Nehoda u Studénky.

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod boy.rough » pon 11 srp, 2008 6:35 pm

Ahoj všem,
je to fakt trgedie a upřímnou soustrast pozůstalým obětí a brzké uzdravení všem zrněným.

V pátek mě ale docela vyděsila "moderátorka" událostí- komentářů, paní Daniela Drtinová, která se v ten večer pasovala do role všemohoucího vyšetřovatele a vyslýchala kde koho, jen aby ona byla první, která na něco přišla. Jestli jste to někdo viděl, tak mi musíte dát zapravdu, že tlačila mluvčího té stavební společnosti do kouta a aby doznal vinu.
Musela přece počítat s tím, že v takové chvíli nikdo nikomu nic neřekne, protože v té chvíli už to měli pod palcem právníci.
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán) a opravdu s nimi nemám problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 630
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Příspěvekod Hekttor » pon 11 srp, 2008 9:10 pm

Dnes jsem byl propuštěn z novojičínské nemocnice. Děkuji všem, kteří, mě vyprostili, ovázali, osádce vrtulníku, která mě dopravila na příjem, personálu příjmové ambulance, kteří mě sešili a ošetřili, personálu neurologického oddělení, a všem dalším za vzorné a příkladné ošetření a péči. Děkuji Bohu Všemohoucímu, že zanechal otce velké rodiny na tomto světě!
A děkuji i vám zde a v Návštěvní knize za podporu.
Je mi moc líto a soucítím s těmi, kteří ztratili své blízké.... viděl jsem toho hodně.
Zde jsem umístil malý seriál fotografií, pořízených bezprostředně po havárii.
http://galerie.hekttor.biz/thumbnails.php?album=21
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod TT-maniac » pon 11 srp, 2008 9:41 pm

Hekttor píše:Dnes jsem byl propuštěn z novojičínské nemocnice. Děkuji všem, kteří, mě vyprostili, ovázali, osádce vrtulníku, která mě dopravila na příjem, personálu příjmové ambulance, kteří mě sešili a ošetřili, personálu neurologického oddělení, a všem dalším za vzorné a příkladné ošetření a péči. Děkuji Bohu Všemohoucímu, že zanechal otce velké rodiny na tomto světě!
A děkuji i vám zde a v Návštěvní knize za podporu.
Je mi moc líto a soucítím s těmi, kteří ztratili své blízké.... viděl jsem toho hodně.
Zde jsem umístil malý seriál fotografií, pořízených bezprostředně po havárii.
http://galerie.hekttor.biz/thumbnails.php?album=21
Je to fakt hrůza když si prohlížím ty fotky.Toto jsem neměl možnost spatřit ani v TV ... v TV jsem viděl jen rozmlácený vlak ,ale tolik zraněných a zkrvavených lidí ... to je hrůza :( Juro všichni tvoji strážní stáli při tobě !!! ..uff až je mi z toho zle ... A obdivuju strojvůdce který v tu chvíli nemyslel jen na sebe a nešel se hned schovat do jádra lokomotivy ale zatáhl v té rychlosti a v tom stresu brzdu ! Možná to tak někomu nepřipadá ale v tom stresu a v té rychlosti si na to človek tak snadno nevzpomene ..
TT , analog , epochou se neřídím ... dělám to co se mi líbí
Uživatelský avatar
TT-maniac
 
Příspěvky: 169
Registrován: sob 17 úno, 2007 3:43 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod richard0404 » pon 11 srp, 2008 10:48 pm

Hekttor píše:Dnes jsem byl propuštěn z novojičínské nemocnice. Děkuji všem, kteří, mě vyprostili, ovázali, osádce vrtulníku, která mě dopravila na příjem, personálu příjmové ambulance, kteří mě sešili a ošetřili, personálu neurologického oddělení, a všem dalším za vzorné a příkladné ošetření a péči. Děkuji Bohu Všemohoucímu, že zanechal otce velké rodiny na tomto světě!
A děkuji i vám zde a v Návštěvní knize za podporu.
Je mi moc líto a soucítím s těmi, kteří ztratili své blízké.... viděl jsem toho hodně.
Zde jsem umístil malý seriál fotografií, pořízených bezprostředně po havárii.
http://galerie.hekttor.biz/thumbnails.php?album=21




Přeji tobě a všem brzké uzdravení i když vzpomínky se budou hojit asi déle.
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Příspěvekod Martin HO » úte 12 srp, 2008 5:33 am

Samozřejmě přeji uzdravení a také aby Tě vzpomínky na toto neštěstí netrápily celý život. Musí to být jako hororový sen. Ale taky bych si přál, aby se objektivně a nestranně vyšetřily příčiny nehody (t.j. proč vůbec vlak mohl do zříceného mostu narazit při jízdě bez jakéhokoli rychlostního nebo jiného omezení) a skuteční viníci, včetně příslušného vedení, byli po právu potrestáni. Protože jak píše dnešní tisk, to že nehodu zavinila statika mostu, je nesmysl. Nehodu zavinili lidé ! I kdyby most sám od sebe spadl vinou statiky a nikdo na něm v té době nepracoval, měla být stavba a zejména provoz na kolejích pod mostem zajištěny tak, aby podobná situace pokudmožno vůbec nemohla nastat a nebo se alespoň případné následky nehody minimalizovaly. Začíná mi to silně připomínat zametání pod koborec. Neskutečný šlendrián !
Martin HO
 

Příspěvekod radekkrupka » úte 12 srp, 2008 6:01 am

Fotky jsou skutečně otřesné, ani já jsem nečekal, že uvidím toto... přeju brzké uzdravení a ať tě nepronásledují vzpomínky...

Díky za tvůj příspěvěk!
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 12 srp, 2008 8:53 am

Síla.Od zúčastněného je to o to víc emotivní.Brzké uzdravení a pořádnou oslavu narozenin
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Michal Dalecký » úte 12 srp, 2008 9:37 am

Ja samozrejme preju to same. Hekttore dej se brzy do kupy a zazen vzpominky bud u pivka nebo pri modelarine.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Tomáš » úte 12 srp, 2008 1:16 pm

radekkrupka píše:
Jirka1 píše:
Martin HO píše:No dřív dráhy při jakékoli (i vlastní) činnosti kolem drážního tělesa buďto dělaly výluky, nebo ale přikazovaly pomalou rychlost. Tady nasunují most přes několik kolejí a pod tím frčí IC 130 tkou. To mi hlava nebere.


No ve zprávách říkali, že o tom na ČD ani nevěděli...


Jako stavař (mostař) bych se rád vyjádřil také.

Takže

za a) sdělení v TV o nehodě jsou z odborného hlediska zcela nicneříkající. Novináři, zvlášť u nás, si zvykli informovat o čemkoli, co se stane, zbrkle, svými vlastními slovy, zklesleně a včetně vlastních, zcela nepodložených závěrů!!!! Např. most nebyl zasouván, nýbž vysouván (navzdory všem médiím), ... atd. Vím, že řadě z vás tento rozdíl nic neřekne, ale pro lidi od fochu je nemožné si podle zpráv udělat obrázek o tom, co se stalo...

za b) Mosty padají. Ne všechny, ale občas ano...padaly a budou padat. Drtivá většina mostů spadla právě během výstavby. Většinou ovšem v místě staveniště neprojíždějí rychlíky. Jen na stavbě nového úseku D8 (Trmice - státní hranice) došlo ke dvěma nehodám zřícení jenoho pole při výstavbě!!!

za c) To, že o stavbě nikdo od dráhy nevěděl, je obecně řečeno - tak, jak to vyznělo ve zprávách, NESMYSL!!! Veškerá výstavba, která probíhá v ochranném pásmu dráhy - což je tuším 100 m od kolejí - podléhá schvalování drážního úřadu při stavebním řízení, který má ke každé stavbě XY podmínek... Jiná věc by byla, kdyby vysouvání konstrukce probíhalo mimo dohodnuté termíny, výluky, atd...ale je to operace, která vyžaduje delší přípravu, je poměrně složitá a řekl bych, že si to hned tak někdo "nelajzne"...nejhorší je, že skutečnou příčinu se již nedovíme, protože o výsledcích vyšetřování už média neinformují - není to tak poutavé, chybí emoce, mrtví, atd...Jen si vzpomeňte, jak před rokem spadl za provozu velký silniční most v USA - týden se novináři mohli roztrhnout když nikdo nevěděl co se stalo a od té doby ticho po pěšině - bublina splaskla, přišly nové tragedie... a nemysleme si, že ČT je jiná než NOVA

za d) Pokud výsuv a montáž konstrukce prováděla fa. Bogl a Krýsl, o něčem to svědčí - je to firma s německou matkou a českým šlendriánem...na zmiňované D8 v tom byli až po uši...

za e) Je to velká tragedie. Promarněné životy, zranění,... A věřte, že i stavbyvedoucí a projektanti prožívájí muka...ti jsou totiž v konečném důsledku za vše odpovědní - doživotně!!! - zatímco ředitelé a šéfové jen tlačí na termíny a úspory, v konečném důsledku jsou z obliga....to hlavně stavbyvedoucí překračují denně hranici kriminálu a života-smrti...jsou pod tlakem a hledají hranice. Pak stačí méně soudný, méně zkušený a více lehkomyslný člověk a neštěstí je na světě...

Jinak, podle zpráv to vypadá, že došlo k technické závadě na zařízení při vysouvání konstrukce - jde o hydraulické lisy, které se používají právě k uvedení konstrukce do pohybu, k rektifikaci posunu, k brždění výsunu a podpírání...


Konečně solidní výklad toho co se skutečně stalo.S těmi zprávami v TV je to poslední dobou otřesné,nechápu jak to někdo může vůbec jako lajk vypustit do éteru.Poslední doubou je trend televizních novin předhánění v délce zpráv a taky v tom nejexkluzivnějším čase,trochu mi pak ale připadá,že se to snaží zaplácnout čímkoliv a když se momentálně nic neděje tak se tam šoupnou zvířátka...Pamatuju se když nám v Brně sfajroval novej autobus,novináři si to vše vyložili po svým a vypustili absolutní blábol..nikdo nenechal vyjádřit odbornou veřejnost,lidi si pak myslej že autobusy fajrujou na každým kilometru
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod radekkrupka » úte 12 srp, 2008 2:10 pm

Takže konečně se mi doneslo několik "drbů" z odborné společnosti... ve studénce se podle všeho sešlo vše špatné na jednom místě....

Nejprve o co šlo z pohledu stavby - vysunout stávající most na navazující silnici (prostě mimo železnici), vybourat vše kromě ocelové konstrukce, zhotovit novou mostovku v části nad kolejemi (aby práce proběhly mimo dráhu) a most vysunout zpět.

Nehoda se stala ve fázi vysouvání zpět.

Stalo se až nemyslitelné - operace vysunutí se nezdařila - nepodařilo se most uvést do pohybu, prostě se neodlepil, velké tření atd... po 2 dnech se o to pokusili znova, načerno, bez dohody s dráhou! Většina "dělníků" byla údajně namol a rozutekli se stavbyvedoucímu během akce. Zřejmě se pokusili dát konstrukci větší impuls, a podpůrná vysouvací dráha se zhroutila, pak už most dopadl na pilíře, které neunesly ráz a zhroutily se také...a most šel na koleje... Navíc, podle všeho, konstrukce vysouvací dráhy nebyla nejšťastnější, šlo o poměrně subtilní prvky, které se používají k jiným, méně náročným účelům...

Takže tolik k drbům...neříkám že je to pravda, ale zní to logičtěji.

Tak mě tak napadlo - pořád v médiích slyšíme, že vlak měl smůlu, že měl zpoždění....no představte si situaci, že tam byl vlak o 10 s dřív a ten most padl rovnou na vagony... :shock:
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Jarda H. » úte 12 srp, 2008 2:19 pm

radekkrupka píše: ..... po 2 dnech se o to pokusili znova, načerno, bez dohody s dráhou! Většina "dělníků" byla údajně namol a rozutekli se stavbyvedoucímu během akce. .....


Tohle bohužel koresponduje s vyjádřením lidí, že prý viděli dělníky kupovat tvrdy alkohol v prodejnách kolem ?! Jestlipak se dozvíme někdy pravdu ? Zřejmě ten největší díl viny se snese na stavbyvedoucího ?! A co tlaky na něj z vedení atd ?! Nemá cenu to zde rozebírat !

radekkrupka píše: ..... Zřejmě se pokusili dát konstrukci větší impuls, a podpůrná vysouvací dráha se zhroutila, pak už most dopadl na pilíře, které neunesly ráz a zhroutily se také...a most šel na koleje... Navíc, podle všeho, konstrukce vysouvací dráhy nebyla nejšťastnější, šlo o poměrně subtilní prvky, které se používají k jiným, méně náročným účelům ...


Tahle tvoje informace coby stavaře - mostaře vypadá logicky ! Chce se mi věřit, že se opravdu všechno řádně vyšetří a došetří - do všech sfér zainteresovaných pracovníků, nejen těch přímo na stavbě v den katastrofy :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radekkrupka » úte 12 srp, 2008 2:34 pm

Ono na stavbách se vždycky pilo...to je přežitek hlavně ze socialismu - tehdy se konec konců pilo všude :) Poslední dobou se dost mění...nebudu tady jmenovat firmy kde je to lepší a kde je to horší, ale mám pár kamarádů stavbyvedoucích a ti mi potvrdili, že u nich se to hlídá a v případě podezření i dýchá do měřáku, s přístupem 2x a dost... bohužel jsou i stavby jiné... prostě záleží, jestli si ten chlast kupují na šichtu nebo na večer...bezpečnost práce nabírá na důležitosti a pokuty jsou hodně vysoké...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Rudolf » úte 12 srp, 2008 7:22 pm

Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod mawerick » úte 12 srp, 2008 8:14 pm

Juro, já se taky přidám. Určitě nejen já jsem velice rád, že jsi tu dál mezi námi a hlavně mezi svými se svou rodinou. Přeji Ti aby tahle vzpomínka byla tou poslední špatnou a aby na Tebe čekaly už jen příjemné a krásné.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 13 srp, 2008 6:53 am

Juro přeji brzské uzdravení a hlavně ať se tě štěstěna drží i dál! Při pohledu na ten vagon - ty i ostatní spolucestující jste se podruhé narodili!

Vzdycky mě udiví co dokáže napáchat kombinace lidské bezohlednosti a tuposti spolu s blbou náhodou...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník