Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
D píše:Po projetí výstrahy (žlutá) kontroluje, zda vlak začal zpomalovat dle nastavené brzdné křivky. Když jede rychleji, varuje a případně i zasáhne do řízení a zastaví vlak.
HonzaM píše:Překvapuje mne, že neexistuje elektronický systém, který by fíru dúrazně upozornil že projel návěst “stůj”.
sidlo píše:V Poříčanech se má ETCS budovat v příštím roce. Předpokládám, že uhelka ho stejně nemá.
Všechny naše lokomotivy mají LVZ https://cs.wikipedia.org/wiki/Liniov%C3%BD_vlakov%C3%BD_zabezpe%C4%8Dova%C4%8D_LS. Strojvedoucí jel minimálně minutu proti Stůj, kterou také viděl na návěstním opakovači. Za tu dobu musel minimálně 3× obsloužit tlačítko bdělost, jinak by mu vlak zastavil.
vinklarekcz píše:Podle mých informací byla ve stanici výluka a přenos návěstí na opakovač nebyl možný.
Zlámalík píše:HonzaM píše:Překvapuje mne, že neexistuje elektronický systém, který by fíru dúrazně upozornil že projel návěst “stůj”.
Honzo, promiň, myslel jsem, že kolem železnice či jejího modelování se snad motáš dost dlouho a víš, co za systémy existuje.
Řešení existuje - například (dnes) ETCS nebo (dříve) německé PZB s magnety u návěstidel. A (nejen) u mechanických návěstidel se používá/používal "trip-cock", který otevřel brzdové potrubí.
Zpět na Nezařazeno (off topic)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků