Vlaky Student Agency - Váš názor

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Chtěli byste aby někdo soukromě provozoval vozidla pro osobní přepravu?

Ano
64
56%
Pouze za předpokladu mnohem lepší kultury cestování
28
25%
Pouze pokud by ten dotyčný spravoval i vozidla, i trať, i zabezpečovací zařízení apod.
8
7%
Je mi to jedno
5
4%
Ne protože by to znamenalo výdělek (Student Agency) na úkor druhých (SŽDC)
9
8%
 
Celkem hlasů : 114

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 14 pro, 2009 9:52 pm

Pavel Dryml píše:Pro Michal Šuhajda - pokuste se sehnat návrhy smluv, co navrhoval pan vančura a co podepsali kraje s čd - myslím, že tyto smlouvy jsou výhodnější než by byl schopen pan vančura nabídnout.

Zkusím hledat, ale kdyby byl nějaký odkaz budu rád.
Nicméně zkuste si vzpomenout kolikrát už jste slyšel nebo četl "ČD hrozí zastavením/omezením dopravy na regionálnícch tratích v xxkraji.. ...Chtějí od kraje navýšení financí na provoz ztrátových spojů..." A to třeba uprtostřed léta, přestože se smlouvy doposud uzavíraly na rok?
Typický byl třeba právě KV kraj po nástupu zmiňovaného Viamontu, kde ČD "podstřelily cenu" a pak ji chtěly po velmi krátkém čase navýšit.

Jen pro úplnost Njesme zaměstnancem ani ČD ani SA ani jiného dopravce. Kauza SA kontra ČD mě doposavad míjela. Jsem železniční fanda a abych pravdu řekl jsem rád, když po trati jezdí vlaky osobní i pohodlně a ve správný čas. To jestli je vlak modrý, žlutý, nebo růžovo puntíkatý řeším jen když jsem venku a fotím.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Tomáš » pon 14 pro, 2009 10:04 pm

no záleží jak by to vypadalo z pohledu zaměstnanců.Protože pokud bych to měl brát podle autobusové dopravy,tak potěš koště.Ano vy všichni zajisté znáte žluté autobusy,které opravdu přinesly něco nového,komfortního..atd..Já to bohužel vidím i s té druhé strany a tam už to zas tak křišťálové není.o tom,že "Pan Majitel" Studentagenci,sehnal během pár měcíců desítky fungl autobusů v hodnotě několika miliónu skoro za dobrý slovo,taky něco vím,ale to sem asi nepatří.Byli totiž dopravci,kteří se za X let nezmohli ani na tu 900 karosu.Ale jak říkám jinak je to úspěšný pán,přinesl nám něco novýho a konec konců zatuchlá organizace ČD by si něco podobnýho zasloužila,aby pochopila že to jde i jinak.Prodělečné spoje osobní vlakové dopravy,by mohli eventuelně přikrmit jinak velmi slušně prosperující autobusy.no ono to bez přikrmení osobní dopravy ani jinak nejde.ČD mají velikou výhodu,že mají nákladní dopravu,i když dneska to je to ČD Cargo,ale i tak jim není hamba si říct o dotace.Ostatní dopravci žádnou nákladní dopravu nemají (až na pár přežívajících bývalých ČSAD) a dotace dostávají minimální..ale to su zas někde jinde..takže co se týče "žlutých vlaků" ANO
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod JBr » pon 14 pro, 2009 10:05 pm

Pro zacatek, ten pan se jmenuje Jancura, ne Vancura :)

Co se zlutych vlaku tyce, vzdyt uz je mame, rika se jim Regionova ;) Ale ted vazne... Jsem vsemi 10 pro konkurenci na zeleznici i v osobni doprave, ale hrube se mi nelibi jakym stylem vede Jancura svou stvavou kampan. Slibuje lidem hory doly, ale realita je trosku jinde (na druhou stranu, "bezny Franta cestujici" mu to sezere i s navijakem). O RegioJetu si tedy myslim to, ze nikdy zadny vlak nebude a cele je jen medialni bublina a dobre PR ze strany Jancury.

Co me na cele veci fascinuje je skutecnost, ze se RegioJet prihlasel do nekterych vyberovych rizeni, aniz by mel povoleni provozovat drazni dopravu v CR (podle posledniho cisla ZM dostal povoleni az nekdy v pulce rijna). Z vyberoveho rizeni pro Liberecko RJ odstoupil jeste pred vyhlasenim vysledku s tim, ze CD nabidly dumpingovou cenu. Jak to mohl vedet? Pokud mu to donesl nekdo z krajskeho uradu, nejednalo se pak o poruseni pravidel verejne souteze?

Mimochodem, na Facebooku je s oficialni skupinou "Chceme zlute vlaky" spojena skupina "Nechceme jezdit v popelnicich." Bohuzel vetsina lidi si odmita pripustit to, ze by nektere vlaky jako popelnice vypadat nemusely, kdyby se cestujici substrat a okolni verejnost nechoval jako dobytek. Staci se podivat na posledni jednotku 460, ktera vyjela po vyvazu v novem laku - 7. prosince dorazila do Ostravy po oprave a 11. prosince uz byl jeden vuz posvineny graffiti...
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod greenery » pon 14 pro, 2009 10:38 pm

JBr píše:.......kdyby se cestujici substrat a okolni verejnost nechoval jako dobytek. Staci se podivat na posledni jednotku 460, ktera vyjela po vyvazu v novem laku - 7. prosince dorazila do Ostravy po oprave a 11. prosince uz byl jeden vuz posvineny graffiti...


Nemyslím, že se tak chová většina cestujících. Toto je spíše vizitka dopravce, neschopného ochránit vlastní majetek a naprostá neschopnost příslušných policejních složek potírat tento nešvar.

K panu Jančurovi - zcela jistě si ekonomické analýzy neprovádí sám, ale má k dispozici řadu jistě zasvěcených lidí (mimo jiné i bývalých zaměstnanců ČD) a za zády francouzský Keolis. Nechci pana Jančuru hájit, některé jeho skoro gangsterské metody potírání konkurence se mi nelíbí. Nicméně hlupák to není a konkurence na kolejích by komfortu cestování, myslím, spíše prospěla.
Naopak, zatím jsem neměl možnost seznámit se s věrohodnou obhajobou kroků, které vedly pány hejtmany k prodloužení monopolu ČD jako smluvního dopravce krajů a to bez výběrového řízení. Zatím to smrdí spíše tady.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Příspěvekod maayaa » pon 14 pro, 2009 11:06 pm

Mě to zatim připadá,že se Jančura zatim rozkoukává a zjišťuje jak to vlastně funguje,celej ten systém financování na dráze.
Jak si vzpomínám na začátku měl záměr provozovat dálkovou nedotovanou dopravu s vlastními vlaky.Jenže pak zjistil,že dostat na český koleje nějakou novou techniku,to neni jen zajít do obchodu a koupit to,ale je spousta schvalování.
Teď zjistil,že je pro něj lepší vyhrát soutěž na provozování dopravy,ať už na jednotlivých tratích,nebo rovnou mít smlouvu pro celý kraj.Na rozdíl od ježdění na vlastní riziko,tady ztrátu doplatí kraj.Taky nemusí mít nutně svoje vlaky,stačí si je pronajmout v nějaké vlako-půjčovně a to včetně servisu a schválení pro čr.
Jen jsem zvědavej,kdy začne s něčim jezdit,protože zatim toho kromě vizualizací moc nepředvedl
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Patrik Novák » pon 14 pro, 2009 11:26 pm

jančura nezačal provozovat autobysy s prázdnýma rukama , předtím měl tu svoji agenturu

