od MirekTT » pát 23 bře, 2012 5:15 am
Já jsem z počátku hodně laboroval s polohou výkolejky vůči kolejnici. Čím dál od kolejnice směrem ven je výkolejka instalována, tím je dá se říct sjízdnější. Ale také tím méně výkolejka doléhá na kolejnici (o doteku s přídržnicí nemůže být ani řeč) a tím hůř to vypadá. Plné spolehlivé sjízdnosti jsem dosáhl, až když se kámen výkolejky kolejnice při uzavření téměř nedotýkal. To mě hodně překvapilo a proto se podivuju, že o tom dosud nikdo nepsal.
Stavebnice pokud je ponechána tak jak je a je namontována na kolejnici dle předlohy, je vhodná pouze jako maketa na diorama. Pojízdná kvůli zachytávání ložiskovými domky a maskami podvozků vozidel o odklopený kámen nebude.
Zkrátka se musí odklápět víc, než dovoluje konstrukce stavebnice. V H0 patrně stačí odbrousit patu kolejnice (viz Houmr), v TT se musí dát blíže k ose i zavaží na raménku. Pak se raménko odklápí úplně.
Pokud je takové odklápění nemodelové, nevadí, pohyb odklopení je tak velký, že patrně dojde k jeho omezení mechanizmem odklápění, který není ve stavebnice řešen vůbec. Udělat posuvem táhla takový pohyb, aby se to rameno odklopilo o více jak 180st se mi nepodařilo ničím. Maximálně jsem dosáhl těch sotva 120ti, jak je to vidět na tom videu. To ale není dostatečné, páry se vyhazovaly ložisky ojnic o odklopený kámen.
Modelovost nemodelovost, musí se to kvůli sjízdnosti odklápět víc a jediný problém je v tom případě pohon.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz