Pojezdy

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 02 dub, 2009 8:14 pm

Luis0 píše:No, alpaku v tyčovině jsem v životě neviděl....znám ji jen jako plech k tváření (např. bižuterní díly) Shodou okolností jsem plechy z alpaky nedávno hledal po Čechách u nějakého dodavatele. Výsledek byl nula.... :cry:


Tenhle materiál u nás vyrábí kovohutě Čelákovice.
Minimální odběr je však 300 Kg !!!
Pak Ti udělají co chceš.

Proto jsem místo toho našel další použitelný materiál který by se nemusel chemicky upravovat - bezolovnatou mosaz.
Ta se vyrábí v trubkách se silou stěny 2 a více mm. Na obruče je to ideální materiál z hlediska tvaru.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 02 dub, 2009 9:47 pm

Popopo píše::D no vidite, ja si myslel buhvi co to je za fajnovy material s drahym kovem... :oops:
Jaky je vlastne idelani material pro kolecka? Ocel?


vvitty píše:co jsem tak pochopil z ruznych informaci na foru, tak

nerezova ocel
mosaz bez primesi olova

u bezne oceli bych se bal ze bude nachylna ke korozi...

ale jsou to pouze vyctene informace, bohuzel nepodlozene realnymi a dlouhodobymi zkusenostmi.


Jo tak to trochu rozvedu - materiály které se nemusí povrchově upravovat:

OCEL nerez jen s vysokým obsahem niklu !
Opravdu ideální materiál = je téměř nezničitelný ale blbě se obrábí

Mosaz - jen bez olova !
dá se slušně obrábět - jen je přirozeně žlutá

Niklová mosaz
ideální materiál na kusovou výrobu dá se dobře obrábět
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod TTmili » pát 03 dub, 2009 4:55 pm

Chtěl jsem se zeptat zda se Pavle nechystáte i na pojezd na M152 v TT? Nechtěl bych Vám totiž líst do zelí, a osobně už na něm taky tak trochu pracuju.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod radekc » sob 04 dub, 2009 1:44 pm

Možná by pro modeláře nebyla špatná ani ta ocel. Mám na mysli měkkou ocel z jaké se dělají např. vázací dráty, plechy atp. Pokud by se z takového drátu vyválcovaly profilové kolejnice a nechaly se trochu přejít korozí bylo by to super na diorámata místo barvení prutů.
radekc
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 02 bře, 2009 8:17 pm

Příspěvekod vvitty » sob 04 dub, 2009 7:21 pm

radekc píše:Možná by pro modeláře nebyla špatná ani ta ocel. Mám na mysli měkkou ocel z jaké se dělají např. vázací dráty, plechy atp. Pokud by se z takového drátu vyválcovaly profilové kolejnice a nechaly se trochu přejít korozí bylo by to super na diorámata místo barvení prutů.


no jo, a co s povrchem koleji, kde se dotykaji kola? ;-)
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod TTmili » sob 04 dub, 2009 8:44 pm

Tak u diorámat snad není třeba styk s kolama nebo se pletu. Já si teda dělal diorámata vždycky jen statický, jen do jednoho de i proud aby svítili vagónky. :lol: Ale tam nedávám pro změnu mašiny, ty by ujížděli :lol: :lol: :lol: .
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vvitty » sob 04 dub, 2009 8:52 pm

omlouvam se, prehlednul jsem ze jde o dioramata :oops:

stydim se :oops:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Popopo » úte 05 kvě, 2009 8:06 pm

Delší víkend pojezdům prospěl...

Nová verze pojezdu pro MUV69 - se všemi převody krytými odspodu a osazením pro montáž do leptu:

Obrázek

Obrázek

Pojezd zastavěný do Hekttorova leptu...
Obrázek

Obrázek


Začal jsem také sestavovat prototyp pojezdu pro M131.1. Rám je oproti M152 celý z leptu. Převody M0.3 Šátek. Převodovky budou odpružené. Koncept jsem zvolil takto pro jednodušší sestavení leptu. Jsem zvědavý, jak se osvědčí.

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod TTmili » úte 05 kvě, 2009 8:18 pm

Moc moc pěkný, a jak to vypadá v TT? Ne že bych chtěl nalíhat ale čím víc pojezdů tím větší výběr, nižší cena a lepší kvalita. :lol:
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Popopo » úte 05 kvě, 2009 8:33 pm

V TT mam zatím jen tohle...

Obrázek

imitaci motoru pro M152.0
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Pája » úte 05 kvě, 2009 8:46 pm

Že by první jiřička v měřítku ,,Zlatého středu" - v TT ? Super,jen tak dál a houšť.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Popopo » pon 11 kvě, 2009 7:43 pm

Ještě jeden prodloužený víkend a prototyp pojezdu M131.1 bude hotový :)

Obrázek
Převodovky jsou na svých místech, odpružené ocelovými strunami. Na převodovky ještě přibudou "víčka", kryjící převody zeshora.

Obrázek

Obrázek
Sbírání proudu fosforbronzovou strunou (na druhé nápravě zatím není namontováno). Ozubená kola budou zespodu také kryta víčky.

Obrázek
Pro montáž pojezdu do karosérie budou připájeny k rámu vozu dvě konzolky s matkami - k nim se pojezd přišroubuje zespodu.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Popopo » stř 13 kvě, 2009 8:33 pm

Pojezd je hotový. Teď mě čeká tmelení kastličky, což je pro mě něco jako mučení.

Obrázek
http://pojezdy.wz.cz/Pojezd_M131.html

Další na řadě bude nová verze pojezdu pro T211. Zatím jsem dal dohromady rám

Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Myšpulín » čtv 14 kvě, 2009 6:17 am

Nějak v poslední době začínám být alergický na rámy spojené s napájením modelu. Chci se proto zeptat, lze-li konstrukci podvozku pro M131.1 udělat tak, aby byl rám odizolován od obou kolejnic? Nechalo by se to dodělat dodatečně nebo je řešení takové, že se s takovouto variantou vůbec nepočítá a konstrukčně to vyřešit nejde?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Popopo » čtv 14 kvě, 2009 7:16 am

U M131.1 to řešit jde, jen je potřeba odizolovat všechna kola - tedy opatřit si dvě sady kol a všude použít jen disky s izolací + dosadit sbírání proudu na obě strany.
Díky za tip - lept upravím tak, aby konzolky pro sbírání proudu byly na obou stranách (pokud se nehodí, můžou se na jedné straně snadno odstranit) a přidám ještě dva další držáky struny.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník