Stavebnice firmy Hekttor

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 22 zář, 2009 3:05 pm

Budem to dělat, jestli se mi podaří najít někoho pro výrobu másteru v 3D. Lept problém není, horší je to ostatní.... :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod mawerick » pát 25 zář, 2009 11:32 am

Nevíte někdo o recenzi na stavbu EDK 10? Kdysi se tu zmiňovali dva odkazy ale na nich nic. Nestavěl jste už někdo tenhle jeřáb od Jury? Pochopitelně jsem zkoušel i gůůgl :D .
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

EDK10

Příspěvekod blekk1 » sob 26 zář, 2009 8:29 am

Mawerick: Ja som práve začal so stavbou a momentálne mám zletovaný rám. Času nie je veľa takže to asi bude nadlho. Ty si už začal a máš nejaký problém, alebo len zatiaľ zbieraš info?
blekk1
 
Příspěvky: 157
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Příspěvekod mawerick » sob 26 zář, 2009 7:19 pm

No já mám už rám a strojovnu. U rámu mě nějak nesedí nápravy. Jakoby ty 8,3 mm byly velké. Drhnou o rám. Nevím jestli je to mojí chybou. Proto se ptám po skušenostech. Jinak se staví špičkově. Vše do sebe nádherně pasuje.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod blekk1 » ned 27 zář, 2009 6:23 pm

Akonáhle dám dohromady podvozky a celý rám, tak Ti dám vedieť, čo to robí mne
blekk1
 
Příspěvky: 157
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Příspěvekod Hekttor » sob 10 říj, 2009 9:40 am

Martunovi jsem sice už jinde odpověděl, ale pro případné další zájemce - několik fotoreportáží ze stavby jeřábu - Jirka Havránek - http://galerie.hekttor.biz/displayimage ... 0059&pos=9 , Tino Griesh - http://hekttor.biz/index.php?lng=CZE&m= ... dok=7&st=1, M-Model - http://m-model.wz.cz/vyrobky/kirow.html .Já, podle přísloví o kovářově kobyle, jeřáb postavený nemám...
Pokud jde o nápravy, je možné, že drhnou, kreslil jsem vše podle skutečnosti a modelové nápravy mají proporčně větší okolky. Hodily by se nápravy s RP 25 okolky, ale ty se v TT, aspoň pokud zatím vím, nedělají.
Ale myslím, že se dají na jeřáb s úspěchem použít nápravy prům. 8 mm.
Jinak - napište Jirkovi Havránkovi - jiri.havranek.hanex@centrum.cz . ať napíše o stavbě EDK článek do výtopny. Stává se z něj literát, poslední dobou se s jeho články roztrhl pytel, tak dokud má autorskou slinu, zkuste ho motivovat :-) .
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 10 říj, 2009 9:51 am

Hekttor píše:......
Pokud jde o nápravy, je možné, že drhnou, kreslil jsem vše podle skutečnosti a modelové nápravy mají proporčně větší okolky. Hodily by se nápravy s RP 25 okolky, ale ty se v TT, aspoň pokud zatím vím, nedělají.
.......


Pro TT je možno použít kola RP25 Code 88 (s tloušťkou disku 2,2 mm) příslušného průměru.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Hekttor » sob 10 říj, 2009 11:18 am

Díky za info. Kde by se daly sehnat?
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 10 říj, 2009 2:23 pm

Hekttor píše:Díky za info. Kde by se daly sehnat?


To je otázka. Dvojkolí pro TT třeba zde:
http://www.ttscale.com/members/pvm/bullant/bullant.html

popřípadě použít jen disky od LUCK Feinmechanik z kol H0 - Finescale průměrů 7 a 7,8 mm.

Jiné průměry jdou udělat na zakázku.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 11 říj, 2009 10:36 am

Dotaz k T211 - jak to s ní vypadá? Pavel mi říkal něco ve smyslu že se musí předělávat lept?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Hekttor » ned 11 říj, 2009 3:36 pm

Je to tak, leptík se bude dolaďovat.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

EDK 10/2

Příspěvekod blekk1 » ned 11 říj, 2009 9:13 pm

Mawerick: rám aj s podvozkami mám hotový, tu je pár postrehov:
- dvojkolia som použil namiesto 8,3 mm len 8,0mm a na oblúkoch (aj protichodných) R310 je to OK
- neviem ako ostatní, ale mám problém s dielmi č. 14 a 15, kt. po priletovaní presne do drážky v ráme zavadzajú v otáčaní podvozka, čiže musím vyfrézovať do dielov dieru pre voľné otáčanie
- do podvozkov som musel vybrúsiť zárezy pre okolky, všetko závisí od toho ako presne sú zletované jednotlivé vrstvy podvozku
blekk1
 
Příspěvky: 157
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Příspěvekod mawerick » pon 12 říj, 2009 6:32 am

blekk1: já tam mám zatím nápravy 8,3 a ty drhnou jak u dílů 14,15 tak i v rámu. Zkusím tam dát ty osmičky co říkal Jura. Já zatím čekám "co a jak" s dílem 45. Lépe řečeno "jak ho ohnout". Nějak mě nesedí souvislosti: návod - drážka (na ohnutí) - velká díra (na výpisu dílů ta vlevo, okolo ní je šest malinkých dírek 2x3). Ty prolisy na dílu 45 mají být dovnitř nebo ven? Radši se ptám, než abych to zkonil :? . Podle mne ( nebo aspoň) jsem nenašel závislost výše zmíněné díry na dalších částech. Díky.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Hekttor » pon 12 říj, 2009 8:21 am

Problém s nápravami je, jak jsem psal, dán nikoli chybou stavebnice, ten jeřáb jsem totiž osobně měřil, ale disproporcí mezi skutečnými okolky a okolky na TT nápravách. Je to hloupé, ale jsme asi jediná velikost, co nemá vlastní nápravy s nízkými okolky.
Pokud jde o díl 45, patří reliéfem pochopitelně dolů. Ten otvor je v originále určen pro výstup pastorku pohonu otoče, pokud by ho tam někdo chtěl modelovat :-) .
Nicméně, vyčkejte, Jirka Havránek pomalu pracuje na článku.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod mawerick » pon 12 říj, 2009 9:07 am

Díky Juro. Já ale neříkám, že je stavebnice chybná - naopak PERFEKTNÍ práce.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník