Pojezdy

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Příspěvekod Pája » stř 11 bře, 2009 6:32 pm

Zdenku,já doufám že něco existuje,co by pak bylo v Z a co teprve v T ?
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod JBr » stř 11 bře, 2009 6:53 pm

Pája píše:JBr,radši bych kouknul po motorku na 12V,vždyť jich je,např. malá MASHIMA MA-MHK MICRO 10 viz : http://www.letrainmagique.com/Tarif_mashima.htm a nebo motórek z nějaký N-kový/případně Z-kový lokotky.Neboj,pojízdná Muvka v TT určitě dřív nebo později bude,osobně vím o 3 lidech co jí plánují a jednu rozpracovanou jsem už držel v ruce.A víc neřeknu,páč mlčím jako hrob. 8) :lol: :twisted:


Jak jsem psal, ten motorek Mashima se mi nepodarilo mimo tuhle stranku vubec najit a z nejakeho duvodu mam proste k zabozroutim obchodum neduveru :) Ten 3V (SFF-K10WA) je navic uz uspesne v jedne MUVce zamontovany a ozkouseny, bohuzel v analogu.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 11 bře, 2009 7:02 pm

JBr píše:
Pája píše:JBr,radši bych kouknul po motorku na 12V,vždyť jich je,např. malá MASHIMA MA-MHK MICRO 10 viz : http://www.letrainmagique.com/Tarif_mashima.htm a nebo motórek z nějaký N-kový/případně Z-kový lokotky.Neboj,pojízdná Muvka v TT určitě dřív nebo později bude,osobně vím o 3 lidech co jí plánují a jednu rozpracovanou jsem už držel v ruce.A víc neřeknu,páč mlčím jako hrob. 8) :lol: :twisted:


Jak jsem psal, ten motorek Mashima se mi nepodarilo mimo tuhle stranku vubec najit a z nejakeho duvodu mam proste k zabozroutim obchodum neduveru :) Ten 3V (SFF-K10WA) je navic uz uspesne v jedne MUVce zamontovany a ozkouseny, bohuzel v analogu.


Já jsem podobně také kdysi zkoušel motorky z telefonu (1,5V) - nejdřív analogově ale pak s dekodérem ;-) ty ovšem dokázaly omezit napětí.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod JBr » stř 11 bře, 2009 7:36 pm

Zdenek Valter píše:Já jsem podobně také kdysi zkoušel motorky z telefonu (1,5V) - nejdřív analogově ale pak s dekodérem ;-) ty ovšem dokázaly omezit napětí.


Letmy pohled do manualu mi bohuzel rika, ze oba mini od Lenze nezvladaji.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod radekc » čtv 12 bře, 2009 5:44 pm

Nakupoval již někdo na http://www.letrainmagique.com? Potřeboval bych poradit jak na to.
radekc
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 02 bře, 2009 8:17 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 12 bře, 2009 10:47 pm

JBr píše:
Zdenek Valter píše:Já jsem podobně také kdysi zkoušel motorky z telefonu (1,5V) - nejdřív analogově ale pak s dekodérem ;-) ty ovšem dokázaly omezit napětí.


Letmy pohled do manualu mi bohuzel rika, ze oba mini od Lenze nezvladaji.

Lenz ne ale třeba ZIMO 620 ano.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod radekc » pon 30 bře, 2009 10:27 pm

Na internetu jsem narazil na "Finescale" měřítko pro dvojkolí H0. Jedná se zejména o normy Proto:87(P87) a H0T. Bohužel jsem našel obchody které prodávají jen dvojkolí pro vagony. Koukněte na http://www.luck-feinmechanik.de/ nebo na http://groups.yahoo.com/group/h0t/links. V češtině jsem našel pouze http://www.parostroj.net/modely/dvojkoli/dvojkoli.htm.
Potřeboval bych kontakt na někoho kdo vyrábí dvojkolí v ČR a zkusit zdali by nevyrobil i kola v P87 pro naše lokomotivy.
Vypadá to fakt dobře, jen musí být upravené kolejivo, Tillig Elite prý vyhovuje (neověřeno) ale musí se upravit srdcovky. Tady je rozdíl oproti klasice - http://www.proto87.org/d/ a tady - http://www.proto87.com/what-is-proto87.html.
Nebo jesli někdo narazíte na eshop kde tyto kola nabízejí v různých velikostech dejte pls link.

Díky.
radekc
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 02 bře, 2009 8:17 pm

Příspěvekod Luis0 » pon 30 bře, 2009 11:18 pm

Pokud jde o tento profil http://www.proto87.org/p87/journal/n5/profileFig1.htm
tak bych jej mohl zkusit vyrobit. :wink:
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod Popopo » úte 31 bře, 2009 7:57 am

Hroty na dvojkoli pro vagony se daji odbrousit nebo cela osa nahradit treba loziskovou jehlou vhodne delky.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod radeksindy » úte 31 bře, 2009 11:30 am

Na začátek je potřeba si upřesnit o čem se bavíme. Finescale, H0T a PROTO:87 jsou tři naprosto rozdílné a nekompatibilní věci. Finescale má základní šířku disku 2,2mm (code88), ty ostatní 1,55mm (code64), tím pádem se liší i rozkolí. PROTO a H0T mají navíc rozdílně vyskoké okolky - 0,32 vs. 0,6mm. A jen pro jistotu dodávám, že všechna dvojkolí podle výše uvedených norem nejezdí po standardně prodávaných výhybkách.

Kolejivo Tillig rozhodne nevyhovuje, je potřeba kompletně předělat minimálně srdcovku a přídržnice. V PROTO:87 se výhybky téměř výhradně ručně staví (z prutů code70 a menších). Viděl jsem jen upravené výhybky ROCO a Shinohara, ale vzhledem k tomu, že z původních zbyl jen rozřezaný pražcový rošt, tak to nepovažuji ani tak za "úpravu", jako za novostavbu.

Dvojkolí se u nás nevyrábí, nějaký čas se o něj už pokoušíme, snad už se to ubírá správným směrem. Vzhledem k tomu, že PROTO je záležitostí poměrně malé skupiny lidí, tak tomu odpovídá i nabídka. Neznám momentálně v ČR nikoho (kromě sebe :D ), kdo by se věnoval stavbě vozidel či modulů pro PROTO:87.

Vozová dvojkolí nabízí více výrobců, například Huet: http://pagesperso-orange.fr/proto87.tea ... roto1.html
Willi Kosak: www.bahnsinn.de.

Ta od Lucka jsou obyčejná z automatové mozasi, pokovená. Profil je hodně zjednodušený, navíc mají malý průměr. Dvojkolí od Kosaka jsou naprosto špičková, cena 26eur za pár. Hodně je potřeba dávat pozor na délku osy. Vozy PROTO mají podélníky blíže k sobě, takže jsou buď čepová s delkou osy 24mm nebo hrotová s délkou osy 22mm, takže nejdou do standardních vozů. Luck je sice dělá, ale jen do hodně málo vozů je lze jen tak dát a jezdit. Vozy, nebo jen pojezdy se stejně staví, takže to nevadí. Fotka jsem nejde vložit, tak nějakou ukázku ze své dílničky pošlu mailem.

Lokomotivní dvojkolí se vyrábějí téměř výhradně na zakázku. Přezout motorovou lokomotivu stojí tak 100eur, parní od 150eur výše. A ještě podotýkám, že PROTO nejsou jen jiná kola, ale úplně jiný pohled na modelaření. Šroubovka je samozřejmostí, kompletní brzdová výstroj na spodku vozu taktéž atd. Jsme počítači nýtů se vším všudy :lol:
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod radekc » úte 31 bře, 2009 3:24 pm

Díky za osvětu v tomto tématu. Jsem rád, že se někdo tímto zabývá. Své modely a koleje chci totiž dělat přesně v tomto duchu.
Rád bych viděl nějaké ty fotky tak jestli můžu poprosit na mail.

Díky.
Naposledy upravil radekc dne úte 31 bře, 2009 3:42 pm, celkově upraveno 1
radekc
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 02 bře, 2009 8:17 pm

Příspěvekod radekc » úte 31 bře, 2009 3:31 pm

Luis0: Kdyby to byl schopný vyrobit tak zkus udělat prototyp a ja od tebe koupim. Potreboval bych průměr 14,4mm v normě Proto:87. Jde mi o monobloková kola pro radu 151. Radsi bych tedy loukote ale to je asi nerealny.
radekc
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 02 bře, 2009 8:17 pm

Příspěvekod Jardax » úte 31 bře, 2009 3:41 pm

Tak uplne nerealne to zase neni ... ale je to rozhodne frajerina :)
http://www.rotaie.it/New%20Pages/IlMioP ... 4Pag4.html
N scale a vsechno kolem 1/150
Uživatelský avatar
Jardax
 
Příspěvky: 159
Registrován: pon 09 bře, 2009 1:58 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Luis0 » úte 31 bře, 2009 9:13 pm

radekc píše:Luis0: Kdyby to byl schopný vyrobit tak zkus udělat prototyp a ja od tebe koupim. Potreboval bych průměr 14,4mm v normě Proto:87. Jde mi o monobloková kola pro radu 151. Radsi bych tedy loukote ale to je asi nerealny.


Reálný je do budoucna cokoliv, mám vlastní přesný CNC, a spoustu dalšího strojovýho vybavení pro jemnou a přesnou mechaniku.
Loukoťová kola jsou tuším o vhodné zalévací formě, což se dá určitě taky vyrobit. Je ale otázka pro kolik kol. Výrobu tohohle všeho na jeden kus lokomotivy by asi nikdo nezaplatil...
Nicméně základem je kvalitní výkres profilu abych to mohl naprogramovat. Bohužel na většině náčrtků co jsem na netu s profilem kol objevil je nedostatečný kótování (většinou chybí středy rádiusů) a tak člověk musí následně improvizovat. Zatím jsem zkoušel jeden profil do TT. Je to o vychytání nože a ustavení při obrábění, ale není to nereálný vyrábět.
Ještě jeden dotaz....jelikož se se setinama přátelím delší dobu tak vím že to není taková legrace, jak se na první pohled zdá a tak by mne zajímalo, jakým způsobem přesnost profilu měříte když už tam jsou kóty v jednotkách setin?
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod radeksindy » úte 31 bře, 2009 11:02 pm

Luis0: Nepočítal bych žádnou sériovou výrobou, i v německých podmínkách se jedná o kusovou výrobu, takže u nás tuplem. U lokouťových kol se hvězdice odlévá z mosazi, obruč je z neusilberu. Buď se finální soustružení profilu se provede po slisování a vystředění nebo je nutné mít přípravek, který umožní vyvrtání přesného středu do slisované hvězdice a přesné obruče. Zatím by stačilo zvládnout výrobu obruče z neusilberu. Výkres mám v Autocadu.

Začínat s řadou 151 mi nepřijde úplně nejšťastnější. Jestli to má být vyšperkovaný model spíše do vitríny, tak ano, ale pro provoz?
V při plánování je potřeba brát v úvahu, že poloměry oblouků jsou 1:87, technické minimum je v praxi 1 metr, ale poloměry ve výhybkách jsou dvojnásobné. Zkuste si s takovými parametry navrhnout stanici na hlavní trati. Dále v podstatě není možné používat standardní kinematiky a neodpružené nárazníky. Takže zbývá ještě spousta práce s vozy. V P:87 se buď staví diorama (do 3m) nebo moduly, klasické kolejiště se nedá prakticky postavit.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků