Vlaky Student Agency - Váš názor

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Chtěli byste aby někdo soukromě provozoval vozidla pro osobní přepravu?

Ano
64
56%
Pouze za předpokladu mnohem lepší kultury cestování
28
25%
Pouze pokud by ten dotyčný spravoval i vozidla, i trať, i zabezpečovací zařízení apod.
8
7%
Je mi to jedno
5
4%
Ne protože by to znamenalo výdělek (Student Agency) na úkor druhých (SŽDC)
9
8%
 
Celkem hlasů : 114

Příspěvekod Zippich » úte 15 pro, 2009 8:39 am

diego.dan píše:V tom máš Michale samozřejmě pravdu,nicméně pozměním na příslušné trati takt,jízdní řád(máme během roku změny) a do roka a do dne ,kdy mi dříve nestačila 810 s vlekem mi jezdí sólo prázdný motor.No a když bude nejhůř tak udělám autobusovou linku(což by pro SA asi neměl být problém) a začnu křičet o souběhu a odvolávat se na Brusel.No a je konec s osobkou.O nákladní dopravě se už raději vůbec nezmiňuji :cry: .Jako zdárný příklad je médii profláklá "Kozina"(132).No a teď když na Kozině jezdí 3(resp.2) páry vlaků o víkendech a jsou nacpaný tak se všichni divěj.A to to mělo jezdit o prázdninách ,kdy je turistika přece jen v kurzu ,než na podzim.Ovšem kdo zavinil toto posunutí víme.Nicméně vlaky jsou stejně plné.
Svým prvním příspěvkem jsem jen chtěl říci,to co zaznělo posléze.Pokud bude dopravu zajišťovat kdokoli mimo sektor ČD tak mu půjde o zisk z tohoto podnikání v první řadě.


Diego, dopravu v regionech nejen objednávají, ale především platí kraje. Dopravci nabízejí, tedy sorry, v normální rozvinuté společnosti, jako například v Německu, dopravci nabízejí pevnou cenu za kilometr, kterou budou od krajů požadovat a s těmito prostředky hospodaří. Tak to bylo i u nás před zrušením krajských tendrů. Ty byly zrušeny bez jakéhokoli udání důvodu.
A rušení Kozí dráhy? Když se podíváš na netu do katastrální mapy, tak najdeš kolem dráhy pozemky ve vlastnictví regionálních politiků, kteří si brousili zuby na vybudování dálničního přivaděče po jejím tělese a slavné ČD jim šly na ruku.
Soukromý subjekt jako provozovatel dopravy placený krajem by měl zájem především na jejím provozování...
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod radekkrupka » úte 15 pro, 2009 8:43 am

Myšpulín píše:Trochu ze široka a ne od kolejí:
Proč jeden človíček bydlící v místě A, který chce do místa B platí jízdné 1 kč/km cesty, druhý bydlící v C a jedoucí do D platí 3 kč/km? A vzdálenost AB = CD. Přitom ten první si jede moderním vozidlem a druhý starým rozhrkaným. To se všichni mají z C přestěhovat do A?
Podle mne je v tomto zakopaný pes. A je to chybné politické rozhodnutí. Doprava se v daném místě musí řešit komplexně. Předám-li někomu lukrativní linky, bude mít zisk i při té 1 kč/km. Ostatní linky potom musí kraj dotovat, i když se platí 3 kč/km, takže zaplatí mnohem víc, než kdyby odpovědnost na "přerozdělení" zisků z výdělečných tras nechal na bedrech někoho jiného a sám doplácel jen nasmlouvané ztráty dopravců. A pak si opravdu mohu vybrat toho, kdo bude chtít méně peněz.
Ano, konkurence být musí, ale na svém. A nikdo jim nesmí krást některé lukrativní zisky. Proto chceš-li jezdit, tak vše. A klidně rychlíky, osobáky, autobusy i MHD (a třeba i TAXI). Ale po celém regionu podle nasmlouvaných kritérií. (Ovšem kdo ty kriteria připraví, to nevím. Naši úředníci na to mají moc peněz). Pak by klidně místo tří autobusů jel jeden vlak a místo nočního motoráčku Ford Tranzit. Ale já bych určitě dojel tam, kam potřebuji i bez svého auta a za odpovídající čas.

Tohle je logické, takhle by to mělo být. V důsledku ale stejně dopravce, ať už je to kdokoli, tvrdí, že se mu míň vytížené linky nerentují a křičí po dotacích na ně. Zaplaťte, nebo tyhle zruším. Vždycky je to tak, že "tady já mám zisky a do těch vám nic není" a "tady nevydělávám, tak buď přihoďte, nebo jsme dojezdili". Je to běžný přístup, se kterým se setkáváme.

A kdo zkontroluje, jestli dopravce ztrátové spoje dotuje ze ziskových linek? Jaká by tedy měla být výše dotace? No čím vyšší tím lepší ne?

Pokud jsou podmínky výběrového řízení takové, že je pevně určen rozsah spojů v celém reginu (kraji), nevidím důvod, proč by ho neměl vyhrát ten, který dá lepší nabídku (tzn. požaduje nižší dotace).

Myslím, že v jednom kraji by se to mohlo zkusit, pro zajímavost...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod JBr » úte 15 pro, 2009 8:53 am

Zippich píše:Nevědomý český cestující ale bude dále drncat osmdesátkou a od svých politiků poslouchat, jak jsme to zase jednou slavně nanadali těm byrokratům v Bruselu.


Nevedomy cesky cestujici by se dal drncal osmdesatkou i v Desiru (pravda, o neco mene a s klimatizaci :)), protoze 80-90% trati, na ktere by sly nove motorove jednotky ma maximalni rychlost < 80 km/h. A tam kde jsou rychlosti vyssi jezdi vetsinou klasiky nebo motoraky, ktere jezdi rychleji nez 80 km/h.

Obrázek
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Zippich » úte 15 pro, 2009 9:03 am

JBr píše:
Zippich píše:Nevědomý český cestující ale bude dále drncat osmdesátkou a od svých politiků poslouchat, jak jsme to zase jednou slavně nanadali těm byrokratům v Bruselu.


Nevedomy cesky cestujici by se dal drncal osmdesatkou i v Desiru (pravda, o neco mene a s klimatizaci :)), protoze 80-90% trati, na ktere by sly nove motorove jednotky ma maximalni rychlost < 80 km/h. A tam kde jsou rychlosti vyssi jezdi vetsinou klasiky nebo motoraky, ktere jezdi rychleji nez 80 km/h.


A tím obhajuješ rozhodnutí hejtmanů?
1) Když se Desiro zkoušelo na Liberecku, tak dokázalo reálně krátit jízdní doby oproti 810/814 na stávajících ramenech. Částečně díky akceleraci, ale především díky vyšší rychlosti všude tam, kde je vyšší traťová rychlost a kde 810/814 nemůže víc kvůli katastrofální koncepci pojezdu. A těch míst není málo. Vem si, kde všude ty krámy pořád jezdí. Dokonce i na hlavních tratích...
2) Přenos vibrací do vozidla díky konstrukci pojezdu, nízkopodlažnost, variabilita soupravy. Řady 810/814 bych povoloval už jen na modelových kolejištích, ale díky politikům se jich nezbavíme dalších 20 let. Hejtmani přece vlakem do práce nejezdí...
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod JBr » úte 15 pro, 2009 9:11 am

Zippich píše:A tím obhajuješ rozhodnutí hejtmanů?
1) Když se Desiro zkoušelo na Liberecku, tak dokázalo reálně krátit jízdní doby oproti 810/814 na stávajících ramenech. Částečně díky akceleraci, ale především díky vyšší rychlosti všude tam, kde je vyšší traťová rychlost a kde 810/814 nemůže víc kvůli katastrofální koncepci pojezdu. A těch míst není málo. Vem si, kde všude ty krámy pořád jezdí. Dokonce i na hlavních tratích...
2) Přenos vibrací do vozidla díky konstrukci pojezdu, nízkopodlažnost, variabilita soupravy. Řady 810/814 bych povoloval už jen na modelových kolejištích, ale díky politikům se jich nezbavíme dalších 20 let...


Neobhajuju tim zadnou politiku, jen mi maximalni rychlost neprijde jako nejdulezitejsi argument, protoze ji stejne nevyuzijes. Pokud bys hned napoprve zminil vykon, akceleraci, lepsi koncepci pojezdu, tak nereknu ani popel, protoze tam mas pravdu.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod kubulak » úte 15 pro, 2009 9:26 am

SA z vyberoveho rizeni v Liberci nebo kde odstoupilo predem skutecne proto, ze vedelo predem, ze CD nabidne dumpingovou cenu, a Jancura odmitl hrat v tom divadle pro verejnost kasparka, diky kteremu to ziska punc legalnosti.

Na urcitych mistech slo CD do sebe, mame esusy, regionovy, pendolina, koridory, ale na spouste mist je to stale tragicky - rychliky, stav lokalnich trati, dodrzovani jizniho radu atd. Tady hodnotim pozitivne, ze kraje zacaly chtit po CD pokuty za zpozdeni vlaky. A pokud to zpozdeni neni vina CD, tak at si to CD pak vymaha po vinikovi.

CD se rozdelily na osobni, cargo, oddelily spravu zeleznicni cesty (nedelalo se to prave proto, aby na trat mohlo vice dopravcu?), a stejne nasekaji kazdy rok ztratu 4-6 miliard, a reditel bere 500.000 mesicne (pardon, ted si snizil plat o 15 procet, takze bere jen 425.000 mesicne, chudak :))

Co si budeme nalhavat, CD je porad moloch, kterymu bohuzel nikdo neslape na paty a potreboval by konkurenci jako sul. Ono se to podnika jinak, kdyz vim ze at nasekam jakoukoli ztratu, stat to dorovna, a kdyz vim, ze si na sebe musim vydelat, jinak jsem o hladu.

Smutny je ze do toho molochu za 20 let od sametu nikdo nedokazal riznout, protoze vzdy povstaly odbory, na den zastavily vlaky a kazdej ministr dopravy couvnul a radsi chranil svoji zidli nez zajmy spolecnosti.

Jindrichuv hradec, Viamont, to jsou jasny ukazky toho, ze kde CD prodelavalo, jina organizace dokaze vydelavat. A pochybuju ze zamestnanci Viamontu delaji nekde brigady zadarmo.

Kraje mely udelat jasny vyberovy rizeni, rict kolik km chteji objednat na kterejch tratich a kolik jsou za to ochotny maximalne dat, a jaky vsechny predpisy musi provozovatel splnovat. A pokud to pan Jancura umi levnejc nez CD pri stejnem objemu prace, a dovede to v lepsi kvalite a dodrzi pritom vsechny podminky a predpisy, tak je mi uplne jedno kam si bude vozit vlaky na udrzbu.

Co si budeme nalhavat, tady zafungovala jen a pouze politika, protoze v CD by se muselo radikalne propoustet, kdyby ty regiotrate vyhrala SA.
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod Zippich » úte 15 pro, 2009 9:35 am

kubulak píše:Co si budeme nalhavat, tady zafungovala jen a pouze politika, protoze v CD by se muselo radikalne propoustet, kdyby ty regiotrate vyhrala SA.

Máš pravdu. Ale to propouštění není hlavní důvod. Kvalifikovaný vlakový personál v místě by se využil i u nového dopravce. Tady šlo především o ty prostředky na plat pana ředitele a jeho kamarádů, které zmiňuješ výše...
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod F. Placheta » úte 15 pro, 2009 9:52 am

kubulak píše:SA z vyberoveho rizeni v Liberci nebo kde odstoupilo predem skutecne proto, ze vedelo predem, ze CD nabidne dumpingovou cenu, a Jancura odmitl hrat v tom divadle pro verejnost kasparka, diky kteremu to ziska punc legalnosti.

Na urcitych mistech slo CD do sebe, mame esusy, regionovy, pendolina, koridory, ale na spouste mist je to stale tragicky - rychliky, stav lokalnich trati, dodrzovani jizniho radu atd. Tady hodnotim pozitivne, ze kraje zacaly chtit po CD pokuty za zpozdeni vlaky. A pokud to zpozdeni neni vina CD, tak at si to CD pak vymaha po vinikovi.

CD se rozdelily na osobni, cargo, oddelily spravu zeleznicni cesty (nedelalo se to prave proto, aby na trat mohlo vice dopravcu?), a stejne nasekaji kazdy rok ztratu 4-6 miliard, a reditel bere 500.000 mesicne (pardon, ted si snizil plat o 15 procet, takze bere jen 425.000 mesicne, chudak :))

Co si budeme nalhavat, CD je porad moloch, kterymu bohuzel nikdo neslape na paty a potreboval by konkurenci jako sul. Ono se to podnika jinak, kdyz vim ze at nasekam jakoukoli ztratu, stat to dorovna, a kdyz vim, ze si na sebe musim vydelat, jinak jsem o hladu.

Smutny je ze do toho molochu za 20 let od sametu nikdo nedokazal riznout, protoze vzdy povstaly odbory, na den zastavily vlaky a kazdej ministr dopravy couvnul a radsi chranil svoji zidli nez zajmy spolecnosti.

Jindrichuv hradec, Viamont, to jsou jasny ukazky toho, ze kde CD prodelavalo, jina organizace dokaze vydelavat. A pochybuju ze zamestnanci Viamontu delaji nekde brigady zadarmo.

Kraje mely udelat jasny vyberovy rizeni, rict kolik km chteji objednat na kterejch tratich a kolik jsou za to ochotny maximalne dat, a jaky vsechny predpisy musi provozovatel splnovat. A pokud to pan Jancura umi levnejc nez CD pri stejnem objemu prace, a dovede to v lepsi kvalite a dodrzi pritom vsechny podminky a predpisy, tak je mi uplne jedno kam si bude vozit vlaky na udrzbu.

Co si budeme nalhavat, tady zafungovala jen a pouze politika, protoze v CD by se muselo radikalne propoustet, kdyby ty regiotrate vyhrala SA.


Absolutni souhlas!!!!

Moc nerozumim tomu, ze nekteri zde diskutujici jeste stale nepochopili, ze jedine konkurence prinese spolu s pruhlednymi a fer vyberovymi rizenimi to co zoufale postradame: kvalitu, rychlost, fin. privetivost.

Priklad z autobusove dopravy to jasne doklada. A ze je na zelenici vlivem vztahu SZDC x dopravci situace trochu komplikovanejsi nic nemeni na tom, ze kdyby byly jasne a pruhledne stanoveny podminky, koneckoncu tak jak pozaduje EU, tak by to fungovalo podobne, tedy dobre, ku prospechu vsech. Predevsim pak nas cestujicich a nas danovych poplatniku.
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Martin HO » úte 15 pro, 2009 10:11 am

Souhlas s malými připomínkami :

- nejen finanční, ale i persnální přívětivost (asi podmíněna změnou zkostnatělých předpisů z doby Rakousko - Uherska)

- proč se nákladně rekonstrují nádražní budovy, když se v zápětí zavřou (a snad ani nezakonzervují) - ta budova zchátrá sama od sebe a bez užitku daleko rychleji.
Naposledy upravil Martin HO dne úte 15 pro, 2009 10:12 am, celkově upraveno 1
Martin HO
 

Příspěvekod JBr » úte 15 pro, 2009 10:11 am

F. Placheta píše:Moc nerozumim tomu, ze nekteri zde diskutujici jeste stale nepochopili, ze jedine konkurence prinese spolu s pruhlednymi a fer vyberovymi rizenimi to co zoufale postradame: kvalitu, rychlost, fin. privetivost.


Predpokladam ze jsem se etabloval jako jeden z tech co "nepochopili" :)

V nasi drahe republice jsem snad jeste nepotkal jedine pruhledne a fer vyberove rizeni, ve kterem by slo velke castky penez. Celkem by me zajimalo jak je to v zahranici (ale vzhledem k tomu, ze lobbista je na zapade normalni zamestnani a aferam tybu BAe/SAAB nebo Siemens si nedelam moc velke iluze ze se to nejak zasadne odlisuje).

Jak jsem uz psal predtim, proti vyberovym rizenim nic nemam a konkurenci privitam, ale aktualne se spis pridavam k te skupine lidi, ktera si mysli, ze cely RegioJet je jedna velka bublina a zadny zluty vlak nikdy nevyjede. Budu jen rad, pokud me vyvoj udalosti presvedci o opaku. Ale do te doby jsem skeptik.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod F. Placheta » úte 15 pro, 2009 10:28 am

JBr píše:
F. Placheta píše:Moc nerozumim tomu, ze nekteri zde diskutujici jeste stale nepochopili, ze jedine konkurence prinese spolu s pruhlednymi a fer vyberovymi rizenimi to co zoufale postradame: kvalitu, rychlost, fin. privetivost.


Predpokladam ze jsem se etabloval jako jeden z tech co "nepochopili" :)

V nasi drahe republice jsem snad jeste nepotkal jedine pruhledne a fer vyberove rizeni, ve kterem by slo velke castky penez. Celkem by me zajimalo jak je to v zahranici (ale vzhledem k tomu, ze lobbista je na zapade normalni zamestnani a aferam tybu BAe/SAAB nebo Siemens si nedelam moc velke iluze ze se to nejak zasadne odlisuje).

Jak jsem uz psal predtim, proti vyberovym rizenim nic nemam a konkurenci privitam, ale aktualne se spis pridavam k te skupine lidi, ktera si mysli, ze cely RegioJet je jedna velka bublina a zadny zluty vlak nikdy nevyjede. Budu jen rad, pokud me vyvoj udalosti presvedci o opaku. Ale do te doby jsem skeptik.


Bublina to mozna je, mozna neni. To ale prece neni duvod pro to, aby kraje takhle svevolne porusovali hospodarskou soutez a stat aby takhle umele udrzoval pri zivote tu zkostnatelou cernou diru zvanou CD za penize nas vsech. To ze se najde podnikavec, ktery to chce zmenit je jedine dobre a to ze to je p.Jancura je prece uplne jedno, nebo spis dobre.
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod JBr » úte 15 pro, 2009 11:33 am

F. Placheta píše:To ale prece neni duvod pro to, aby kraje takhle svevolne porusovali hospodarskou soutez a stat aby takhle umele udrzoval pri zivote tu zkostnatelou cernou diru zvanou CD za penize nas vsech.


Je ale otazkou, zda v dobe podpisu one smlouvy bylo ze zakona vyberove rizeni vyzadovano. Pokud ne, tak je podepsani smluv spatne sice moralne, ale podle zakona by bylo vse v poradku (protoze to stihli o den driv nez zacalo platit inkriminovane narizeni EU, jehoz platnost ale stejne muze kazdy clensky stat odlozit tusim o 5 let).
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Zippich » úte 15 pro, 2009 11:36 am

JBr píše:Jak jsem uz psal predtim, proti vyberovym rizenim nic nemam a konkurenci privitam, ale aktualne se spis pridavam k te skupine lidi, ktera si mysli, ze cely RegioJet je jedna velka bublina a zadny zluty vlak nikdy nevyjede. Budu jen rad, pokud me vyvoj udalosti presvedci o opaku. Ale do te doby jsem skeptik.


Ale tady nejde o Jančuru. Do regulérních výběrových řízení se hlásili i ostatní dopravci, dokonce dlouhou dobu činí v kolejové dopravě a hejtmani řízení zrušili a bez výběru dali veřejné peníze na 10 let jednomu subjektu. Jančura jen hlasitě upozorňuje na nezákonnost (Zákon č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách) a nemorálnost tohoto postupu. A ať je, jakej je, má zatraceně pravdu.
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod JBr » úte 15 pro, 2009 12:06 pm

Popravde si bohuzel dokazu predstavit pravnika, ktery podle §23 odstavec 4a nebo 4b daneho zakona obhaji zruseni a nasledne prime zadani zakazky.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod F. Placheta » úte 15 pro, 2009 12:47 pm

JBr píše:Popravde si bohuzel dokazu predstavit pravnika, ktery podle §23 odstavec 4a nebo 4b daneho zakona obhaji zruseni a nasledne prime zadani zakazky.


To je prave to, hejtman Hasek coby predseda koalice kraju to povazuje za postup v souladu se zakonem, p. Jancura a asi i jini v nesouladu. Nutno podotknout, ze p. Jancura chysta zalobu k Evropskemu soudu, takze asi vi do ceho jde a ma to nalezite pravne podlozeno.
A ja osobne se principielne klanim na stranu p. Jancury.
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků