Pojezdy

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Příspěvekod Luis0 » stř 01 dub, 2009 10:26 am

Neusilber???? co to je za materiál? Mám doma všechno možný, ale tohhle určitě ne.....
Naprogramovat profil obruče dokážu, a vybrousit kopírovací nůž taky. takže to bude nejspíš viset na tom materiálu???
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod TTmili » stř 01 dub, 2009 12:12 pm

Neusilber je klasika aspoň v železniční modelařině. Používá se na nový kolejnice, především Litomyský, Piko, Roco, Peco a možná i někdo jiný. Tillig v nich ale myslím nejede nebo se pletu?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Popopo » stř 01 dub, 2009 12:18 pm

Presneji je to Nickel Silver - tedy mosaz s prisadou niklu a stribra
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Yarda » stř 01 dub, 2009 1:02 pm

Neusilber (Newsilver) je obyčejná alpaka (pakfong, bílý bronz), ze které se už před 100 lety vyráběly různé napodobeniny stříbra (třeba příbory nebo známá odklápěcí "stříbrná" jablka). Dodnes se z ní vyrábí hudební nástroje - třeba příčná flétna. Je to slitina Cu, Ni a Zn, ale určitě ne stříbra, které právě měla nahrazovat. Mám to z první ruky, kdysi jsem se to učil v metalurgii... :idea:
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Popopo » stř 01 dub, 2009 1:08 pm

:D no vidite, ja si myslel buhvi co to je za fajnovy material s drahym kovem... :oops:

Jaky je vlastne idelani material pro kolecka? Ocel?
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod vvitty » stř 01 dub, 2009 1:14 pm

co jsem tak pochopil z ruznych informaci na foru, tak

nerezova ocel
mosaz bez primesi olova

u bezne oceli bych se bal ze bude nachylna ke korozi...

ale jsou to pouze vyctene informace, bohuzel nepodlozene realnymi a dlouhodobymi zkusenostmi.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod radekc » stř 01 dub, 2009 2:36 pm

radeksindy: Ano se vším tímhle počítám. Řada 151 je pro mě dobrá z hlediska její četnosti v reálném provozu a dostupnosti dokumentace což je výhoda. A navíc je to moje oblíbená řada. Plánuju dioráma, ale chci aby mašina i jezdila. S odpružením háku a nárazníku také počítám. Stačí mi, když loko projede obloukem jako ve skutečnosti, což je R90m/87=1.03m.
radekc
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 02 bře, 2009 8:17 pm

Příspěvekod radeksindy » stř 01 dub, 2009 3:10 pm

I Tillig používá neusliber na kolejnice, nevím o tom, že by někdo dělal pruty z něčeho jiného. Tento materiál je asi nejlepší kombinací mezi tvrdostí, náchylností ke špinění, elektrickými vlastnostmi a vzhledem. Nerezová ocel se blbě obrábí a mosaz se špiní a vypadá nepřirozeně. U kvalitnějších modelů jsou obruče z neusilberu, u těch levných je často použita pokovená mosaz.

Neusilber se nějak sehnat dá, Zdeněk Valter už ho sháněl a něco dokonce má. Takže podklady i materiál by bylo možné dodat.

radekc: Super, už se těším. Škoda, že to nemůžem spojit, protože když už chci rychlíkovou krasavici, tak s datem narození před rokem 1918 :)
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Luis0 » stř 01 dub, 2009 9:12 pm

No, alpaku v tyčovině jsem v životě neviděl....znám ji jen jako plech k tváření (např. bižuterní díly) Shodou okolností jsem plechy z alpaky nedávno hledal po Čechách u nějakého dodavatele. Výsledek byl nula.... :cry:
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod Popopo » čtv 02 dub, 2009 8:09 am

Dalo by se vybrat tady?

Obrázek

Druhy sloupec je cena v dolarech, cislo na konci je pocet ks v baleni. Udaj v palcich je prumer skuetcneho kola.

Na loukotova bych se mrknul na Ultrascale, nevim ale jak britske "OO finescale odpovida RP25/64 nebo P87

Obrázek
Foto Ultrascale
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod vvitty » čtv 02 dub, 2009 8:22 am

Ahoj,

tabulka pochazi z ultrascale, nebo jineho zdroje?

Dik!

V.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod radeksindy » čtv 02 dub, 2009 11:57 am

Popopo:

To je katalog firmy Northwest Short Line (NWSL), viz www.nwsl.com
Něco mám doma na testování, ale má to následující háky:

- většina je nepoužitelná kvůli průměru, 40" odpovídá metrovým kolům používaných na našich motorových lokomotivách, takže zbudou akorát tři možnosti, ale u žádné není osa podle našich potřeb, takže je nutno si ji vyrobit. Ale pro páry a elektriky naprosto nepoužitelné.

- plná kola mají americký profil disku a vypadají na lokomotivě více než divně

- nabízí se pouze kolo s devíti loukotěmi (ex kkStB a ČSD měly obvykle sudý počet, ale existují výjimky)

Podtrženo a sečteno, vybrat by se opravdu nedalo.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod radeksindy » čtv 02 dub, 2009 12:37 pm

A ještě k Ultrascale. Tam si nevybereme taktéž, protože se jedná o kola pro P4 (Protofour), tedy PROTO v měřítku 1:76. Nesedí tloušťka disku:

Měřítko/Minimum/Maximum
P4/1,83mm/2mm
PROTO87/1,55mm/1,72mm
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Popopo » čtv 02 dub, 2009 12:53 pm

Tak to mate opravdu tezky zivot :D


Kde se daji modely ceskych stroju v P87 videt (na internetu)?
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod radeksindy » čtv 02 dub, 2009 1:33 pm

Není mi známo, že by existoval jediný český stroj v provedení P87. A lepší to jen tak nebude.

Pára je v tuto chvíli úplně mimo. Nejsou kola a ani model, který by se dal rychle předělat, zbývá tedy jen kompletní stavba. Alespoň obruče by bylo potřeba umět vyrobit.

Elektrická trakce se v PROTO obecně nedělá, zbývají motorové lokomotivy. Sice mne nezajímají, ale hektor je jediná lokomotiva, která půjde na začátek poměrně snadno předělat. Až se objeví nový model od PMT, tak hned poputuje na přezutí, nový maxon už leží doma, šroubovka, odpružené nárazníky a další mraky detailů na vylepšení už čekají.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník