Vlaky Student Agency - Váš názor

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Chtěli byste aby někdo soukromě provozoval vozidla pro osobní přepravu?

Ano
64
56%
Pouze za předpokladu mnohem lepší kultury cestování
28
25%
Pouze pokud by ten dotyčný spravoval i vozidla, i trať, i zabezpečovací zařízení apod.
8
7%
Je mi to jedno
5
4%
Ne protože by to znamenalo výdělek (Student Agency) na úkor druhých (SŽDC)
9
8%
 
Celkem hlasů : 114

Příspěvekod StaraPakna » úte 15 pro, 2009 7:13 pm

Přiznám se zcela otevřeně neb nejsem z časových důvodů a taky proto že u nás vlaky nejezdí posoudit kvality ČD nicméně (a mohu se mýlit) SA jezdí jen na LUKRATIVNÍCH tedy výnosných linkách. Jinde jsem SA nezaznamenal. Tedy pokud chtěl p. Vančura nasadit vlaky (tipuji) Praha Beroun, Praha Benešov, Praha kralupy nad Vltavou a další příměstské specíály tak nekonkuruje, ale vykousně mandle z koláče. Pokud chtěl jezdit třeba Kralupy-Velvary a tam se rvát s kvalitou, obsazeností službami atd.... budiž nechť ukáže co umí.... :wink:

Mimochodem víte že Praha Kralupy nad Vltavou s ČD stojí 42 kč jedete cca 25 minut
a Praha Kralupy příměstským busem číslo 370 26 kč a jedete 45 minut. Má smysl tahle konkurence :?: :?: a přesto frčí :!: :!: , protože příměstské ROPID či jak se to... jsou děsně IN(Tedy naši cestující si mohou vybrat jsme v demagogické společnosti s vytrženýma rukama z trhu :roll: ). Tady myslím že nás tlačí bota, a zrušení vlaků RO-LA místo prodloužení tras na hranice atd atd.... je toho dost co normální lidi vidí a vnímají a jak dyby ty nahůře měli vlčí mhu či co :lol:
Začínám a každý začátek je těžký, mám to ale na koho svést mám tři syny.
Moduluju N-ko
StaraPakna
 
Příspěvky: 147
Registrován: ned 20 zář, 2009 2:41 pm
Bydliště: Vesnička pod Řípem

Příspěvekod Zippich » úte 15 pro, 2009 7:33 pm

StaraPakna píše:Přiznám se zcela otevřeně neb nejsem z časových důvodů a taky proto že u nás vlaky nejezdí posoudit kvality ČD nicméně (a mohu se mýlit) SA jezdí jen na LUKRATIVNÍCH tedy výnosných linkách. Jinde jsem SA nezaznamenal. Tedy pokud chtěl p. Vančura nasadit vlaky (tipuji) Praha Beroun, Praha Benešov, Praha kralupy nad Vltavou a další příměstské specíály tak nekonkuruje, ale vykousně mandle z koláče. Pokud chtěl jezdit třeba Kralupy-Velvary a tam se rvát s kvalitou, obsazeností službami atd.... budiž nechť ukáže co umí.... :wink:
:lol:

Ach, zase ta neznalost. Zlý kapitalista vyzobne mandle z koláče...
Tak ještě jednou. Dopravu definuje a objednává kraj. Dopravci předkládají svou nabídku na zajištění těchto služeb pro kraj. Všude v civilizované Evropě to funguje. Tady ne...
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod JBr » úte 15 pro, 2009 7:39 pm

To s temi cenami neni uplne tak pravda. Vlak z Kralup do Prahy stoji sice 45 Kc, ale doveze te az do centra. Pro zakazniky stoji 32 Kc.

Autobusem za 26 Kc dojedes z Kralup na Kobylisy, tedy do pasma B. Pokud chces do centra, musis si zaplatit dalsi jizdenku za 26 Kc, protoze ta za 26 z Kralup plati jen na pasma 3, 2, 1 a B a centrum je P. Pokud si koupis primestskou jizdenku PID, tak te na dojeti z Kralup do centra Prahy bude stat myslim 44 Kc na 7 pasem. Takze rozdil jedne koruny ve prospech busu, v pripade zakaznickeho jizdneho 12 korun ve prospech vlaku.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Pavel Dryml » úte 15 pro, 2009 8:47 pm

Když se to vezme kolem a kolem, tak pan Jančura měl dostat šanci aspoň v jednom kraji.

Převzal by železniční dopravu v celém kraji - tím myslím 100% tratí na kterých kraj provozuje osobní dopravu a ne jenom 80 - 90% těch lukrativnějších, na kterých by nasadil nové (tím myslím opravdu NOVÉ a ne 10 let staré) vozidla. Protože to přece dokáže, tak by nebyl problém definovat smluvní pokuty za nedodržení slouvy.

Pak by třeba došlo na to, že by nnikdo nebyl schopen v požadovaném terminu dodat vozidla a pan jančura by platil, a platil a když by došel na kraj s tím, že se přepočítal a nemá za co jezdit - tak by dostal pokutu a třeba by šel do konkurzu.
Ale hejtmani asi nechtějí ryskovat a hazardovat s dopravní obslužností a podepsali smlouvy s dopravcem, který je schopen výkony odjezdit ...

Já osobně jsem pro konkurenci, ale myslím tu reálnou - neměll bych nic proti Viamontu, OKD doprava nebo třeba Veolia.

P.S. Já jsem si udělal kalkulace a jsem schopen během 3 měsíců převzít železniční dopravu ve 2 krajích. Moje firma bude na všech tratích provozovat NOVÝ vlak DrymlJet, ketré budou nejluxusnější (na každých 6 míst bude připadat jeden stevard) Podle mých propočtů jjsem schopen jezdit bez dotací od kraje. Takže pokud za 10 let nevyhraju, budu to považovat za okradení občanů a hýřenní krajskými financemi.
Do výběrovvého řízení však nabídku nepodám, protože se mi doneslo, že ČD nasadí dumpingové ceny. zato si ale budu stěžovat rozjedu masivní populistickou kampaň.
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod petrh » úte 15 pro, 2009 9:19 pm

StaraPakna píše:Přiznám se zcela otevřeně neb nejsem z časových důvodů a taky proto že u nás vlaky nejezdí posoudit kvality ČD nicméně (a mohu se mýlit) SA jezdí jen na LUKRATIVNÍCH tedy výnosných linkách. Jinde jsem SA nezaznamenal. Tedy pokud chtěl p. Vančura nasadit vlaky (tipuji) Praha Beroun, Praha Benešov, Praha kralupy nad Vltavou a další příměstské specíály tak nekonkuruje, ale vykousně mandle z koláče. Pokud chtěl jezdit třeba Kralupy-Velvary a tam se rvát s kvalitou, obsazeností službami atd.... budiž nechť ukáže co umí.... :wink:

Mimochodem víte že Praha Kralupy nad Vltavou s ČD stojí 42 kč jedete cca 25 minut
a Praha Kralupy příměstským busem číslo 370 26 kč a jedete 45 minut. Má smysl tahle konkurence :?: :?: a přesto frčí :!: :!: , protože příměstské ROPID či jak se to... jsou děsně IN(Tedy naši cestující si mohou vybrat jsme v demagogické společnosti s vytrženýma rukama z trhu :roll: ). Tady myslím že nás tlačí bota, a zrušení vlaků RO-LA místo prodloužení tras na hranice atd atd.... je toho dost co normální lidi vidí a vnímají a jak dyby ty nahůře měli vlčí mhu či co :lol:

Odbocka, omlouvam se:) ale neda mi to:
covece kdys jel naposledy Pha Kralupy? cas ktery uvadis je pro rychlik (zatim dojizdime na cas rano 1x tydne). OS jezdi dele a casto ve verzi zabi tlama (hlavne takt XX.11)...
co se tyka busu a srovnani rano vyjizdim od baraku v 6.14 a na metru kobylisy jsme 6.52, rychlikem jedu 6.38 a Pha Hl.n 7.09 (Pha Hol. 6.58), OS 96XX, 23XX XX.41 Pha Mas. XX.17 (XX.11, XX.47, SP 7.00 Pha Mas. 7.26.
Troufam si rici, ze 75% Kralupaku ma PID P,0,1,2,3, kde te cena stoji 1140 Kc na 30 dni CD i BUS. Vyhoda PID napr. je v tom, ze jednu socku dojedu z Kralup do Kladna, na Ruzyn, na Karlstejn atd.. za priplatek 10 Kc na Melnik ci do Berouna.
(casy brany zde: http://www.ropid.cz/files/PDF_ruzne/200 ... ka_091.pdf)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod kvasha » úte 15 pro, 2009 9:56 pm

spousta zajímavých názorů ...
zdá se mi ale, že se většina diskutéru nechala unést sporem SA vs. kraje.

Problematika obslužnosti železničních cest je hodně problematická a není možné "vykřikovat" jednoznačné soudy ať na jednu či druhou stranu.

Osobně se domnívám, že v případě ČD může být řešením důsledné zefektivnění celého aparátu a spolupráce při vyhodnocování potřeb krajů. Z několika příspěvků vyplývá, nakolik jsou dnes požadavky krajů neadekvátní. Asi je nereálné, aby někdo (SA a ČD nevyjímaje) dokázal v černých číslech uspokojit všechny požadavky krajů. Určitě je ale možné, aby došlo ke generálnímu průzkumu skutečných potřeb lidí v jednotlivých regionech a podle toho upravit požadavky krajů a následně i chování ČD. Pokud totiž někdo (třeba zmíněná SA) dokáže provozovat dnes ztrátové trasy se ziskem, je logické, že po určitém zásahu do fungování, toho mohou být i schopny i ČD. Pokud by to však SA (jako soukromá firma)nedokázala, mohl by nastat problém s obslužností a v podtatě nevyčíslitelné ekonomické ztráty. Z tohoto důvodu dokážu rozhodnutí krajů pochopit. Je to prostě pojistka, aby vlaky "jezdily". Resp. přepravili lidi odněkud někam. A v současné době je ČD, bohužel jedinou společnost, která je toto schopna garantovat. Krajům je totiž při současném nastavení jedno, komu budou platit prokazatelnou ztrátu.

A až tady přichází na řadu to, v jakém komfortu se toto přepravování odněkud někam bude dít. Tady by asi SA hrála prim. Dneska je totiž spousta možností, jak takovou firmu rozjet. Pozor, neříkám, že je to jednoduché. Ale ČD dneska platí obrovskou daň za svoji minulost. Zajímalo by mě, jestli by pro ČD bylo levnější (efektivnější) si celý vozový park ze dne na den začít pronajímat a ten současný prostě "vyhodit" nebo prodat do Uzbekistánu?!?!

Umím si představit větší konkurenci na českých železnicích. Obávám se ale, že několik projektů, nepopírám, že úspěšných, zatím nemůže být nějakým vodítkem. Chybí tam totiž to základní. Komnplexnost a dlouhodobá záruka dodávky té služby.

Jak může takový experiment dopadnout bylo možné vidět v nedávné minulosti třeba ve Velké Británii.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod kvasha » úte 15 pro, 2009 10:03 pm

StaraPakna píše:Mimochodem víte že Praha Kralupy nad Vltavou s ČD stojí 42 kč jedete cca 25 minut
a Praha Kralupy příměstským busem číslo 370 26 kč a jedete 45 minut. Má smysl tahle konkurence :?: :?: a přesto frčí :!: :!: , protože příměstské ROPID či jak se to... jsou děsně IN(Tedy naši cestující si mohou vybrat jsme v demagogické společnosti s vytrženýma rukama z trhu :roll: ). Tady myslím že nás tlačí bota, a zrušení vlaků RO-LA místo prodloužení tras na hranice atd atd.... je toho dost co normální lidi vidí a vnímají a jak dyby ty nahůře měli vlčí mhu či co :lol:


časy a ceny už tady byly vyjasněny :D , chtěl bych příspěvku využít spíše k dotazu, jak to vůbec dneska s Ro-Lou v CZE je? Funguje alespoň někde?
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod vvitty » úte 15 pro, 2009 10:11 pm

kvasha: ze CD nejsou schopne zefektivnit svoji praci predvadeji uz dvacet let... bohuzel.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod kvasha » úte 15 pro, 2009 10:16 pm

vvitty píše:kvasha: ze CD nejsou schopne zefektivnit svoji praci predvadeji uz dvacet let... bohuzel.

Názor z lidu, ... ale jaké máte informace např. o počtu vlastněných budov, pozemků, administrativního personálu, nákladů na údržbu, apod. ?!?! A klidně můžeme spojit všechny nově vzniklé dcerky, aby nevzniklaly dohady o tom na koho přešly neefektivní věci. Nehodlám ČD nějak vehementně bránit, ale na druhou stranu za těch zmíněných 20 let docela pokročily.

A navíc, bohužel to kolikrát není věc samotných ČD.

Znovu si dovolím zopakovat, že ČD má, opět bohužel, oproti DB, SBB apod. hodně negativní minulost. Když to řeknu trochu vulgárněji, vyhrabat se z těch sraček, není vůbec jednoduché ... a určitě je levnější, dnes začínat od nuly (na železnici je to právě třeba SA). Ale i SA bude využívat prostředí, které tady Vámi zmíněných 20 let ČD, SŽDC, atd ... udržovali.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod maayaa » úte 15 pro, 2009 10:45 pm

kvasha píše:
Osobně se domnívám, že v případě ČD může být řešením důsledné zefektivnění celého aparátu a spolupráce při vyhodnocování potřeb krajů.


:lol: No ne promiň,ale vidim to zevnitř.Zefektivnění na ČD to je utopie,muselo by se to celý rozpustit a začít znovu.To co na dráze probíhá a co se prezentuje jako zefektivnění,je,že se v provoze propouští a buzerujou lidi a kancelářských moc neubývá.Připadá mi,že když to začne s úředníkama vypadat blbě vymyslej nějakej ''důležitej'' papír aby bylo vidět,že k něčemu jsou.
Aby bylo jasno co myslim tou buzerací,poslední dobou dorazilo celkem dost různých nesmyslných nařízení,týkajících se např toho co má viset na nástěnce a co ne,a nejde o nahý baby,ale o různý dokumenty,který pomáhají ve výkonu služby.
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod kvasha » úte 15 pro, 2009 10:53 pm

maayaa píše:
kvasha píše:
Osobně se domnívám, že v případě ČD může být řešením důsledné zefektivnění celého aparátu a spolupráce při vyhodnocování potřeb krajů.


:lol: No ne promiň,ale vidim to zevnitř.Zefektivnění na ČD to je utopie,muselo by se to celý rozpustit a začít znovu.To co na dráze probíhá a co se prezentuje jako zefektivnění,je,že se v provoze propouští a buzerujou lidi a kancelářských moc neubývá.Připadá mi,že když to začne s úředníkama vypadat blbě vymyslej nějakej ''důležitej'' papír aby bylo vidět,že k něčemu jsou.
Aby bylo jasno co myslim tou buzerací,poslední dobou dorazilo celkem dost různých nesmyslných nařízení,týkajících se např toho co má viset na nástěnce a co ne,a nejde o nahý baby,ale o různý dokumenty,který pomáhají ve výkonu služby.


Samozřejmě prominu :-)
... ale žádná utopie to není. Proč by ČD měly být jiné než velké banky, velké chemické podniky, apod.?!?! Jediný rozdíl a vlastně hlavní problém je v tom, že samotné ČD na tom pochopitelně nemají žádný zájem. Je to způsobeno jejich "státnostní". Ale věřte mi, i ve stáítním podniku lze udělat vítr, musí se jen chtít. A takové chtění není jen na ČD, ale třeba i na politické garnitůře téhle země, která může být zastoupena i krajem, který je vlastně dneska de-facto i de-jure jediným zadavatelem směrem k ČD. A kruh se uzavírá ...
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod maayaa » úte 15 pro, 2009 11:06 pm

A o tom to přesně je,vedení čd nechce,stát nechce,kraj nechce a všichni se staraj o to aby to tak zůstalo co nejdýl
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod petrh » stř 16 pro, 2009 7:04 am

spis bych to rekl jinak? proc nasi voleni zastupci toleruji neustala zpozdeni, na nekterych tratich nekvalitu vlaku, to, ze SZDC ma zavrene nadrazeni a cekarnu, i kdyz personal v kancelari je a jizdenku by prodat mohl, ci cekarnu odemknout? a je jedno jaky dopravce jezdi...
odpoved je jednoducha: protoze z toho nekdo ma a ma dost...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Martin HO » stř 16 pro, 2009 7:36 am

maayaa píše:A o tom to přesně je,vedení čd nechce,stát nechce,kraj nechce a všichni se staraj o to aby to tak zůstalo co nejdýl


Teď jenom přemýšlejte proč to asi tak je. A podívejte se okolo (ČEZ,ČSA, ....).
Martin HO
 

Příspěvekod kvasha » stř 16 pro, 2009 8:09 am

no a myslím, že jsme u hlavní příčiny současného stavu ... Prostě žijeme v takové společnosti, kde je tohle přijatelné. A všichni to tak nějak berou, občas si zaremcaji, tak jako my tady a jede se dál močálem černým koem bílých skal ....
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků