Křížení tratí v reálu

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Jarda H. » úte 14 črc, 2020 1:12 pm

křížení_tratí.jpg

dodatečný EDIT :
Nakonec jsem těch pár příspěvků přesunul sem, mělo by jít spíše o nezávané plkání :lol: ...
Často se v diskuzi nad plánkem kolejiště rezolutně říká - takhle to být nemůže, to je nelogické, nesmyslné, ale schválně udělali byste si na domácím (velkém) kolejišti nadúrovňové křížení tratí, ještě navíc křižované silnicí ?! Samozřejmě pohled do historie mnohé napoví. Mimochodem jde o trati Louny-Rakovník a dřívější Chomutov-Žatec-Praha :D , a zastávku nejmenuji - výsek z mapy nahoře !
Podobný extrém lze najít i jinde.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 14 črc, 2020 1:42 pm

Proč bys ji neměl jmenovat? Chrášťany zastávka. Učebnicová situace zpracovaná už před desítkami let panem učitelem Zuskou v jeho slabikářích pro začínající modeláře. Podobně se na širé trati křižují dvě dvojkolejné hlavní tratě na jižní Moravě: Ferdinandka mezi Mor. Pískem a žst Bzenec-přívoz (dříve Strážnice-přívoz) a StEG mezi Bzencem a Veselím nad Moravou.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6668
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod prcek » úte 14 črc, 2020 2:02 pm

Tak na jizni morave mame i tento skvost https://mapy.cz/s/devejacutu Ale priznejme si, toto neni prave typicka situace.
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 603
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am
Bydliště: kousek jižně od Brna

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod jipol57 » úte 14 črc, 2020 4:04 pm

prcek píše:Tak na jizni morave mame i tento skvost https://mapy.cz/s/devejacutu Ale priznejme si, toto neni prave typicka situace.

Nejlepší na tom je úsek u Křenovic, kde vedou tratě souběžně, dokonce s křížením. A když se potkají souběžně jedoucí vlaky stejným směrem, tak jeden jede do Brna a druhý z Brna.

Námět jak pro modelové kolejiště je taky u Trutnova. Dva mosty nad sebou a dole ještě silnice. https://mapy.cz/zakladni?x=15.9638068&y ... 8&z=17&l=0
Real: https://mapy.cz/zakladni?x=15.9633945&y ... tch=-0.196
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod T 478 3022 » úte 14 črc, 2020 4:46 pm

jipol57 píše:
prcek píše:Tak na jizni morave mame i tento skvost https://mapy.cz/s/devejacutu Ale priznejme si, toto neni prave typicka situace.

Nejlepší na tom je úsek u Křenovic, kde vedou tratě souběžně, dokonce s křížením. A když se potkají souběžně jedoucí vlaky stejným směrem, tak jeden jede do Brna a druhý z Brna.

Ano,křížení vláry a severky.....
Nejsem si jist,ale Prcek patrně psal o vlečce do Cema,která nadjíždí vláru a blažovickou spojku.Ale třeba se pletu.
T 478 3022
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod JanoH0e » úte 14 črc, 2020 5:55 pm

Inak "extrém" je toto :
01.jpg
01.jpg (54.47 KiB) Zobrazeno 5464 krát

Kríženie KND s "Buštehradkou" - "úrovňové křížení na širé trati KND s Buštěhradskou dráhou poblíž obce Pletený Újezd, které bylo jedním ze dvou takových křížení v Evropě."
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Jarda H. » úte 14 črc, 2020 6:12 pm

Pokud jde o křížení na Buštěhradce - bylo, ale již mnoho desítek let není. To jen jako informace pro ty mladší :D . Zkrátka na železnici šlo vždy najít plno "zajímavostí" :roll: !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod hank » stř 15 črc, 2020 8:12 am

Ještě jsem zapomněl na jeden učebnicový příklad mimoúrovňového křižování širých tratí, a to Pardubice - Chrudim s lokálkou Heřm. Městec - Chrudim-město. A s trochou dobré vůle by se sem dal zahrnout i nadjezd StEG nad ÖNWB před vjezdem do Týniště nad Orlicí od Meziměstí/Hradce Králové.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6668
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod greenery » stř 15 črc, 2020 9:24 am

hank píše:Proč bys ji neměl jmenovat? Chrášťany zastávka. Učebnicová situace zpracovaná už před desítkami let panem učitelem Zuskou v jeho slabikářích pro začínající modeláře. Podobně se na širé trati křižují dvě dvojkolejné hlavní tratě na jižní Moravě: Ferdinandka mezi Mor. Pískem a žst Bzenec-přívoz (dříve Strážnice-přívoz) a StEG mezi Bzencem a Veselím nad Moravou.


Jistý si nejsem, ale na obrázku od Jardy H. myslím není křížení s Kolešovkou v Chrášťanech, ale o kus dál u Janova.
Mimoúrovňové křížení je také v Zákolanech, v Jenči bývalo rovněž (neprovozované tuším pořád existuje).
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod hank » stř 15 črc, 2020 10:05 am

Máš pravdu. To je zastávka (existuje vůbec ještě?) Janov.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6668
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Trainmaniak » stř 15 črc, 2020 10:25 am

jipol57 píše:Námět jak pro modelové kolejiště je taky u Trutnova. Dva mosty nad sebou a dole ještě silnice. https://mapy.cz/zakladni?x=15.9638068&y ... 8&z=17&l=0
Real: https://mapy.cz/zakladni?x=15.9633945&y ... tch=-0.196

Když už kolega zmínil ten Trutnov:
porici.jpg

A pak samozřejmě aktuální stav z Mapy.cz:
https://mapy.cz/zakladni?x=15.9633945&y ... tch=-0.118
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod hank » stř 15 črc, 2020 12:23 pm

Trainmaniak: Ta spodní konstrukce je původní? Jestli jo, tak už má svoje odslouženo... Takhle starou příhradovinu, která měla to štěstí, že se dožila 21. století, teď SŽ(DC) mění jednu za druhou.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6668
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Jarda H. » stř 15 črc, 2020 2:41 pm

hank píše:Máš pravdu. To je zastávka (existuje vůbec ještě?) Janov.


Ano,greenery má pravdu ! Je to Janov. Zda funguje zastávka nevím,tipnul bych že nééé. Jen jsme letmo v rychlosti projeli, spíše to vypadalo jako předělané na "obytný" domek s malou zahrádkou ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Trainmaniak » stř 15 črc, 2020 2:53 pm

Hank: Troufám si tvrdit, že ano. A asi chvíli ještě bude, když dostala nový kabátek. :) Je to přeci jenom trochu rarita, tak se to možná snaží zachovat.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod IRIS » stř 15 črc, 2020 5:33 pm

Dobrý den
Při výčtu křižování tratí nezapomenout již neexistující kření u Podlešína na kladensku a dodravní šílenost v Mladé Boleslavi.
Uživatelský avatar
IRIS
 
Příspěvky: 27
Registrován: sob 30 led, 2016 7:32 pm

Další

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků