Kluci, nehádejte se. Můžete mít každý svůj díl pravdy.
Já o tom vím sice asi ještě míň než vy, ale fandím všem kolejím, ať úzkým nebo s normálním rozchodem. Takže když tato akce (papírově velkolepý projekt) dopadne dobře, budu taky jenom rád. Ale pochyby zůstávají velké.
Toto se psalo zhruba před rokem:
https://www.chz.sk/sk/novinky/svajciars ... ku-dolinu/Prachy hejbou světem a otázkou je, čemu lze ještě věřit a čemu už ne - spousta informací v TV, novinách atd. je směsice faktů, polopravd, mlžení a často i výmyslů.
A kdyby člověk vycházel z informace v úvodním příspěvku (cituji)...
Na Slovensko míří celkem 17 souprav, které by měly pomoci expanzi Čiernohronské železnice a zavedení pravidelné veřejné linkové dopravy. Soupravy byly vyráběny na přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století, jsou stále v dobrém stavu.
Čiernohronská železnice chce nové soupravy využít na sedmnáct kilometrů dlouhou trať z Čierneho Balogu do Podbrezové, kterou chtějí elektrifikovat a začít na ní s pravidelnou linkovou dopravou.
„Pevně věřím, že projekt dotáhneme do úspěšného konce. Musíme zabezpečit dokončení projektové dokumentace, schválení vozidel a začít s obnovou tratě,“ řekl ředitel Čiernohronské železnice Aleš Bílek....tak si řekne, že 17 (dalších) lokosouprav pro obsluhu 17kilometrové tratě je dost pozoruhodné - skoro ta Science Fiction.
__
Na druhou stranu, samotné to kvalitní železo (doufejme skutečně zánovní a ne předurčené k drahým repasím a dalším dotacím) bylo téměř za babku.
A když už se to vezlo loděmi po Rýnu a Dunaji, rozdíl v ceně za dopravu všech 17 nebo event. menšího množství kusů už by nebyl významný.
Takže jak celé toto dobrodružství i včetně dotací dopadne, a kdo měl v tom dnešním sporu pravdu, se ukáže časem.
Třeba se sem pak za pár let ještě někdo do této diskuze vrátí a porovná ta dnešní očekávání se skutečností.