je rozdíl jezdit novým nebo starým autobusem
nový - relativně pohodlný ,bezporuchový , servis , záruka ...>zisk >další autobusy ........
starý - nepohodlný ,......... nákladnější údržba ti zisk sežere takže na nový ti nezbývá
(měli jsme tu dopravní podnik ústeckého kraje , do prahy jezdil za 120kč do dopravy vstoupil soukromník qickbus(taky žlutý) jezdil za 90 , a najednou dpuk snížil cenu na 92)

v libereckém kraji do toho nešel sám za sebe ale s ????????(keolis ?? nebo s kým to bylo ???) a ti od toho odešli

soukromník si určitě pohlídá aby jezdil v dobu kdy to lidé potřebují (aby vydělal) ne jako to dnes dělají čd (jezdí sice dopoledne asi pro důchodce ale ti tolik cestovat nepotřebují , a v dobu kdy lidé potřebují do/z zaměstnání nejezdí téměř nic

příklad zde : ústecký kraj , horní podluží - varnsdorf , 8km
mám li odpolední , h.p. odj 13.30 vdf př 13.47 , stihnu za 13 minut do práce ? ne
zpět , našlo mi to poslední vlak v 19.50 (v minulém gvd jezdil i později) , a když dělám do 22.00 ?

samozřejmě pojedu autem , no a na ranní samzřejmě vlakem nepojedu
autem je to dražší (cca 1l benzínu 26kč vs 18/14kč zákaznické) na jednu jízdu

tohle není jen zde ale i v libereckém kraji (konkrétně č. lípa - nový bor ) a určitě i jinde a v jiných krajích

jeden čas(je to asi 5-7let zpátky) čd hrozili že zruší trať rumburk - panský - mikulášovice
když jsem chodil fotit jezdil tento vlak (solo 810) úplně nabitý , zasloužil by si i vlek
mluvilo se o tom že to vezme viamont
čd tu jezdí dál

samozřejmě že čd vždy budou dávat nižší cenu , vždyť je skoro vše již odepsané , ale zaplatit si to stejně nechají (a nebudem si nic nalhávat kdyby to šlo udělá to každý) a nic je k snižování , šetření ... nenutí , páč peníze se pro ně vždycky najdou

dokud je nebudou tlačit soukromníciu ke zdi nic se nezmění

a je jedno jestli to jančura vančura nebo soused pepík

jinak jančura mě svým vystupováním v mediích znechutil ale na druhou stranu by se asi nic nezměnilo a nikdo by nic neřešil takhle do toho budou asi chvíli rýpat a pak to stejně nejspíš utichne nebo to/ho někdo umlčí
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod vorisekml » úte 15 pro, 2009 6:12 am

Mě je jen podezřelé že to ČD vyhrály na celé čáře. Soukromník měl dostat šanci alespoň v jednom kraji. Smrdí to korupcí a dumpingem!!! Je zajímavé že kdekoli se k provozování tratě /dráhy/dostal soukromník tak to šlape a ještě žádný nezkrachoval. Ty dotace na vlaky jsou totiž KRÁLOVSKÉ. Moderní vlaky které by Jančura musel koupit by nepotřebovaly přílišnou údržbu. Myslím že někde na K-reportu se psalo že měl vozidla nasmlouvané u výrobců včetně servisu. Určitě to měl dobře smluvně ošetřené aby v případě poruch platil výrobce/servis/ tučné penále/pokuty/. Nevím jak by to měl posichrované pro případ nenadálé/živelné/poruchy nebo pohromy, že by soukromník měl vozidla navíc v záloze, tomu sám nevěřím. Ale mohl by bleskově nasadit NAD /autobus/, těch má dost.
Všechno lepší než ty pitomý Regionovy. A jen na okraj- dost mě jako modeláře rozladilo že ty "licenční desira" od Škodovky budou mít jiný tvar než originál os Siemense. Bývalo by stačilo přemalovat Piko desiro.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 15 pro, 2009 6:58 am

Dokud tady bude monopol čd, se zaplivanými vlaky, "ochotnými" zaměstnanci co ani neví odpověď na dotaz z kterého nástupiště to jede, a když chci být ve 12.00 ze Sázavy v Praze, tak abych pomalu měl věšteckou kouli KDY tam ten vlak dorazí (zpoždění 20 a více minut je dneska jaksi v trendu, že...), autobusem co jede v koloně přes Uhříněves jsem na Museu i s přestupem na metro dřív... Navíc se přes většïnu času kodrcal ve 35 let starém motoráku (810 vývoj začal zhruba tehdy) - zkrátka DO VLAKU ĆD MNE ANI MOJÍ RODINU NIKDO DOBROVOLNĚ, NAVÍC ZA TY PRACHY CO CHTĚJ, NEDOSTANE!!!!!!!! NEJSEM BLBEC! Takže ať už je to Student agency (SA zkratka je významově něco jiného :D ) nebo kdokoliv - už tady měl být v roce 1991!!! Díky "státnímu monopolu" je teď veškerá naše drážní sít v pr...eli Evropy!

A pochybovači srovnejte - monopol autobusové dopravy čsad versus privatizace jeho závodů a vstup nových dopravců = po skoro 20ti letech široká škála nabídky, služeb, pravidelné spoje nejen po celém území ČR za přijatelnou cenovou úroveň!!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod JBr » úte 15 pro, 2009 7:46 am

Petre, promin, ale cast argumentu ktere pouzivas jsou presne slova tech Jancurovych pochlebovacu, kteri si nevidi do ust a za vsim vidi toho oskliveho nadrazaka, ktery schvalne jede pomalu, na nadrazi je posle na jine nastupiste a pro jistotu jeste ve vagonu rozsype odpadkovy kos, aby jeli v bordelu. Obcas je nutne se podivat realisticky PROC jsou nektere veci tak jak jsou. Paradoxne taky nejvic kritiky zazniva od lidi, kteri hned jeste jednim dechem dodavaji, ze vlakem nejezdi.

Dobra, jedes ze Sazavy do Cercan v 810 a trva to dlouho. Ale proc to trva dlouho? Protoze jedes po Pacifiku, kde je maximalni rychlost nejakych 60 km/h, ale realne jsou tam useky, kde se jezdi drasticky pomaleji. Trat byla postavena koncem 19. stoleti a od te doby se na ni prakticky nesahlo (pokud pominu redukci kolejist nekterych nadrazi). Ono vubec poslednich par desitek let tu nevznikla zadna nova trat a mimo koridory se investuje minimalne. Navic stavis za kazdym bukem, takze zastaveni, pobyt, rozjezd, to vse natahuje jizdni dobu. Myslis, ze kdyby tam jezdil RegioJet, tak se najednou bude jezdit 2x rychleji? Nebo ze se mu na trati, kde staci jedna krabicka bude vyplacet tahat cele Desiro?

A co se tyce zpozdeni, ono je to krasne jednoduche, hazet to vsechno na CD, ale podstatna cast zpozdeni vznika z duvodu, na kterych se CD nepodili. Myslis, ze kdyz bude jezdit RegioJet, tak se nebude pracovat na trati, nebudou se stavat poruchy ZZ, namachrovani blbecci prestanou jezdit 120 km/h pres prejezd s blikajici cervenou nebo sebevrazi skakat pod vlak? Nebo ze kdyz se neco takove stane, tak se vlak vznese a ladnym skokem ono misto preskoci?

Jinak pokud se nekomu nase vlaky zdaji spinave, doporucuji se projet po Madarsku vlakem normalni kvality (tj. ne IC nebo EC) a budete mozna jeste radi za nasi kozenku. Schvalne porovnavam s Madarskem, ktere je +- na nasi urovni, protoze ac se radi porovnavame se zapadni Evropou, jsou stale daleko pred nami.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 15 pro, 2009 7:50 am

vorisekml píše:Mě je jen podezřelé že to ČD vyhrály na celé čáře. Soukromník měl dostat šanci alespoň v jednom kraji. Smrdí to korupcí a dumpingem!!! Je zajímavé že kdekoli se k provozování tratě /dráhy/dostal soukromník tak to šlape a ještě žádný nezkrachoval. Ty dotace na vlaky jsou totiž KRÁLOVSKÉ. Moderní vlaky které by Jančura musel koupit by nepotřebovaly přílišnou údržbu. Myslím že někde na K-reportu se psalo že měl vozidla nasmlouvané u výrobců včetně servisu. Určitě to měl dobře smluvně ošetřené aby v případě poruch platil výrobce/servis/ tučné penále/pokuty/. Nevím jak by to měl posichrované pro případ nenadálé/živelné/poruchy nebo pohromy, že by soukromník měl vozidla navíc v záloze, tomu sám nevěřím. Ale mohl by bleskově nasadit NAD /autobus/, těch má dost.
Všechno lepší než ty pitomý Regionovy. A jen na okraj- dost mě jako modeláře rozladilo že ty "licenční desira" od Škodovky budou mít jiný tvar než originál os Siemense. Bývalo by stačilo přemalovat Piko desiro.

V tom je totiž zakopaný pes a nejspíš i příčina "štvavých" reklam! ČD vyhrály ovšem bez soutěže :!: Kraje s nimi uzavřely smlouvy BEZ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ, takže kdyby měla konkurence sebelepší návrh prostě nebyl brán v potaz. To na celé aféře nejvíc smrdí výše jmenovanými záležitostmi.

Co se týká živelných pohrom, jejich odstraňování se dopravce netýká. Koleje má na starosti SŽDC včetně údržby. SŽDC je též povinna zajistit jejich sjízdnost. Ve chvíli, kdy potrati nebudou jezdit vlaky, nebude dopravce platit SŽDC dopravce.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Myšpulín » úte 15 pro, 2009 7:52 am

Trochu ze široka a ne od kolejí:
Proč jeden človíček bydlící v místě A, který chce do místa B platí jízdné 1 kč/km cesty, druhý bydlící v C a jedoucí do D platí 3 kč/km? A vzdálenost AB = CD. Přitom ten první si jede moderním vozidlem a druhý starým rozhrkaným. To se všichni mají z C přestěhovat do A?
Podle mne je v tomto zakopaný pes. A je to chybné politické rozhodnutí. Doprava se v daném místě musí řešit komplexně. Předám-li někomu lukrativní linky, bude mít zisk i při té 1 kč/km. Ostatní linky potom musí kraj dotovat, i když se platí 3 kč/km, takže zaplatí mnohem víc, než kdyby odpovědnost na "přerozdělení" zisků z výdělečných tras nechal na bedrech někoho jiného a sám doplácel jen nasmlouvané ztráty dopravců. A pak si opravdu mohu vybrat toho, kdo bude chtít méně peněz.
Ano, konkurence být musí, ale na svém. A nikdo jim nesmí krást některé lukrativní zisky. Proto chceš-li jezdit, tak vše. A klidně rychlíky, osobáky, autobusy i MHD (a třeba i TAXI). Ale po celém regionu podle nasmlouvaných kritérií. (Ovšem kdo ty kriteria připraví, to nevím. Naši úředníci na to mají moc peněz). Pak by klidně místo tří autobusů jel jeden vlak a místo nočního motoráčku Ford Tranzit. Ale já bych určitě dojel tam, kam potřebuji i bez svého auta a za odpovídající čas.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod JBr » úte 15 pro, 2009 7:54 am

V souvislosti vyberovymi rizenimi doporucuji treba toto tiskove prohlaseni z Olomouce - http://www.kr-olomoucky.cz/OlomouckyKra ... oju_CZ.htm

Pokud budeme cist mezi radky, tak RegioJet mozna nabidl o neco lepsi cenu, ale za mensi procento vykonu, nez bylo pozadovano, coz kraj v tehle chvili nebyl ochoten prijmout.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod diego.dan » úte 15 pro, 2009 8:04 am

Michal Šuhajda píše:Pro Diega: S tím útlumem je to taky trochu jinak. Dopravu na regionálních tratích si objednávají kraje.
Krajští úředníci rozhodují, kde se doprava zastaví a kde ne.
Jejich rozhodnutí by mělo ovlivňovat správná ekonomická kalkulace, dále oprávněné požadavky obyvatel daného území - většinou tlumočnené prostřednictvím obcí
.


V tom máš Michale samozřejmě pravdu,nicméně pozměním na příslušné trati takt,jízdní řád(máme během roku změny) a do roka a do dne ,kdy mi dříve nestačila 810 s vlekem mi jezdí sólo prázdný motor.No a když bude nejhůř tak udělám autobusovou linku(což by pro SA asi neměl být problém) a začnu křičet o souběhu a odvolávat se na Brusel.No a je konec s osobkou.O nákladní dopravě se už raději vůbec nezmiňuji :cry: .Jako zdárný příklad je médii profláklá "Kozina"(132).No a teď když na Kozině jezdí 3(resp.2) páry vlaků o víkendech a jsou nacpaný tak se všichni divěj.A to to mělo jezdit o prázdninách ,kdy je turistika přece jen v kurzu ,než na podzim.Ovšem kdo zavinil toto posunutí víme.Nicméně vlaky jsou stejně plné.
Svým prvním příspěvkem jsem jen chtěl říci,to co zaznělo posléze.Pokud bude dopravu zajišťovat kdokoli mimo sektor ČD tak mu půjde o zisk z tohoto podnikání v první řadě.
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Re: Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod Zippich » úte 15 pro, 2009 8:30 am

TTmili píše:Docela by mě zajímal názor lidí kteří dráze trochu rozumí (myslím že to jsme tady aspoň do jisté míry všichni) na "provozování" těch nových vlaků co chtěli provozovat Student Agency.


Celá diskuze je výrazem naprosté nevědomosti, ve které ČD záměrně udržují veřejnost. Nejde o Jančuru versus ČD, ale o jakoukoli konkurenci, kterou zdejší mafie (sorry, jiný výraz mě teď nenapadá) nechce pustit na rádoby liberalizovaný český trh, aby si sama zajistila budoucí veřejné (tedy naše) peníze jen pro sebe. Jančura je pouze jediný z odstavených zájemců, který se hlasitě proti tomuto nespravedlivému stavu ozývá.
V krajích letos končí smlouvy na zajišťování dopravní obslužnosti a všichni hejtmani (náhodou všichni z ČSSD) podepsali 2.12. nové dlouhodobé smlouvy s ČD bez výběrového řízení!. Přitom 3.12. (náhodou) vstoupila v platnost evropská směrnice o pravidlech pro rozdělování veřejných financí v dopravě. Když už nejde evropská směrnice obejít, tak ji předběhneme. Jak typicky české!
Přitom konkurence, nejen Jančura, ale i Viamont, nebo Arriva, tedy osvědčení dopravci se zkušenostmi, nabízeli vesměs nižší ceny a moderní vozidla ihned. Například zmíněné jednotky Desiro, nebo Pesa, ale i AGC od Bombardieru, které jsou vyráběny na našem území.
Nicméně tyto veřejné zakázky obdrží opět moloch ČD a za evropské peníze bude modernizovat kostitřasy Regionovy s maximálkou 80km/h a zároveň údajně začne vyvíjet jakási licenční vozidla, která už jsou v Evropě dávno vyvinutá a hromadně, tedy za nízkých nákladů, už se dávno vyrábějí.
V době podpisu smluv byl pan Roman, bývalý šéf koncernu Škoda a dodnes velký kamarád jejich bosů zároveň členem představenstva ČD. Dnes si mne ruce. Evropské a veřejné peníze skončí tam, kde chtěl.
Přitom už příští rok mohly v regionech jezdit moderní jednotky a snižovat jízdní doby zcela bez investic do kolejového svršku. Nevědomý český cestující ale bude dále drncat osmdesátkou a od svých politiků poslouchat, jak jsme to zase jednou slavně nanadali těm byrokratům v Bruselu. A mezitím už i v balkánských zemích unie začínají jezdit Stadlerovi Flirty.
Abych nebyl jen škarohlíd. Jednu výhodu tento stav přece jen přinese. Český modelář se nebude muset patlat s přeznačováním modelů Desir, Talentů a Flirtů do českých barev, ale vystačí si s odlitkem Regionovy ;-)
Naposledy upravil Zippich dne úte 15 pro, 2009 8:48 am, celkově upraveno 1
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Martin HO » úte 15 pro, 2009 8:36 am

Nedá mi abych se připojil i se svojí zkušeností ( jednou z mnoha).
Zdůrazňuji, že řada mých příbuzných pracovala u ČSD, do svých 23 let jsem měl režijní jízdenku, a odtud pramení i láska k velým i malým vlakům. Ale to bylo.

Dnes:

Pře rokem jsem se vydal na výlet z Plzně do Hojsovy Stráže.

Z Plzně vyjel vlak zpožděný o 50 minut. Nikdo nevěděl proč. Až po cestě jsme zaslechli že byla někde nahoře na trati nehoda. Po cestě jsem se také dozvěděl, že je mezi Janovicemi a Železnou Rudou výluka. V Janovicích jsme nasedli do zastávkového autobusu, který jel pouze po hlavní silnici. Tzn že náhradní zastávka za žst, Hojsova Stráž je v obci na kopci cca 2 km daleko. To jsem věděl a proto jdem si dovolil požádat, jastli by mi nezastavili na jiné autobusové zastávce. To nešlo.

Po cestě k žst. Hojsova Stráž se obrátilo počasí, takže když jsem se všemi zpožděními došel kolem nýrské přehrady do Zelené Lhoty těšil jsem se že se usuším v žst. Zelené Lhota (blízký hotel byl v té době mimo sezonu zavřený).

Dorazil jsem zmrzlý a promoklý opět na další kopec do novotou svítící žst. Zelná Lhota. Ta ale byla zamčená, nikde ani živáčka. Tak jsem se vysvlékl pod perónem na tom nečase a čekal, až nastane čas odchodu na náhradní stanici opět vzdálenou cca 750 m.

Po nějakou dobu vylezl z nějaké komůrky u peronu zaměstnanec ČD (asi jenom proto že mu v jeho přetopené místnůstce bylo moc horko), a aniž by ho napadlo mne pozvat k němu abych uschnul, začal lamentovat,že ČD stanici nevyužívá, protože nechce platit nájen SŽDC za pronájem budovy.

Tak jsem asi po hodině a půl vyrazil zmzzlý a promoklý do deště na náhradní zastávku a teprve tam jsem konečně zažil pocit. tepla.

Druhý příklad:

Vracel jsem se z výletu a do Plzně jsem se chtěl vrátit opět vlakem tentokrát z žst. Šťáhlavy. Vlak tam má jezdit v hodinovém intervalu.
Opět čerstvě zrekonstruovaná stanice, zamčená, jízdenky se neprodávají.

Kdy vlak opravdo přijede nikdo nevěděl, přijel zpožděný o 40 minut. Do Plzně jsem dorazili o 50 min. zpoždění. Jediná útěcha bylo, ža průvodčí jízdenky nevyžadoval a neprodával. Zřejmě mu to bylo za ČD trapné.

Tak tohle chcete obhajovat ?
Martin HO
 

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků