Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor
Jirka píše:Jak vyřešit odpruzeny nebo provahadlovany pojezd parni lokomotivy 2D2? Jde o sladeni prevodu, vykyvu a posuvu naprav s rozvody. Nejspis bude prvni a posledni naprava bocne neposuvna, zadni uplne pevna predni vykyvna a prostredni dve napravy budou jako podvozek, bocne posuvne. prevody: u kazde napravy snekovy prevod, spojeno kardany nebo silikonovou hadickou. Motor s prevodovkou v kotli, setrvak castecne v budce. H0
Jirka píše:http://www.clag.org.uk/hl-hornblock.html Plně odpružené ložiskové domky, vývoj jde dopředu a myslím že někam sem stejně dospějeme
vvitty píše:Nutnost pripravku sama o sobe nevadi, nicmene povede k dalsimu zuzeni okruhu pripadnych zajemcu, protoze pochopitelne prodrazi celou stavbu. I kdyz, po sestaveni se da nepochybne pripravek prodat dal, pokud bude stavebnice pojezdu verejne dostupna dlouhodobe...
Nejake pripravky na sestavovani kol s ojnicemi jsem videl v katalogu fohrmanna, ale priznam se, ze blize jsem to nestudoval, a vzhledem k cene ani nevim, jestli chci
V souvislosti s parami CSD vyvstava jeste jeden problem, a to je dostupnost kol se spravnym poctem paprsku a odpovidajicim provedenim, prumerem atd. Neco se da koupit v Anglii, neco v US, ale vyber zdaleka nepokryva vsechny varianty. Vzhledem k tomu, ze tu resime presne vyrobene podjezdy, odpruzene, atd..., bylo by asi skoda zabit takovy pojezd spatnymi koly z nejake nemecke nebo jine pary.
radeksindy píše:Není problém to sestavit, aby to jezdilo. Je problém to dělat opakovaně. Taky už jsem přendaval kola na osičkách a pasoval na to rozvod v novém rámu. Jde to udělat i bez přípravků, ale toho času, nervů a slepých uliček To každý nebude umět a asi ani nebude chtít dělat. Pokud by sestavené dvojkolí mělo jít od "výrobce" tak to musí mít určitou efektivitu.
vvitty píše:Lidi, kteri dokazi sestavit stavajici leptane pojezdy neni uplne malo, i kdyz souhlasim s tim ze to neni konstrukce pro kazdeho. Ale to nejsou ani leptane stavebnice - a pokud nekdo zvladne postavit leptanou karoserii, zvladne i tyto pojezdy. Na tyto verze se da vystacit s pomerne primitivnim vybavenim, a par pripravky co se daji udelat na kolene prakticky bez naroku na strojni vybaveni. Plus minus totez plati i pro pojezdy, kde je vice naprav nez dve.
V okamziku, kdy zacnou byt napravy sprazene, vidim pro sestavovani dva nove problemy - souosost (tfuj, to je osklive slovo) sprazenych naprav, a naroky na spravne polohovani sprazenych kol vuci sobe v ramci jedne napravy.
Vetsina pripravku, co jsou k videni (nejen) na onech strankach, jsou podle me dost predrazene - daji se vyrobit i doma vyrazne levneji, a co jsem nektere mel moznost videt, tak i ve vyrazne lepsi kvalite.
Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků