RailJety na českých kolejích

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

RailJety na českých kolejích

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 16 srp, 2011 3:07 pm

Pokud máte zájem o zvýšení komfortu cestování na českých železnicích, doporučuji mrknout na tyto stránky:

www.bezkecu.cz

Nenutím nikoho podepisovat petici, ale já jsem to udělal. Děkuji za Váš čas, věnovaný tomuto problému.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod Martin HO » stř 17 srp, 2011 5:40 am

Martin HO
 

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod loscarlos » pát 19 srp, 2011 6:15 am

HO, už nemodelařím, jen si hraju ....
Uživatelský avatar
loscarlos
 
Příspěvky: 424
Registrován: úte 23 úno, 2010 8:50 am
Bydliště: okr. Benešov


Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod loscarlos » pát 23 zář, 2011 7:23 pm

A že by jsme se přecijen svezli ? :D
http://www.novinky.cz/ekonomika/245531- ... f=stalo-se
HO, už nemodelařím, jen si hraju ....
Uživatelský avatar
loscarlos
 
Příspěvky: 424
Registrován: úte 23 úno, 2010 8:50 am
Bydliště: okr. Benešov

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 23 zář, 2011 7:28 pm

Nejde jen o RailJety. I na normálních vlacích začnou jezdit trochu luxusnější vozy, které ted brázdí Evropou na EC vlacích...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod mlha » ned 25 zář, 2011 3:14 pm

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-mohou-n ... oprava_spi
Tak to asi dospělo do konce,Škodovka už to vzdala,ještě by mě zajímalo čím budeme ty Railjety tahat respektive tlačit.Že by Me-109?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 28 zář, 2011 2:48 pm

V tom problém není, budou si půjčovat od OBB taurusy, jako to dělají do ted. Nebo 380 od Škody. Nevidím důvod, proč by to spolu nemělo prakticky fungovat.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod mlha » čtv 29 zář, 2011 7:39 am

Nebylo by lepší ty Taurusy nakoupit,když jsou o 20mega levnější než škodovky?Navíc ty soupravy jsou na sebe stavěné.
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 29 zář, 2011 8:02 am

Na podobný nákup bude muset být vyhlášené veřejné výběrové řízení. Ceny se stanovují pro každé VŘ zvlášť, Navíc záleží na zadání, způsobu vyhodnocení nabídek a spoustě dalších faktorů atd.
Proto těžko říct co za kolik, dřív než budou jasné nabídky...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 29 zář, 2011 8:36 am

To bude záležet na tom, jestli Škodovky začnou jezdit pod ČD jako jejich majetek. Další alternativa jsou právě ty 1216 (třísystémové Taurusy). I když jsou možná levnější, Škoda 109E je o nějakých deset let novější, takže... No, myslím, že my to tu nevyřešíme :D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod mnitka » pát 30 zář, 2011 8:45 am

Dnes s napětím okáváme poslední podpis.

K otázce pohonných jednotek k jednotkám RJ bych měl toto: RJ jako takové vznikly jako koncept OEBB, jako takové byly firmou SIEMENS vyvynuty (důvodem byl nadpočet lokomotiv taurus). Od začátku projektu nebylo počítáno s lokomotivami jinými než XX16. Provoz jednotek OEBB s lokomotivou jakéhokoli jiného výrobce než SIEMENS není možný!
Jakoukoli kooperaci mezi SIEMENSem a ŠKODOVKOU za momentální situace nepředpokládám, proto si dovolím předvídat provoz jednotek ČD s pronajatými lokomotivami.

Výběrové řízení na další nové lokomotivy pro ČD je již v přípravě :wink:

Doufám, že se v Praze na břehu Vltavy už konečně někdo chytí za nos a tento projekt se podaří dotáhnout do úspěšného konce.
Doufám, že jednotky ČD vedle jednotek OEBB nebudou v pozici "chudého příbuzného" z hlediska komfortu a servisu pro cestující.

Za sebe si dovedu představit nasazení těchto nových vozidel jako protiklad Regio Jet místo pendolin.

Nezbívá nám než doufat...
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod radekkrupka » úte 04 říj, 2011 8:16 am

Barevné řešení jednotky ČD... je tam podle mě lokomotiva škodovky?
http://www.zelpage.cz/zpravy/8344
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod JBr » úte 04 říj, 2011 8:31 am

To ale neznamena, ze tam bude i v realu, ten obrazek si kreslili kluci ze Zelpage sami.

Dulezity predpoklad pro to, aby HV byla loko 380 je to, aby se s SIVIC naucila povidat. Nebo SIVIC s ni. Problem je tam v tom, ze SIVIC/Railjet jede na komunikacnim protokolu OeBB, ktery je castecne kompatibilni s UIC standardem, ale na nekterych linkach bezi neco jineho a ma myslim i nejake linky navic. Duvodem je to, ze vznikal v dobe, kdy jeste nebyl standard UIC plne schvaleny a nebyl proto pozadovany, OeBB chtelo jen aby se s Railjetem dalo domluvit "pojejich". E109 ale pro komunikaci vyuziva prave plny UIC standard (stejne jako treba "sysel", ridicak 80-30 -- ex 961), tudiz se spolu nedomluvi.

Je otazkou, ktere reseni je schudnejsi - upravit 380 aby umela "rakousky", upravit SIVIC aby byl podle standardu? Treti reseni (a imho nejdrazsi) je koupit lokomotivy, ktere to uz budou mit v zakladnim pozadavku. CD sice maji v planu vypsat vyberko na 10 lokomotiv na rychlost 230 km/h, ale takovou loko v Evrope snad zatim nikdo nevyrabi a i uprava existujicich loko na tuhle rychlost neni uplne trivialni (neni to jen vymenit zprevodovani a hura na trat, zmeny se tykaji i podvozku atd).
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: RailJety na českých kolejích

Příspěvekod radekkrupka » úte 04 říj, 2011 8:46 am

To jsem nevěděl... neměly by však ČD požadovat, aby nově dodané (a tedy i nově vyrobené) soupravy fungovaly na standardech UIC? Co je našim drahám do zvyků OBB? A jsou railjety vůbec schválené na nše tratě?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Další

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků