brejsak píše:Samozřejmě že řada T 466.0 byl předzdívkou Pilštik,správně pro jeho zastaralý motor.... motor byl francouzské provenience a v době zabudování do lokomotivy už byl zastaralý. Byl to motor tzv.komůrkový,kde se palivo rozprašuje ne do prostoru nad píst,ale do komůrky a od toho vznikaly problémy se studeným startem! Obrovská oblaka dýmu,Avia byla jen slabý odvar!
Tohle je sice pravda, ale jen u úplně studeného motoru. Komůrkový motor má dokonalé rozprášení paliva za cenu nepatrně vyšší spotřeby. A proto v normálním provozu na vlaku šla FUJARA / název T 466.0 dle místa narození.../ zcela bez kouře, zatímco šmejdy Made in Prág hulily víc jak štokr se sokolovem. A kouř z výfuku 735 letěl do oblak, zatímco šmejd 742 cpe svůj kouř rovnou do oken kabiny, aby se ho fíra dosyta mohl nadýchat. U Lv vlaku se bangle vrtí, ajko by chtěla vyskočit z kolejí, Fujara jede klidně. A to už nemluvím o naprosto perfektním výhledu z Fujary na trať , zatímce z bangle nevidím nikam. Oknama 742 táhne víc jak na kremáku nebo štokru, v zimě okna opocený - nebylo v práglu na ofiukovače či rozmrazovače , sedačky taky podstatný rozdíl, umístění nářadí to samé - prostě z práglu superšmejd !
FUJARA byl nejlepší traktor, jezdící na kolejích ČSD/ČD. Kdo neměl možnost osobně porovnat různé řady, ten neuvěří.
/mám na mysli období, když bláto u nás nazývané "hliník" , se přestalo používat hlavy na jeho pístů..../