TTmili píše:Docela by mě zajímal názor lidí kteří dráze trochu rozumí (myslím že to jsme tady aspoň do jisté míry všichni) na "provozování" těch nových vlaků co chtěli provozovat Student Agency.
Celá diskuze je
výrazem naprosté nevědomosti, ve které ČD záměrně udržují veřejnost. Nejde o Jančuru versus ČD, ale o jakoukoli konkurenci, kterou zdejší mafie (sorry, jiný výraz mě teď nenapadá) nechce pustit na rádoby liberalizovaný český trh, aby si sama zajistila budoucí veřejné (tedy naše) peníze jen pro sebe. Jančura je pouze jediný z odstavených zájemců, který se hlasitě proti tomuto nespravedlivému stavu ozývá.
V krajích letos končí smlouvy na zajišťování dopravní obslužnosti a všichni hejtmani (náhodou všichni z ČSSD) podepsali 2.12. nové dlouhodobé smlouvy s ČD
bez výběrového řízení!. Přitom 3.12. (náhodou) vstoupila v platnost evropská směrnice o pravidlech pro rozdělování veřejných financí v dopravě. Když už nejde evropská směrnice obejít, tak ji předběhneme. Jak typicky české!
Přitom konkurence, nejen Jančura, ale i Viamont, nebo Arriva, tedy osvědčení dopravci se zkušenostmi, nabízeli vesměs nižší ceny a moderní vozidla ihned. Například zmíněné jednotky Desiro, nebo Pesa, ale i AGC od Bombardieru, které jsou vyráběny na našem území.
Nicméně tyto veřejné zakázky obdrží opět moloch ČD a za evropské peníze bude modernizovat kostitřasy Regionovy s maximálkou 80km/h a zároveň údajně začne vyvíjet jakási licenční vozidla, která už jsou v Evropě dávno vyvinutá a hromadně, tedy za nízkých nákladů, už se dávno vyrábějí.
V době podpisu smluv byl pan Roman, bývalý šéf koncernu Škoda a dodnes velký kamarád jejich bosů zároveň členem představenstva ČD. Dnes si mne ruce. Evropské a veřejné peníze skončí tam, kde chtěl.
Přitom už příští rok mohly v regionech jezdit moderní jednotky a snižovat jízdní doby zcela bez investic do kolejového svršku. Nevědomý český cestující ale bude dále drncat osmdesátkou a od svých politiků poslouchat, jak jsme to zase jednou slavně nanadali těm byrokratům v Bruselu. A mezitím už i v balkánských zemích unie začínají jezdit Stadlerovi Flirty.
Abych nebyl jen škarohlíd. Jednu výhodu tento stav přece jen přinese. Český modelář se nebude muset patlat s přeznačováním modelů Desir, Talentů a Flirtů do českých barev, ale vystačí si s odlitkem Regionovy
