Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod jirie123 » čtv 06 čer, 2024 6:37 am

HonzaM píše:Je na té trati ETCS? Bylo to na hlavním nádraží? RegioJet tam zastavuje?


Podle výpovědi jednoho svědka došlo ke srážce krátce po odjezdu z Pardubic hl. n.
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 06 čer, 2024 7:08 am

Jedna věc je vybavení vozidel a druhá otázka je, jak je na tom traťová část ETCS resp. Zabzař. obecně.
Vzhledem k tomu, že modernizace Pardubic skončila před týdnem - 31.5. proběhlo oficiální otevření za účasti premiéra a ministra dopravy, ani bych se nedivil, kdyby v rámci dokončovacích prací / odstraňování nedodělků apod. byla zabezpečovačka v provizorním nastavení.

Edit: dle informací z K-reportu:
- ETCS v Pardubicích (Kostěnice - Kolín) ve výluce.
- Podle předběžných informací SŽ při odjezdu RJ z Pardubic projel "Stůj".
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod HonzaM » čtv 06 čer, 2024 9:31 am

Funkční ETCS na trati i v lokomotivě dokáže lokomotivu v takovémto případě zastavit?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod michal_n_cz » čtv 06 čer, 2024 10:04 am

HonzaM píše:Funkční ETCS na trati i v lokomotivě dokáže lokomotivu v takovémto případě zastavit?

Ano, zastaví vlak ještě před koncem oprávnění k jízdě.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod tomkanka » čtv 06 čer, 2024 10:12 am

jirie123 píše:... ale jak to, že nezafungoval ETCS???
Že by vypnuto?

1) ETCS ve výluce, 2) 363.5 CDC ho nemá, 3) 388 Rj ho sice fyzicky má, ale ještě nebylo výrobcem zprovozněno.
tomkanka
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod michal_n_cz » čtv 06 čer, 2024 10:51 am

tomkanka píše: 2) 363.5 CDC ho nemá, 3) 388 Rj ho sice fyzicky má, ale ještě nebylo výrobcem zprovozněno.

363.5 cdc už má (nevím zdali už úplně všechny) ale zatím switch off - čeká se na povolení zk. provozu.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod HonzaM » čtv 06 čer, 2024 10:54 am

Snad to povede k urychlení zavádění ETCS do aktivního (nebo alespoň zkušebního) provozu.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod tomkanka » čtv 06 čer, 2024 11:06 am

michal_n_cz píše: 363.5 cdc už má (nevím zdali už úplně všechny) ale zatím switch off - čeká se na povolení zk. provozu.

Zatím ho má jedna, na které se provádí testování
tomkanka
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod TTmili » pát 07 čer, 2024 8:08 am

Myslím, že se vcelku hodí odkázat na článek, psaný na poměry pana Sůry nezvykle objektivně a věcně. Je v něm krásně popsán jeden nešvar, nemilá a nepěkná věc, která se nám tu rozmáhá, a to že si Správa Železnic hraje na bohy. A nemám teď na mysli řízení provozu, i když nad tím mnohdy též kroutím hlavou.

Celá ta atrakce je od začátku pojatá a nastavená špatně, Správa Železnic nám už víc jak 6 let vytváří různé pastičky v podobě právě nekódujících stanic nebo tratí ve jménu vyšší bezpečnosti s ETCS, ale už zapomínají (nebo záměrně nezmiňují) od kdy tam ETCS bude. Pardubice jsou jen poslední kapka v moři, jako další můžu jmenovat trať z Lysé nad Labem (mimo) do Čelákovic (včetně), a dál od Mstětic, přes Horní Počernice až do Prahy Vysočan, kde je po úplné obnově trati, předělání stanic a zavedení dálkového řízení z CDP i plnohodnotný autoblok, bohužel bez použití traťové části liniového zabezpečovače. Při hustotě jen osobní dopravy (linky S2, S9 a S22) a poměrně častých odklonů je podle mého jen zázrak, že už tam téměř 2 roky jezdíme bez větších následků.
Další obdobná situace jsou Poříčany, kde se nakonec kód podařilo doslova vyřvat alespoň v 0. 1. a 2. staniční koleji, nicméně díky tomu že je celá stanice v oblouku, a jiné koleje kód nemají, stejně to po cca 3 letech provozu v tomhle stavu skončilo MU díky přehlídnutí návěstidla.

Vše ve jménu ETCS (respektive "jednou bude ETCS"), bohužel ale zatím stále kdoví kdy, a Dobrá Správa nás tak nutí dlouhodobě jezdit v jakémsi provizoriu bez toho aby v tom stavu jakkoliv projevili snahu eliminovat rizika. Analogie s provizorní přeložkou u Mariánských Lázní na které zavedli 30km/h trvalé omezení traťové rychlosti, o kterém nemusí strojvedoucího zpravovat, a následně vyvalené Rajky, není ani v nejmenším náhodná.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Pavel-HP » pát 07 čer, 2024 8:29 am

Michal Šuhajda píše:Jedna věc je vybavení vozidel a druhá otázka je, jak je na tom traťová část ETCS resp. Zabzař. obecně.
Vzhledem k tomu, že modernizace Pardubic skončila před týdnem - 31.5. proběhlo oficiální otevření za účasti premiéra a ministra dopravy, ani bych se nedivil, kdyby v rámci dokončovacích prací / odstraňování nedodělků apod. byla zabezpečovačka v provizorním nastavení.

Edit: dle informací z K-reportu:
- ETCS v Pardubicích (Kostěnice - Kolín) ve výluce.
- Podle předběžných informací SŽ při odjezdu RJ z Pardubic projel "Stůj".


Takže říznul i výhybky??
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Zlámalík » pát 07 čer, 2024 9:44 am

No... Asi jednu jo, na fotce tu druhou za vagónem: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/ ... afb7f0.jpg - více v článku.
Mně tedy je trochu záhadou, kdo a jak tam stavěl cestu a proč nezastavil dlouhý Nex na vjezdu, když měl jít pomalu do boku a křižovat se s Regiojetem.
A proč jel RJ po nesprávné, alespoň tak se mi to z fotek jeví - u vedlejšího perónu něco stálo?
Jinak video a letecké záběry Pardubic pro rekonstrukci zde: https://www.youtube.com/watch?v=AZw5ettLiPo

S TTmilim souhlas, psal jsem to i jinde - přece nejde zhoršit stav s námitkou, že ETCS bude "už brzy". To na STK taky ukecám, že mi náhradní světlomet za rozbitý přijde až po neděli?
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod sidlo » pát 07 čer, 2024 9:59 am

Já tam podle fotek vidím něco jiného.
RegioJet jel po správné. ČD Cargo jel po správné. RegioJet řízl na fotografii čtvrtou výhybku za zničeným vozem. NEx to měl postavené ze sudé do liché. Strojvedoucí NEx do poslední chvíle neměl tušení, že RJ řízl výhybku a jede přímo proti němu. Nevíme proč dispečer upřednostnil NEx před RJ. Je možné že naléhavě potřeboval uvolnit 2. traťovou kolej.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod TTmili » pát 07 čer, 2024 10:15 am

Ona v tu dobu ještě probíhala výluka (jak dlouho nevím, jel jsem tam ve středu ráno a měli vytrhnutou vyhybku) v sudé skupině na Přeloučském zhlaví, proto NEx křížem, navíc z fotek v noci bylo vidět cedule k mimořádné stahovačce z první koleje dál do liché skupiny, takže je dost možné, že právě proto dispečeři na CDP upřednostnili NEx před Ex RJ. Na tomhle bych asi nic špatného nehledal, CDP umí mnohem větší prasárny.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Zlámalík » pát 07 čer, 2024 10:36 am

sidlo píše:Já tam podle fotek vidím něco jiného.

Mně se to zdálo "o kolej vedle", tak sorry. Nemám po ruce plánek.

TTmili píše:...CDP umí mnohem větší prasárny.

:cry:
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 07 čer, 2024 11:06 am

Na přeloučském zhlaví měla být výluka výhybky č 80 v 2.TK, tedy se na Přelouč nedalo odjet ze sudých kolejí. Všechny projíždějící vlaky musely přes "liché" koleje. (zdroj K-report).
Jako obvykle při nehodách souběh více faktorů:
- omezená kapacita stanice (koleje) i zhlaví - průjezd křížem,
- potřeba průjezdu více vlaků, kdy se nedodržují zaběhnuté preference vlaků
- průjezd / přehlédnutí "Stůj"
- ...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků