Dnes s napětím okáváme poslední podpis.
K otázce pohonných jednotek k jednotkám RJ bych měl toto: RJ jako takové vznikly jako koncept OEBB, jako takové byly firmou SIEMENS vyvynuty (důvodem byl nadpočet lokomotiv taurus). Od začátku projektu nebylo počítáno s lokomotivami jinými než XX16. Provoz jednotek OEBB s lokomotivou jakéhokoli jiného výrobce než SIEMENS není možný!
Jakoukoli kooperaci mezi SIEMENSem a ŠKODOVKOU za momentální situace nepředpokládám, proto si dovolím předvídat provoz jednotek ČD s pronajatými lokomotivami.
Výběrové řízení na další nové lokomotivy pro ČD je již v přípravě

Doufám, že se v Praze na břehu Vltavy už konečně někdo chytí za nos a tento projekt se podaří dotáhnout do úspěšného konce.
Doufám, že jednotky ČD vedle jednotek OEBB nebudou v pozici "chudého příbuzného" z hlediska komfortu a servisu pro cestující.
Za sebe si dovedu představit nasazení těchto nových vozidel jako protiklad Regio Jet místo pendolin.
Nezbívá nám než doufat...