Morris Zapp píše: uplatnit na modelovém kolejišti expres, to nevím - kolikrát ani Zababov na setkání nepostaví trať expresního významu. Leda tak modelovat nějakou trať, vedoucí k západním hranicím, která z politických důvodů zamrzla a stala se jakýmsi křížencem lokálky a hlavní trati - typicky např. Veselí nad Lužnicí - České Velenice.
Áno, aj tak sa to dá. Veľa ľudí má však koľajisko riešené tak, že majú jednu hlavnú stanicu akože na významnejšej trati, pričom im to z oboch strán stanice vedie len do tunela (tam môžu mať skrytú časť, kde sú odstavené súpravy) a z tej hlavnej stanice ešte vedie aj nejaká lokálka (prevažne viditeľná časť trate), ktorá má jednu – dve malé staničky. Takže rýchliky a expresy sa držia len na tej akože hlavnej trati, prechádzajú len cez tú hlavnú stanicu, tam zastavujú a pokračujú sa zasa schovať do tunela. A na tej stanici sa z rýchlikov akože presadá na lokálový vlak, ktorý môže byť napr. len nejaký motoráčik ako je maličký roztomilučký M131 a pod., a ktorý pokračuje už po tej lokálkovej viditeľnej časti trate.
No na ČSD sa stávalo aj to, že rýchliky a aj medzinárodné expresy, prechádzali aj cez lokálkovú trať, keď bola hlavná trať (jej časť) pre nejaký dôvod uzavretá, z dôvodu napr. rekonštrukcie a pod. Bolo to celkom normálne.
To krásne vidíme v tomto dokumente z roku 1965, presne ten prípad, jedna z najvýznamnejších tratí je uzavretá a tak všetky rýchliky i medzinárodné expresy to obchádzajú cez tu biednu (lokálkovú) trať. A tadiaľ vtedy skutočne museli prechádzať aj také vlaky veľkolepých a vznešených mien ako bol Balt-Orient Expres a ďalšie:
https://www.youtube.com/watch?v=aDaAG4LL1f8
