Tak to jsi byl až po nás, to je zajímavé - ten barel se tam vrátil - a to byl plný vody
Doplním informace:
rozchod skutečně 600 mm, ve vozovém parku mají mraky vagonů a lokomotv - speciál důlních i povrchových. Většinu vagonů mají pohozených na různých odbočkách ve smyslu navození atmosféry. Koleje jsou kopletně nově položené ovšem v původní dispozici. Když někdy v roce 2000 ta parta nadšenců začínala, měli pouze zarostlý lom a trosky budov a zbytky vozového parku. Od té doby udělali hodně práce!
Většina lokomotiv (můj odhad počtu co jsem tam celkem viděl může být až 20 ks!!!) je schovaná v té štole. Byla to štola dopravní - spojovala nejzápadnější oblast lomu s drtičkou a stanicí lanovky dřív, než byl proveden zářez tam, kde je trať dnes (tam, kde tě svezou). Dnes je štola z části zavalená, v udržované polovině mají skladiště vozů a materiálu, expozici a chladírnu nápojů (stálých 8°C, což je v létě docela nářez).
Prohlídka jednoznačně stojí za to, chlapci jsou zapálení (ve štole nás prováděl chlapík od Subterry - od fochu
) a v hlavní budově mají pěkně ucelenou expozici i o všech okolních lomech Českého ráje a jeden moc pěkný model celé stanice, kde se stýkala úzkorozchodka s lanovkou a mechanizací...
Na závěr dodám pár fotek z mé strany - nechtěl jsem moc dublovat tvoje, ale ony se mi tak nějak zobrazují jenom některé tak omluvte, že některé můžou být 2x...
http://picasaweb.google.com/radekkrupka/SolvayovyLomy