Všehochuť, plky a podobné ...

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 14 čer, 2015 11:35 am

Ono je dobré si o věci něco nastudovat a pak psát. :idea: Ony se totiž vícesystémové lokomotivy,tedy takové,které mohou bez omezení na všechny 4 druhy trakčního napájení,vyrábějí skutečně v posledních letech a dají se spočítat na prstech jedné ruky.Jedná se v podstatě o Siemense řady 183 a 189 a Bombardier řady 186.První vícesystémová lokomotiva byla od KRUP,AEG řady 184,ovšem kvůli problémům se používala víceméně jako dvousystémová. A pochopitelně Alsthom 18,kdy byly podobné problémy jako u řady 184.A jen tak pro pořádek,ani naše poslední novinka,tedy řada 380 neumí všechny systémy. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » ned 14 čer, 2015 12:17 pm

Vícesystémová je i dvousystémová. Autor by měl být buď konkrétní nebo nepsat vícesmyslné blbosti. Čtyřsystémová lokomotiva by pro nás měla jaký význam?
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 14 čer, 2015 2:13 pm

Barbucha píše:Vícesystémová je i dvousystémová. Autor by měl být buď konkrétní nebo nepsat vícesmyslné blbosti. Čtyřsystémová lokomotiva by pro nás měla jaký význam?

Děláš si srandu,viď? :D Dvousystémovky jsou dobré akorát na ten náš dvoreček,ona je totiž jiná soustava na severu 3kV a jihu 25kV.Nu a naši sousedi mají 15kV,jiné státy 1,5 kV,takže pokud chceš jezdit po Evropě bez přepřahu,tak holt potřebuješ mašinu,která zvládne všechny.Zejména pro menší dopravce je to výhodné,protože jeden den může mašina táhnout vlak třeba do Rakouska a druhý den např. do Holandska. :idea:
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelez ... D_soustava
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » ned 14 čer, 2015 2:29 pm

A máš pocit, že by Němci, Rakušani a Švýcaři měnili svoji soustavu 16.7 Hz? O napětí až tak moc nejde. To je zase nějaká šílená úvaha o sjednocení soustav pouze u nás. Polsko nemá důvod něco měnit a na jihovýchod od nás je AC 50Hz. Co mají v Holandsku už je tak nějak bezpředmětné. Vlastně ne úplně, mohli bychom jezdit do Bechyně :-).

Nebo máš fakt nějaké indicie, že by Německo rozebralo svoji soustavu včetně elektráren a zapojilo se do sítě 50 Hz?
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 14 čer, 2015 3:03 pm

Barbucha píše:A máš pocit, že by Němci, Rakušani a Švýcaři měnili svoji soustavu 16.7 Hz? O napětí až tak moc nejde. To je zase nějaká šílená úvaha o sjednocení soustav pouze u nás. Polsko nemá důvod něco měnit a na jihovýchod od nás je AC 50Hz. Co mají v Holandsku už je tak nějak bezpředmětné. Vlastně ne úplně, mohli bychom jezdit do Bechyně :-).

Nebo máš fakt nějaké indicie, že by Německo rozebralo svoji soustavu včetně elektráren a zapojilo se do sítě 50 Hz?

Nějak ti asi nerozumím,proč by Němci a další měli něco měnit? :shock: Ale jeden nikdy neví,co si ti pitomci v Bruselu vymyslí. :twisted: Nicméně,já se vyjadřoval pouze k mašinám a jak vidíš,tak díky té četnosti soustav ty vícesystémové mašiny do sebe něco mají. :idea: :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod BohousP » ned 14 čer, 2015 3:10 pm

Pánové, ono to vše je o tom, jestli vícesystémové lokomotivy jsou víc než na jeden systém (to zní logicky) nebo víc než dva (to je spíš hantýrka abychom odlišili jedno a dvousystémové). Ovšem ten redaktor, kterého jsem zmiňoval, vůbec nevěděl, o čem píše, pouze někde opisoval. On zjevně psal o dvou hlavních systémech v ČR a vícesystémovou lokomotivou myslel tu, která projede od Ústí po Břeclav ...
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 14 čer, 2015 3:41 pm

Já myslím,že zcela vyjímečně věděl moc dobře o čem píše. :idea: Ale jestli má někdo pocit,že ČD Cargo nebo ČD má byť jen dvousystémových mašin hafo,tak je na velkém omylu. :D Ony se jaksi ty mašiny po sametové revoluci přestaly vyrábět,takže když si stoupnete k trati,tak budete možná překvapeni kolik historických lokomotiv u nás jezdí. :D Takže sečteno a podrženo,mají dráhy celkově cca 40 mašin(371,372),které mohou do Německa,což není mnoho. :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » ned 14 čer, 2015 4:02 pm

miroslav lengyel píše:Já myslím,že zcela vyjímečně věděl moc dobře o čem píše. :idea: Ale jestli má někdo pocit,že ČD Cargo nebo ČD má byť jen dvousystémových mašin hafo,tak je na velkém omylu. :D Ony se jaksi ty mašiny po sametové revoluci přestaly vyrábět,takže když si stoupnete k trati,tak budete možná překvapeni kolik historických lokomotiv u nás jezdí. :D Takže sečteno a podrženo,mají dráhy celkově cca 40 mašin(371,372),které mohou do Německa,což není mnoho. :wink:


Lokomotivy a jednotky se kupodivu vyrábějí i po revoluci, ale nikdo si je neobjednává, tak by se mohlo zdát, že je ani nikdo nevyrábí. V Německu teprve poslední dobou vyřazují E03, neboli po novu BR 103 a to jsou padesátá léta.
Na druhou stranu, kolik lokomotiv má úplně původní pajšl?
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 14 čer, 2015 4:09 pm

A kolik si jich dráhy asi tak koupily?Jistě v Německu je také občas k vidění nějaký ten skvost,jenže na vnitru.Když chceš jezdit mezinárodní dopravu,tak holt musíš mít odpovídající mašinu.Možná proto lítají přes hranice sem a tam vlaky tažené těmi Bombardiery,ovšem v barvách Metransu nebo si němci jezdí těmi 183 k nám pro vlaky sami. :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » ned 14 čer, 2015 4:22 pm

miroslav lengyel píše:A kolik si jich dráhy asi tak koupily?Jistě v Německu je také občas k vidění nějaký ten skvost,jenže na vnitru.Když chceš jezdit mezinárodní dopravu,tak holt musíš mít odpovídající mašinu.Možná proto lítají přes hranice sem a tam vlaky tažené těmi Bombardiery,ovšem v barvách Metransu nebo si němci jezdí těmi 183 k nám pro vlaky sami. :wink:

Ano, lokomotivy se vyrábějí, ale naše dráhy je nekupují. Kromě pár Messerů kupovaly lokomotivy snad někdy v 92. roce, nechce se mi to hledat. U nás kolem Brna je úplný muzeum. Hašek podepsal smlouvu s ČD (jistě pro něj výhodnou), ale tady je na Žďár vrchol techniky plecháč a za ním pár Bdmtee od soudruha Honeckera. Na koridoru to jezdí sna půl na půl RegioPanter s historickým Panťákem.
Přitom DB objednávají soupravy v Plzni :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 14 čer, 2015 4:30 pm

Netahej do toho Haška a politiku,kdyby dráhy chtěly,tak nakoupit mohou.Jenže to by nezůstalo na ty monstrózní platy a zlaté padáky pro managery,kteří mají před a za jménem titulů,že na konec nedohlédneš,ale o provozu a železnici vědí velký kulový.Takže dnes se rve hromady peněz na koridory,kam tečou dotace z EU,ale dál už se o to zase až tak moc nikdo nestará.
U vás máte smůlu,Elefant je totiž pouze na stejnosměrnou soustavu,tedy aby se Pražáci dostali z města na chalupy. :lol: A jinak si myslíš,že by vás Jančura vytrhnul,tomu snad ani nevěříš?To bylo keců,jak bude jezdit do UL,Drážďan a Berlína a kde to je?Tady s velkou slávou vyjel párkrát na kozí dráhu a když viděl,že se prachy nevalí,tak to zase utichlo. :x Osobní doprava totiž nikde nevydělává,což třeba v Německu vědí a proto ji dotují.To jen v naší zemi neomezených možností,se nákladní doprava oddělila od osobní a teď se všichni diví,že i když na vlaku někde zůstal je fíra,tak se to jaksi pořád nerentuje. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod TTmili » ned 14 čer, 2015 4:48 pm

Děláte z toho tady (a myslím celkem zbytečně) K-reportí žumpy. Článek psal pan Sůra mající sice jisté povědomí, ale značně ovlivněné. Celkově je vypovídající hodnota článku nula, jsou v něm přinejmenším polopravdy ne-li přímo lži a celkově dává spíš veřejnosti obrázek o okurkové sezóně na železnici.
No a k těm "vícesystémovkám" asi tolik, ty lokomotivy jsou všechny víceméně stejně drahé bez ohledu na to kolik systémů umí. Nejlevnější jsou stejnosměrné lokomotivy, a jakmile se dosadí trafo a nějaká bižuterie kolem, tak se cena vyhoupne nahoru, ale už se moc nemění. Ve finále může být dokonce čistě střídavá lokomotiva dražší než dvousystémová. Nejvíc prodražující elementy lokomotiv jsou zabezpečovače, každá země má své, někde je jich dokonce více. No a to všechno se musí taky schvalovat ve všech zemích ve kterých má lokomotiva jezdit. Ve finále by to byla taková pálka, a taková doba než by se to schválilo že se to nikomu nevyplatí, a ani neexistuje (co vím, rád se ale poučím) lokomotiva schopná projet skutečně celou evropu bez jediného omezení. U vozů je to trochu lepší, ale málokterý má tabulku přechodnosti plnou (nebo bez poznámky).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod hank » ned 14 čer, 2015 6:33 pm

TTmili píše:Nejvíc prodražující elementy lokomotiv jsou zabezpečovače... ani neexistuje (co vím, rád se ale poučím) lokomotiva schopná projet skutečně celou evropu bez jediného omezení...


Vectron od Siemensu (stý kus byl dodán loni v říjnu, od té doby bylo objednáno dalších cca 80 + 50 rámcově) má kromě jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS vybavení pro 12 druhů národních vlakových zabezpečovačů. Ale to je jen otázka času, ETCS musí mít podle evropských směrnic od července všechna nová vozidla na koridorech i ve vnitrostátním provozu a od roku 2017 musí být s ETCS dodávána všechna nová vozidla. Mezitím rychle postupuje budování stacionární části ETCS, a to i v nečlenských zemích EU. Interoperabilita ale není jen věcí napájecí soustavy (Vectron má i čistě dieselelektrickou verzi) nebo vlakového zabezpečovače, např. v Evropě jsou používány dvě šířky sběračů (1950 mm ve střední a severní Evropě, 1450 mm na jihu) a Vectron má sběrače obou šířek.

Vectron je zatím bez omezení - tj. opravdu pro provoz na všech tratích v uvedených zemích - schválen pro Německo, Rakousko, Maďarsko, ČR, Slovensko, Polsko, Rumunsko, Turecko a Švédsko, schvalování pro další země kontinuálně pokračuje. Avšak správou, která si jich zatím z uvedených cca 230 ks objednala nejvíc (80 ks!), je poněkud paradoxně finská VR, která jezdí na síti o rozchodu 1524 mm.

Podrobná informace o lokomotivách Vectron je v článku ing. Jiřího Pohla v 5. čísle letošního ročníku časopisu Dráha.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6669
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod hank » ned 14 čer, 2015 6:37 pm

TTmili píše:Ve finále by to byla taková pálka, a taková doba než by se to schválilo že se to nikomu nevyplatí...

A v tom je právě tvůj zásadní omyl, dnes už se lokomotivy včetně strojvedoucích běžně pronajímají (např. Dispolok...) a ekonomika železničních dopravců bez vlastních lokomotiv se počítá úplně jinak. Citovaný Jiří Pohl k tomu uveřejnil v Dráze celou řadu článků, z nichž vyplývá, že současný evropský pohled na ekonomiku železniční dopravy se pomalu, ale definitivně mění. Určitě tyto trendy dřív nebo později dorazí i do hlav drážních šéfíků v českém dolíku a moravských úvalech.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6669
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plky a zas plky

Příspěvekod TTmili » ned 14 čer, 2015 7:33 pm

Souhlasím s tím že Vectron je připraven pro velké množství různých národních zabezpečovačů, ale i když zmíněný článek nemám pročtený, nechce se mi věřit že by existoval jediný Vectron se schváleným ETCS a všemi ostatními 12ti národními zabezpečovači. Ovšem nevylučuji to. Další věc která Vectrona velmi omezuje je hmotnost. Ono je krásné že má na všech systémech 6400kW, že může umět mluvit se všemi zabezpečovači v evropě, že má obě šířky lyžin používaných v evropě, že splňuje kdejaké TSI nárazové zkoušky nebo že umí jezdit i na naftu, ale s téměř 24 tunami na nápravu se mimo koridory podívá jen těžko, a to nejen u nás. Nicméně při současném pohledu na politiku drážní dopravy je to vesměs jedno, protože Vectron má být především lokomotivou pro zmíněné "půjčovny" a má sloužit především nákladním dopravcům (především soukromým) pro dálkovinu na koridorech (bedničky, uhlíčko, různé dobroty v cisternách, atd.).
Druhá stránka věci je, že v brzké budoucnosti nejen u nás, ale i jiných zemích (od Francie po Turecko), bude třeba generační obměna lokomotivního parku (u nás například řady 242 a x6y, v Neměcku obdobně 110, 111 apod., a každá země má své) které sice v mnohém lze nahradit různými jednotkami, ale ne vždy, u nás proto vznikla 380, v německu a dalších zemích mají různé klony Traxxů atd. v očesaných variantách, polsko na to jde zcela po svém. Lze tedy čekat že i přes různá "nařízení" budou vznikat i nadále obyčejné maximálně dvousystémové lokomotivy s menším nápravovým tlakem, menším výkonem, bez spousty zabezpečovačů především pro potřeby osobky a různých vnitrostátních přeprav v malých objemech po méně únosných tratích. Možná mě za to ukamenujete, nicméně pro jakéhokoliv většího a stálejšího osobního přepravce nebude nikdy výhodné si pronajímat vozidla od "půjčoven" a už vůbec nebude toužit po tom jezdit na rychlíku z Budějovic do Brna s Vectronem, který umí všechno, ale trať ho neunese.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků