Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod radekkrupka » čtv 13 úno, 2014 3:56 pm

Někde jsem četl, že to koupili někde z Polska a upravili. Ale podle fotek z výroby to na mě působilo, že kastle je nová. No žádná velká estetika to není (mírně řečeno).
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod lesanek » čtv 13 úno, 2014 4:02 pm

Ten motorák, nic ohavnějšího jsem na kolejích neviděl.
Přesně tak.

Je to rekonstukce původního motoráku polské výroby. JHMD už je pár let mělo, ale asi s nima nejezdili.
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 229
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod JaroHo » čtv 13 úno, 2014 4:20 pm

Nejezdili a ani nedivím!!!
Karoserie od československých návrhářů jsou prostě krásné a to co tam stojí na těch kolejích je strašidlo ošklivý.
Na polskej strojích se mi nelíbí ty obludně velký světla, jsou to takoví bubáci a hastrmani :mrgreen:
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod TTmili » čtv 13 úno, 2014 5:09 pm

Chce to trochu hledat, číst a pak teprve vykřikovat. Předně se sice jedná o původní motoráky z polska, ale vyráběné byly v rumunsku. Ono rumuni taky nemají kdovíjaký vkus, ale v původní podobě ten motorák byl aspoň koukatelný, tak nějak patřil na koleje. Mimoto, nevím jestli jeden nebo dva kousky dokonce u JHMD jezdily už před rekonstrukcí, ale moc toho nebylo hlavně z důvodu problémových agregátů. Tuhle zpraseninu předvedlo jakési české grafické studio a nové vedení JHMD pravděpodobně potřebuje být ve všem originální, jinak si to neumím vysvětlit. Poslední dobou prostě ukazuje, že naši návrháři nemají už ani špetku zdravého rozumu, něco se občas zadaří, ale řekl bych, že poslední architkekt navrhující něco pro dráhu co navíc uměl spojit umění a praktičnost, je pan Kotas.

Jinak pro zajímavost koho zajímá původní motorák: http://spz.logout.cz/vozidla/m27.html
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 13 úno, 2014 7:27 pm

To je ale obludný motorák. Předpokládám, že toto není konečná podoba, že snad v laku bude alespoň o malinko koukatelnější. Ale na této obludě to asi lakem nezachrání.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Rudolf » čtv 13 úno, 2014 7:38 pm

Toto téma se už nějaký čas rozvíjí na k-reportu zde:

http://www.k-report.net/discus/messages ... 1392316886
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod czhunter » čtv 13 úno, 2014 8:29 pm

TTmili píše:Jinak pro zajímavost koho zajímá původní motorák: http://spz.logout.cz/vozidla/m27.html

Žádná krása, ale odpovídá době.

Kdežto ta rekonstrukce ... jestli existuje speciální peklo pro designery, její autor tam nepochybně skončí :twisted:

Taky jsem dělal nějaké vláčky, ale doufám, že takové zlo to není :)

PS: Zajímalo by mě, jestli jim drážní úřad tyhle sedadla schválí. Nám nechtěli pro ČD schválit ani o hodně lepší sedadla (teď se tam dávají většinou Borcad) a u DB už tuplem ne - tam skupinu sedadel bez hlavových opěrek s ušima, područek, zásuvek, stolku a odpaďáku ani nemusíte zkoušet. A velmi silně pochybuju, že splní protipožární předpisy.
A o takovém TSI-PRM (norma pro úpravu vozidel pro osoby s omezenou pohyblivostí a vnímáním), která se dnes vyžaduje i na ty nejpodřadnější lokální tratě (třeba RS1 nebo Shark ji vcelku bez problémů plní) si "tohle" může nechat leda zdát.
Naposledy upravil czhunter dne čtv 13 úno, 2014 9:14 pm, celkově upraveno 1
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » čtv 13 úno, 2014 9:13 pm

Degenerovaný svět umění. Připomíná mi to něco podobného, jak kdyby někdo do galerie dovezl kupku hnoje, zarazil do ní veslo a nazýval to uměním. Poslední dobou se tyto výplody psychicky narušených jedinců opravdu v jistých kruzích považují za umění, další psychicky narušení jedinci toto umožňují vystavovat a ti nejzhulenější na to píšou dokonce i recenze. Jako stavař toto dílko považuji za kýč, který už překročil hranici únosnosti. Na železnici mi nevadí vyloženě škaredá vozidla, protože jsou někdy svým způsobem krásná, ale musí to mít nějaké technické opodstatnění. Toto je exhibicionismus a nějak mi nejde na rozum, že to někdo opravdu bere vážně. Že by se fakt blížil konec civilizace? 70% architektury tomu napovídá :-). Nebrali náhodou inspiraci u designerů firmy Renault? Ti musí konzumovat také dost silné "zboží".
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod chameleon » pát 14 úno, 2014 10:33 am

Podle mě si autoři celou dobu mysleli, že pracují na kastli lokomotivy :wink: - jako lokomotiva to nevypadá špatně :wink:
Pak je JHMD požádali o výměnu motoru za sedačky a zapomněli je požádat i o změnu kastle, jinak si to nedokážu představit...
V Alpách většinou vidíte na vagónech co největší okna protáhlá až na střechu, aby se cestující mohli kochat přírodou, tady se budete moct kochat akorát spolucestujícími v přítmí...možná to je záměr...
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Jarda H. » pát 14 úno, 2014 11:13 am

To je hnus, velebnosti :roll: ! Jsem stejného názoru na věc jako czhunter - co na to ouřady, z hlediska ergonometrie, bezpečnosti, společné místo pro vstup / výstup atd ?! A mimochodem, ty sedadla u okna jsou asi jen pro invalidy s jednou nohou, topení (?!) tam sahá do polovny sedačky ?! Autor tohodle nesmyslu nemyslí, hlavně když se projekt zaplatí ....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Radek Strnad » pát 14 úno, 2014 11:25 am

Já myslel, že tratě JHMD sice nejsou o rychlosti, ale zato se tam člověk může v klidu pokochat krásným okolím. Ovšem jak se budu kochat z tohoto paskvilu, to si představuji jen velmi ztuha. Ještě bych tam dal nějaké totální osvětlení aĺa City Elefant nebo velkoprostorové vozy, které teď ČD cpou kde se dá, aby po většinu dne nebylo vidět ven a bude to dokonalé.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Charlie » pát 14 úno, 2014 12:31 pm

Ještě, že tohle nemůže přijet na mé modelové kolejiště...
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 393
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod BohousP » pát 14 úno, 2014 12:43 pm

Nejškaredější vlak v Evropě :roll:
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod MartinMach » ned 23 úno, 2014 3:49 pm

TTmili píše:...... Poslední dobou prostě ukazuje, že naši návrháři nemají už ani špetku zdravého rozumu, něco se občas zadaří, ale řekl bych, že poslední architkekt navrhující něco pro dráhu co navíc uměl spojit umění a praktičnost, je pan Kotas.


Dobrý den
Dovolím si trochu nesouhlasit. Bydlím na Barrandově a zastávky jsou navržené od zmiňovaného pana Patrika Kotase. Praktičnost některých zastávek je špatná - například navržené zasklení vodorovných ploch, kde se usazuje prach a podobné létající smetí. Díky konstrukci, která drží jednotlivá skla nemá kam směs bordelu a vody odtékat. Usazeniny a vlhkost zde úspěšně vytváří ideální prostředí pro mech. Stejně tak zastávka K Barrandovu, inspirována Mnichovským stadionem (pokud si dobře vzpomínám). Po několika letech od otevření se každou zimu začalo objevovat na zastávce zábradlí, aby se nikdo nedostal pod okraje plachet, ze kterých by mohl sklouznout sníh (jiný důvod mě nenapadá). Chaplinovo náměstí (červená) je díky několika nad sebou umístěným střechám permanentně zaplivané, protože déšť nemá jak by prostory umyl.

Značná část "problémů" by se dala odstranit pravidelnou údržbou (za což pan Kotas samozřejmě nemůže) a také kdyby se vandalové vykašlali na svůj "koníček" a pravidelně nerozbíjeli skleňené výplně zastřešení.

Nicméně jeho tramvaj 15T se mi po designové stránce velmi líbí.
MartinMach
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon 15 srp, 2011 10:58 am

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Keďul » ned 23 úno, 2014 4:46 pm

Tak to jsem se pobavil, že pan Kotas umí spojit praktičnost s uměním - vzhledem k tomu, že s jeho výtvory přicházím v zaměstnání do styku, tak musím konstatovat, že k praktičnosti mají hodně daleko.
Keďul
 
Příspěvky: 99
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků