Vlaky Student Agency - Váš názor

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Chtěli byste aby někdo soukromě provozoval vozidla pro osobní přepravu?

Ano
64
56%
Pouze za předpokladu mnohem lepší kultury cestování
28
25%
Pouze pokud by ten dotyčný spravoval i vozidla, i trať, i zabezpečovací zařízení apod.
8
7%
Je mi to jedno
5
4%
Ne protože by to znamenalo výdělek (Student Agency) na úkor druhých (SŽDC)
9
8%
 
Celkem hlasů : 114

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Martin HO » sob 29 říj, 2011 12:17 pm

Diego, diego !

ČD měly na zlepšení stavu víc jak 20 let. Namísto toho nesmyslné reorganizace, přihrávání zakázek bývalým kolegům a známým, neskutečné a nekonečné tunelování majetku a v neposlední řadě i řada nekompetentních rozhodování (viz. např. poslední nehoda Elefantu u Ostravy, jejíž škoda převýšila "uspořené" náklady na moderní zabezpečení, které ba bývalo nehodě zabránilo.)

Na dráze je zakonzervován způsob myšlení od císaře pána, a změnit to asi bez vlivu z vnějšku nejde.

Bez konkurence nejde nic a na dráze tuplem ne.

Na Plzeňsku příští rok vyjedou soukromé vlaky, obsadí čtvrtinu tratí.
Martin HO
 

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod maayaa » sob 29 říj, 2011 12:45 pm

ale to že to příchodem dalších dopravců skončí nevidím moc reálně.Spíš ČD ještě budou borci pár let tunelovat(dokud potečou prachy od státu)a pak tu značku někomu prodaj,pokud ovšem někdo společnost na pokraji krachu bude chtít.No a bratrstvo vysmátejch(Skanska,Vidlemont,Ažd) se soustředí na SŽDC,ze kterejch dál vesele potečou státní prachy a kde se konkurence nekoná.
Jo a co se AVV týká,tak pokud to má jen jeden dopravce na jednom typu vlaků,tak se ani nedivim,že to SŽDC budovat nechce a radši se soustředí na ETCS.
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Radek Strnad » ned 30 říj, 2011 5:41 pm

Ono se to panu Jančurovi prsí,když začíná na nejfrekventovanější a nejvýnosnější trati.Kdyby k tomu vyfasoval povinně ještě pět prodělečných lokálek,asi by bylo po žertících,že.Ale soudruzi od ČD mají také máslo na hlavě.Ta pravidla pro personál,platící jen mezi Prahou a Ostravou,to je jak z prvobytně pospolného kapitalismu.Takto se tedy marketing v dnešní době opravdu nedělá,to je jak píše jeden z kolegů jen trapný pokus,jak se přiblížit konkurenci.A to,že se na ČD šetří každá koruna hlavně na nejnižších postech,zatímco nahoře tečou miliardy kamsi do bezedna,to je všeobecně známý fakt.Co asi stojí nová Najprd-kamufláž vozidel a její nynější upgrade,přičemž vnitřek vozů je většinou stejný jako za komančů?Větší kvalita a úklid vozů v jedné relaci ,bude mít logicky za následek zhoršení stavu na ostatních.To věčné dodržování taktů v dopravě všude a vždy ,vedlo na některých tratích k úplnému rozvázání přípojů a logicky i k odlivu cestujících.Pak samozřejmě takovou trať navrhneme na zrušení,že,když tam nikdo nejezdí.Ale je to zbytečné házení hrachu na zeď.Konkurence je jediná šance na zlepšení této bídy.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod JBr » ned 30 říj, 2011 6:27 pm

Radek Strnad píše:Co asi stojí nová Najprd-kamufláž vozidel a její nynější upgrade


Tipuju, ze zrovna u lokomotiv tohle nestoji vic jak driv. Masiny dostavaji lak v ramci velkych oprav a je vcelku jedno, jestli to je cerveny se zlutym bleskem nebo nektera z podob najbrta (nova varianta korporatu neznamena, ze se najednou vezmou vsechna vozidla, co uz maji puvodni verzi, a budou se lakovat znova). Stare vozy dostavaji lak behem "humanizace" v Janoze na Zlicine. Bohuzel to co ze Zlicina jezdi je hezke zvenku, ale uvnitr to obcas vypada, jak kdyz to delala banda neschopnych brigadniku...
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Radek Strnad » ned 30 říj, 2011 7:01 pm

Ale to je omyl,kolego.Několikrát jsem jel ve vozu s novým nátěrem a na vnitřek nikdo vůbec nesáhnul.Prostě jen nový kabát a uvnitř koženková bída jako dřív.U mašin je to jasné,tam je to podle plánovaných oprav.Ještě potom jsou motorové vozy.Ty se dávají do nového laku ,ikdyž pravidelný lak není ještě třeba.Třeba 842,843,943,043,vždyť ty byly lakovány do červenokrémova nedávno.A taky 853,953-ty jsou staré jen několik let.Ale ono to plýtvání není jen o laku.Co stojí věčné přejmenovávání a přečíslovávání rychlíků.Kolik tabulek se s novým GVD musí vyrobit jen proto,že se nějaký ouřada rozhodl,že bude mít ten který vlak jiný název nebo když už nic jiného,tak alespoň číslo.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod JBr » ned 30 říj, 2011 7:58 pm

854 jsou v korporatu jen 3 a k nim i nalezejici pocet vozu 054 a ridicich 954. Ridicaky prisly v korporatu z vyroby, 054 myslim taky (prestavba z 053) a vsechny 3 hydry dostaly lak behem vetsi opravy. Potom dostaly hydry a k nim prislusejici rady vyjimku z korporatniho nateru, stejne jako regionovy, takze se na ne najbrt nedava. U dalsich motoraku, 810 pocinaje a 843 konce, je to stejne jako u lokomotiv. 842 dostavaji novy lak v ramci rekonstrukci, ostatni behem oprav (ono se to nezda, ale posledni opravdu nove motoraky pro CD, rada 843, prisly mezi roky 95-97). Jeste jsem neslysel o motoraku, ktery by byl stazeny z provozu ciste kvuli tomu, aby se na nej daval korporat. U masin jsou ale i rady, ktere se korporatu nikdy nedockaji - bardotky, protoze jsou tesne nad hrobem, bangle (kde je ale zpracovana i TNZ jak mely s puvodnim najbrtem vypadat), protoze jsou pro CD neperspektivni radou a budou se jich zbavovat...

Jinak s temi vozy je to pravda jen castecne. Nez byla Janoze prihrana zakazka na "humanizace", tak se nektere vozy davaly jen do laku a nebo obracene, jezdi i spousta vozu, ktere maji nejakym zpusobem upraveny interier, ale lak je porad stary, sedo-zeleny. V posledni dobe (cca 3/4 roku) se ale dela jak interier, tak lak najednou.

Ale to uz jsme od zlutych vlaku opravdu moc daleko :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod F. Placheta » ned 30 říj, 2011 10:19 pm

Radek Strnad píše:Ono se to panu Jančurovi prsí,když začíná na nejfrekventovanější a nejvýnosnější trati.Kdyby k tomu vyfasoval povinně ještě pět prodělečných lokálek,asi by bylo po žertících,že.


Ja bych to trosku poopravil...na me osobne pan Jancura dojem prsici se osoby nedela, ale co chci hlavne rict a uz se to tu v diskuzi resilo driv, ze mel zajem i o neatraktivni trate s dotaci kraju, ale protoze na krajich sedi(sedeli) lide stejneho razeni, jako ve vedeni CD, potazmo parlamentu/vlade CR, tak to proste nedostal, i kdyby se na hlavu stavel.
Takze zaverem, ano, Jancurovi jde o zisk, ale prinos, ktery ucinil cestujicim tim, ze vstoupil jako funkcni konkurence at uz do autobusove nebo vlakove dopravy je naprosto nezpochybnitelny!
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Patrik Novák » pon 31 říj, 2011 8:01 am

kolega výš má pravdu , chtěl i takové tratě , na nich by vyděl , páč jsou dotované takže co by vydělal navíc by měl další zisk

nám tu teď jezdí trilex , ovšem dost prázdný , protože jezdí tzv. pro důchodce , pracující téměř nejezdí , ono taky proč by jezdili když vlak přijede do města 10min před celou hodinou , a odjíždí 5 min po ní , za tu dobu se nedá dojít / přijí t , do /z nejbližší fabriky

taky zrušili trať Runburk - Panský - Mikulášovice , pro nevytížení , ovšem motorák v 15.10 jezdil naplněný k prasknutí
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Radek Strnad » pon 31 říj, 2011 5:38 pm

No a to je přesně ono.Takovýchto příkladů,jako má kolega nade mnou je spousta.Jediný rychlík na trati 194(Praha-Č.Budějovice-Nové Údolí),který jezdil v létě soudruzi zrušili.Přitom o prázdninách a mimo ně v pá,so a ne jezdil plný minimálně do Krumlova.Místo něj osobák,zato v taktu.To samé ještě před několika lety jezdící nedělní rychlík Znojmo-Praha,z Jihlavy našlapaný po střechu(ono taky čtyři vozy-nic moc)-místo posílení zrušíme,ať se ti otravní cestující hrkají ze Znojma do Jihlavy motorákem.Zato jim ho nabídneme v taktu.Většina lidí se jim pak na takovéto spojení vy....a jede radši autem.No a protože nejsou cestující,prodělečnou trať můžeme zrušit-jak jednoduché.Posilový rychlík,jezdící pouze některé dny v týdnu,začíná být pomalu,ale jistě vzácným úkazem.Přitom dřív-naprosto běžná věc a jak to bylo fajn,když člověk z Prahy do Brna nestál na jedné noze na chodbičce.Přitom v takovéto dny jezdí právě ti nepravidelní cestující,které by bylo možné na jízdu vlakem přilákat.Ovšem tímto způsobem,jak to soudruzi praktikují asi těžko.Jančurovým žluťáskům tedy fandím,ale je to pouze kapka v moři-bohužel.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Tomas_C. » úte 01 lis, 2011 11:44 pm

Jančura jen vyzobává třešničky...stejně jak to dělají soukromý dopravci v nákladní dopravě...
Jinak pátá možnost v anketě je poněkud špatně položená....
Dopravní cesta má svá úzká hrdla mnohem razantněji omezujíc kapacitu než snížení pruhů na dálnici...takže narůstající konkurence v osobní dopravě může naprosto kapacitu vyčerpat na úkor dopravy nákladní..ptám se je to korektní, když železnice vznikla primárně pro dopravu nákladní...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Martin HO » stř 02 lis, 2011 6:22 am

Tomasi, tvoje hodnocení nepovažuji za korektní a podložené, sorry.
Martin HO
 

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod radekkrupka » stř 02 lis, 2011 6:40 am

Tomas_C. píše:Jančura jen vyzobává třešničky...stejně jak to dělají soukromý dopravci v nákladní dopravě...
Jinak pátá možnost v anketě je poněkud špatně položená....
Dopravní cesta má svá úzká hrdla mnohem razantněji omezujíc kapacitu než snížení pruhů na dálnici...takže narůstající konkurence v osobní dopravě může naprosto kapacitu vyčerpat na úkor dopravy nákladní..ptám se je to korektní, když železnice vznikla primárně pro dopravu nákladní...

No, nevím. Myslím že v minulosti byla doprava po želenici daleko větší a kapacita stále stačila? Jasně, že se na koridorech dost změnilo, ale nákladní doprava je dnes omezená víceméně na ucelené vlaky jedoucí na větší vzdálenosti. Navíc je pro ni dost prostoru v časech, kdy osobní doprava nejezdí? A že železnice vznikala převážně pro nákladní dopravu je jistě pravda (byť bych řekl že v řadě míst byla potřeba nákladní dopravy spíše tím posledním impulzem, který stavbu rozhýbal), ale úloha železnice se v tomto ohledu velmi změnila.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Tomas_C. » stř 02 lis, 2011 11:20 am

Martin HO píše:Tomasi, tvoje hodnocení nepovažuji za korektní a podložené, sorry.

Takže mě chcete tvrdit, že pokud Jančura zdvojnásobí svůj požadavek na na přidělení tras pro své vlaky a pak přijde ještě Leo a všechno se vecpe řekněme do úseku Ustí nad orlicí - Choceň tak má ještě nákladní doprava nějakou šanci??? Nemyslím tím jednu nebo dvě trasy v jednom směru za hodinu...Ten kdo dané problematice trochu rozumí nepotřebuje, žádné podklady...spočítá si to sám...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Tomas_C. » stř 02 lis, 2011 11:24 am

radekkrupka píše:...
No, nevím. Myslím že v minulosti byla doprava po želenici daleko větší a kapacita stále stačila? ...Jasně, že se na koridorech dost změnilo, ale nákladní doprava je dnes omezená víceméně na ucelené vlaky jedoucí na větší vzdálenosti.... Navíc je pro ni dost prostoru v časech, kdy osobní doprava nejezdí? A že železnice vznikala převážně pro nákladní dopravu je jistě pravda (byť bych řekl že v řadě míst byla potřeba nákladní dopravy spíše tím posledním impulzem, který stavbu rozhýbal), ale úloha železnice se v tomto ohledu velmi změnila.

V minulosti jezdily vlaky a dost to jo...ale osobní jel jeden za hodinu plus nějakej ten rychlík...tak jeden až dva v jednom směru...ale do 10 -15 minutového taktu ve špičce kolem aglomerací je těžké ty náklady zakonponovat už teď...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Martin HO » stř 02 lis, 2011 11:34 am

Tomas_C. píše:
Martin HO píše:Tomasi, tvoje hodnocení nepovažuji za korektní a podložené, sorry.

Takže mě chcete tvrdit, že pokud Jančura zdvojnásobí svůj požadavek na na přidělení tras pro své vlaky a pak přijde ještě Leo a všechno se vecpe řekněme do úseku Ustí nad orlicí - Choceň tak má ještě nákladní doprava nějakou šanci??? Nemyslím tím jednu nebo dvě trasy v jednom směru za hodinu...Ten kdo dané problematice trochu rozumí nepotřebuje, žádné podklady...spočítá si to sám...


Počet vlaků je dán poptávanou kapacitou. A v konečném stavu nebude příliš odlišná od stávající. Je proto dětinská představa, že by na trati jezdily poloprázdné vlaky. Spíš skončí ten, kdo nabídne méně. Zatím to vypadá že ČD (uchylujicí se k nekalým konkurenčním praktikám - viz. např. nižší cena z Ostravy do Prahy a na ostatních tratích zdražení).

Takže ve výsledku nebude zbytková kapacita tratí pro nákladní vlakovou dopravu příliš ovlivněna a ČD ztratí monopol. A jestli začne železniční dopravu užívat víc cestujících na úkor silniční dopravy, jedině dobře. Ale i to lze zvládnout.
Martin HO
 

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků