od lujicek » čtv 20 úno, 2014 11:30 pm
Ahoj, u pohovoru buď uplně v pohodě, je to jako jakýkoliv jiný. Nejde ani moc o to jak moc toho víš a jaký jsi fanda. Prostě pokud to chceš dělat a řekneš proč a samozřejmě přidáš nějaké ty "amatérské" znalosti jako předpoklad, tak nevidím důvod proč by tě nepřijali. Následuje serie zdravotních a psychologických prohlídek, po jejich absolvování proběhne teoretický kurz na diesly několik týdnů, většinou 4 v DVI česká třebová, pak nebo před podle situace je dílenský zácvik, taky cca měsíc, to toho různá školení BOZP zdravo atd. Pak samozřejmě je serie zkoušek, jak teorie obecně, tak řady lokomotiv, je tam i legislativa tedy zákon o drahách a vyhlášky. Něco se dělá na drážním úřadě, něco je v režii firmy. Po základních zkouškách následuje zhruba půl rok zácviku na loko s jiným fírou, nakonec opět zkoušky z konkrétních typů lokomotiv, poznání tratí a můžeš začít jezdit, zezačátku několik měsíců měkde na záloze, topírak v depu a pod než tě pustí na trať. Mně to tenkrát trvalo cca 12 měsíců od nuly po solo jízdu na záloze. Možná se změnilo, ale ten postup je přibližně pořád stejný. Pak podle situace ve firmě jezdíš nějakou dobu, někdo x let, někdo třeba už po roce a pak znovu koloběh na tramvaje, DVI, zácvik, zkoušky, poznání. Tramvaje se dnes už dělají dohromady stejnosměr nebo střídavky + esa. Drážní ůřad totiž již nerozlišuje napájecí systém, prostě jen E loko.