Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Zlámalík » čtv 06 črc, 2023 8:49 pm

Souhlas. Kdyby kočka skočila pod jedoucí vlak, jasně, nehoda, osud. Ale pokud o kočce věděli, řešil bych odchyt a náklady uplatňoval u majitele. Takhle jsou dráhy za blbce.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1936
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod JanoH0e » pát 07 črc, 2023 3:37 am

To sa ľahko napíše, že železnice sú za blbcov. Ale poďme to reálne spočítať. SNCF zaplatili pakateľovu sumu 3000 E. Ak by postupovali akože "správne" náklady boli odhadom : výjazd zvieracej záchranky 1000 E, sme v Paríži, odchyt 1000 E, + náklady s meškaním vlaku, odškodnením cestujúcich, bolo ich 800, ak iba 1 euro, tak je to už skoro 1000 E, administratíva atď. Náklady by sa vyšplhali do dajme tomu 6000 E. Je otázne, či by majitelia mačičky, boli ich ochotný uhradiť. Ak nie, súd. Náklady aj 20 000 Eur. A potom by "Priatelia zvierat" spustili kampaň za odpustenie pokuty, veď išlo o "zvieratko". Minister samozrejme by to odpustil. Je politik, ide mu o voličov. Takže železnice by prišli o 30 000 Eur, náhrada žiadna a aj tak by boli za blbcov. Takto to stálo len 3000, bol kľud a pokiaľ niekto zase nevypustí mačku na stanici, aj bude.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Colonel32 » sob 08 črc, 2023 8:37 am

Nemluvě o tom, že pokud by zasavovali provoz a šli kočku hledat, tak by všechny související náklady byly na 100 procent.

Zatímco ve chvíli, kdy kočku ignorovali a nechali vlak vyjet, byla určitá šance, že kočce se nic nestane.

Takže statisticky vzato...
Colonel32
 
Příspěvky: 874
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Zlámalík » sob 08 črc, 2023 9:54 pm

Jenže podle zákona schválnosti to dopadlo kočkou vejpůl. Hm, co teď? Prostě osud, pokud o takovém problému víte a jste veřejná instituce typu dráhy, nemůžete ho ignorovat. Je mi jasné, že "správné" řešení, kde u někoho nebudete za blbce, neexistuje, ale v civilizované společnosti asi nejde vědomě přejet něčí kočku, když o ní vím a mám i možnost ji nepřejet.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1936
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod czhunter » ned 09 črc, 2023 12:39 pm

JanoH0e píše:To sa ľahko napíše...

To mi připomíná, jak v Jistě pana ministře (nebo premiére? Už nevím) zachraňovali vojáci vrtulníkem psa z minového pole:

"Voličům se to bude líbit."
"Ano - dokud nezjistí že to stálo 30 000 liber."

Už před 40 lety se zjevně ve vyspělejších zemích řešily podobné problémy.
Ale to už je asi hodně off-topic.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 567
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » pon 10 črc, 2023 1:41 pm

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1360
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno


Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » úte 18 črc, 2023 5:40 pm

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1360
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno


Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod jafobe » stř 19 črc, 2023 6:11 pm

S ohledem na pravděpodobné místo srážky podle fotek nejspíš špatně přehozená vyhybka, a pokud měl třeba jen soupravu objet po sousední volné koleji vedle mohl se na to rozjet a na zastavení i z 50 km rychlosti z místa kde mohl zaregistrovat špatně postavenou cestu moc šancí na necelých 100 metrech nemá, zvláště pokud toho traxe táhnul za sebou, navíc z fotek ani není vidět jestli bržděného, pokud ne tak by se svou váhou posunovací lokomotivu jen setrvačností odtlačil jako nic...
Ale berte to jen jako mou spekulaci z ohledu na to jak to vypadá, ne jako potvrzená fakta. :wink:
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 704
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Ivan » čtv 20 črc, 2023 5:38 pm

Také jsem slyšel šuškandu o špatně přehozené veksli. To pak fira nemá šanci...
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1717
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Dovi » pát 28 črc, 2023 9:03 am

Čtyři Brejlovci a dvě nákladní soupravy. Lokálku určenou k likvidaci zřejmě oživí těžba kaolinu:

https://zdopravy.cz/ctyri-brejlovci-a-d ... 1#comments
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 560
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Jarda H. » pát 28 črc, 2023 10:20 am

Nevěřím tomu, že by převoz vytěženého kaolinu zásadně ovlivnil místní přepravu a tím zachránil lokálku ?! Osobně vím, jak odběratelé kaolinu dávají přednost automobilové přepravě -je to pro ně levnější a operativnější pro zpracování ! Objednávky na přepravu železnicí byly spíše u zákazníků vyjímkou :wink: , třeba když to šlo do ciziny.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2796
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Petr Barchánek » pát 28 črc, 2023 1:00 pm

V článku úplně chybí dvě zásadní proměnné: Celkový předpokládáný objem tržby a informace, kam se vlastně ten kaolín má vozit. Jinak jsem přesvědčený, že levnější varianta je tahat to přes polské území po rovině (od určitého objemu přepravy i za cenu obnovy tratě do Nysy), než přes Ramzovské sedlo systémem pár vozů na čtyři dýzlové/CNG mašiny. Třeba by se recipročně povedlo obnovit trať Otovice - Tlumacow tak, aby se konečně mohlo jezdit se šutrem do Valbřichu z kopce podle vody a nemusela se konečně rvát tamní produkce štěrku proti kopci do Scienawky a následně proti kopci a tunelama do Valbřichu jako dneska. To je tak, když NIMBY převáží nad ekonomikou a zdravým rozumem. Fyziku a ekonomiku ochcat nejde.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 266
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Vladimír_B » pát 28 črc, 2023 3:25 pm

V jednom starém článku https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/vid ... zpravy_stk tvrdili, že do Polska a má to nahradit čínský kaolin. Proto taky ty Hanušovice. Tam to můžou převzít Poláci a via Lichkov do Pruska, pardon Polska. Spojovací dráha byla léta zkoušená Sovětskou armádou, takže únosná bude. :D
Tedy vytěžený by se musel prodávat velmi, ale velmi levně. V Evropě se běžně prodává kaolin i z Brazílie. To jen pro info.
Já nechápu to denní množství. Tolik materiálu "vyrobí" dohromady jeden střední a jeden velký závod. Pokud by těžili běžné sedimenty s obsahem 15%, tak by museli vytěžit asi 8,3t za minutu! Podle https://pruvodce.geol.morava.sci.muni.c ... a_text.htm by tam měla být i vrstva čistějšího kaolinu, ale pochybuji že bude 100% čistý. Tedy kameniva, štuku a písků prosté.
Nakonec by tam vznikl druhý Turow, kilometrová jáma :D A taky proč se tam zastavila těžba, pokud by to byl takový zlatý důl, jestli je tam vyšší koncentrace kaolinu?
Jinak aktuální stav na trhu je takový, že není odbyt a čeká se až se situace zlepší (a hlavně budou akceptovat že je to drahé :D ). Dokonce nejmenovaný závod (tenCoChtělZámeckýParkVytěžit) je úplně odstavený... Ani obklady a dlažby se letos neprodávají. Jednotlivé závody mají měsíční odstávky...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1230
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků