Stavebnice firmy Hekttor

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Příspěvekod vvitty » čtv 02 črc, 2009 1:53 pm

Modelář píše:Zadnej lept a take jine jakoze modely nenahradi kvalitu Piko, Roco, Lima tak dale.


...a jejich naprosty nezajem o cesky trh...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hekttor » čtv 02 črc, 2009 2:15 pm

Poslední příspěvek pana "Modeláře" byl bez náhrady smazán a stejně tak každý budoucí podobný. Zde je možno polemizovat, připomínkovat, konstruktivně kritizovat, diskutovat. Ani jedno z toho neobsahoval. Pokud má chuť se zapojit do diskuze místo mlácení prázdné slámy, je vítán.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 02 črc, 2009 2:22 pm

Ano, uz se perou :D :D - konkurence je zdrava, navic lept a odlitek je neco zcela uplne jineho - technologie odlitku neumoznuje tenkostenne odlevani (stena kastle mensi nez 1 mm) - v tom je lept naprosto jedinecny... Na druhe strane odlevani umoznuje lepsi ztvarneni detailu jako treba ten jerab, podvozek, kardany, svetla atp... Kazde ma svoje!!

Jinak pokud jde o modely z leptu - ideal je kombinace odlitku a leptu - viz třeba M131 či bardotka - skrin kastle z leptu, střecha a ruzne "kulate" detaily odlitek...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod TTmili » čtv 02 črc, 2009 2:31 pm

Já si myslím že ideál je to jak to napsal Petr. Co se týče výceméně rovných a velkých ploch na to dát lepty a na různý takový ty "serepetičky" který sou různě zohýbaný a mají všemožné tvary (jako třeba zde probíraný jeřáb nebo podobně, případně masky podvozků) odlít. Avšak nesouhlasím s tou střechou u bardotky, něco jinýho jen ten kousek nad stanovištěm, podobně jak to má p. Kubíček (Kuber lepty) ale střechu jako takovou nechat z plechu. Něco jinýho je u toho hurvínka, tam je taková poměrně dost nízká a má hodně pozvolný zakulacení až na kraje kde to hodně zatáčí.

Každopádně pokud je vhodně zvolená kombinace leptu a odlitku, tak ten model může vypadat vyníkajícně (divný to slovo, ani nevím jestli to existuje a nebo je to moje zkomolenina) a navíc být jednoduchý na stavbu.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Hekttor » čtv 02 črc, 2009 2:48 pm

Petr Zatrepalek píše:Ano, uz se perou :D :D - konkurence je zdrava, navic lept a odlitek je neco zcela uplne jineho - technologie odlitku neumoznuje tenkostenne odlevani (stena kastle mensi nez 1 mm) - v tom je lept naprosto jedinecny... Na druhe strane odlevani umoznuje lepsi ztvarneni detailu jako treba ten jerab, podvozek, kardany, svetla atp... Kazde ma svoje!!

Jinak pokud jde o modely z leptu - ideal je kombinace odlitku a leptu - viz třeba M131 či bardotka - skrin kastle z leptu, střecha a ruzne "kulate" detaily odlitek...

Naprosto souhlasím, pane kolego :-)
Každé má svoje.
Kombinace lept - odlitek je můj současný kurz. I tu Bardotku bych dnes dělal jinak. Na druhou stranu, kdo se s tou plechovou střechou popere, musí mít krásný pocit vítězství na kovem :-) .
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Hekttor » čtv 02 črc, 2009 2:58 pm

TTmili píše:.... mají všemožné tvary (jako třeba zde probíraný jeřáb nebo podobně, případně masky podvozků) odlít....

Těch masek podvozků bych se přece jen zastal. Jednak kdo je šikovný, tak si je může udělat plastičtěji, jednak jsou aplikace, kde se pereme o každou desetinku rejdu podvozku - jako třeba vůz Pao či Bai. Jsou totiž o poznání štíhlejší, než odlitek.
Věřili byste, že zrovna Baika v TT s leptanými podvozky dokáže projet oblouk 310 mm?
Nevěříte? Zde je důkaz.
Obrázek
Model (nedokončený) i foto je z dílny Petra Smutka.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Popopo » čtv 02 črc, 2009 3:04 pm

A ty krásné rámečky oken :shock: to je teprv něco :)
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 02 črc, 2009 3:17 pm

Když už je řeč o maskách, budou pensylvánské podvozky pro Hetory v H0? Klidně i leptané.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Hekttor » čtv 02 črc, 2009 3:23 pm

Michal Šuhajda píše:Když už je řeč o maskách, budou pensylvánské podvozky pro Hetory v H0? Klidně i leptané.

Dělá je konkurence
http://dk-model.cz/galerie/0304.html
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod TTmili » čtv 02 črc, 2009 6:00 pm

Hekttor píše:
TTmili píše:.... mají všemožné tvary (jako třeba zde probíraný jeřáb nebo podobně, případně masky podvozků) odlít....

Těch masek podvozků bych se přece jen zastal. Jednak kdo je šikovný, tak si je může udělat plastičtěji, jednak jsou aplikace, kde se pereme o každou desetinku rejdu podvozku - jako třeba vůz Pao či Bai....

Věřím, někdy je to skutečně lepší. Avšak odlité masky jsou mnohem plastičtější než leptané. Narážím především na masky DK-modelu co jsou třeba u Pielstiků nebo na Karkulkách. Neměl jsem na mysli celé podvozky avšak pouze masku. A tady by se opět dalo využít kombinace leptu a odlitku. Odlité pružiny a například kryty ložisek nebo náhony rychloměru poskládané na leptaný základ. Výsledek, perfektně plastická maska která je tenká a téměř bez práce. Kdo by to tak nechtěl dělat tak by mohla být do nějakého volného koutku přidána jen výhradně leptaná maska.
Co se týče vašich leptaných masek na ČKD lokomotivy tak ty se mi velice líbí. Jsou propracované a poměrně dost plastické, pokud jsem dobře vyděl dají se i zakulatit pružiny, ne?

A co se týče tý Bai-ky. Projela by i R286? Pokud ano bylo by to výborný. A kdy bude hotová? V nabídce jí máte ale zatím pod červenou co jsem se díval.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Hekttor » pát 03 črc, 2009 6:54 am

Co se týče vašich leptaných masek na ČKD lokomotivy tak ty se mi velice líbí. Jsou propracované a poměrně dost plastické, pokud jsem dobře viděl dají se i zakulatit pružiny, ne?

A co se týče tý Bai-ky. Projela by i R286? Pokud ano bylo by to výborný. A kdy bude hotová? V nabídce jí máte ale zatím pod červenou co jsem se díval.[/quote]
Pružiny se zakulatit určitě dají, není to tak složité.
Bai na 286 mm? No, já myslím, že to je vůz, který na vlečku opravdu nepatří. Nicméně, Petr Smutek psal, že s odřenýma ušima projede i to. Stavěný na to ale není, i těch 310 mm je moc.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod TTmili » pát 03 črc, 2009 7:16 am

Rozumím, přecejen je to dlouhý vůž a většina podvozku je krytá, a i když jak jsem se díval na vašich stránkách že podvozky nejsou chycený ve středu ale blíž ke kraji asi to neztačí. Bohužel já mám i takto malé poloměry ale vzhledem k prostorovým možnostem a jednomu zhlaví z U-profilu mám i poloměry 286. :cry: Na lokálce je dokonce Tilligovská R1 alá R267 :D .
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Hekttor » pát 03 črc, 2009 7:24 am

Uf, to je fakt minimum.
Asi by to šlo za cenu úpravy skříně modelu - odstranění "sukének" pod "zálivem" dveří. Některé vozy tuhle část měly odstraněnu. Pak se rejd zvětší. Ale i tak nevím, jak se bude tak dlouhý vůz na takových poloměrech chovat. Těžiště vozidla se tím zřejmě dostane mimo kolej.
Naposledy upravil Hekttor dne pát 03 črc, 2009 7:29 am, celkově upraveno 1
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod andrejH0 » pát 03 črc, 2009 7:28 am

na takom polemere dlhy vozen bude vyzerat velmi divne a nemodelovo...a tiez ak sa daju dva vozne za sebou tak to bude ako skladaci meter
H0, ČSD, IV 1985 - 1990, digital
andrejH0
 
Příspěvky: 77
Registrován: úte 27 led, 2009 7:34 pm
Bydliště: SR Sekule

Příspěvekod TTmili » pát 03 črc, 2009 7:32 am

Tak patráky Bmto jsou delší a navíc vyšší ale to se s tímhle asi nedá porovnávat. Přecejen plast se chová jinak než kov, a navíc jsou tam takové ty detaily jako kinematika zabudovaná do rámu a podobně. Každopádně pokud by se povedlo vůz dostatečně zatížit (Bmto jsou skoro 20 g přes normu možná proto jedou tak pěkně) tak by to mohlo kupu věcí vyřešit.
Nadruhou stranu uznávám že mít na kolejišti v dneštní domě oblouky pod 310 je blbost protože polovina vozů a mašin je tak dneska konstruovaná. Ale snad se to na tom dalším kolejišti povede změnit.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník