Anketa - jezdíte vlakem?

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Jak často jezdíte vlakem?

Denně
14
18%
1 x za týden
6
8%
občas se svezu
38
50%
nejezdím vlakem
18
24%
 
Celkem hlasů : 76

Příspěvekod Vladimír » pon 06 dub, 2009 7:21 pm

petrh píše:
JBr píše:Tak to jsme tu z S5 uz tri :)

tak to asi kvitujete zmenu lega + 010 za reginy:D


Tak tato změna se mně netýká, protože ty spoje (co používámKladno 5:37, Dejvice 15:12) jedou stále ve starých kolejích. Nebo po starých ? :)
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvekod alf » pon 06 dub, 2009 7:22 pm

Mno,zajímavá debata..já tedy jezdím vlakem skoro denně..musím,když ho řídím :lol: Paradoxně,ale na nástup na různé směny,na různých místech často jezdím autem,jinak bych musel před,či po směně leckde i spát..což je ztráta času..Trochu mi nedá zde zareagovat-nic ve zlém.. :)
Hanis85 - běžné srážky..občas se něco většího semele,to je riziko dopravy,přesto oproti téměř dennímu výčtu mrtvých z našich silnic je železnice daleko bezpečnější..Při větším provozu dříve také byla spousta nehod,leč to podstatné - média nic nesměla zveřejňovat ,zatímco dnes si smlsnou na kdejaké prkotině..a když idiot vjede na blikající přejezd s červenou tak je to hned železniční nehoda..A ty zástupy mladých..narovinu...je dnes už více možností jak lze relativně snadno vydělat peníze-pokud se chce,bez toho,aby mládežník byl v jakoukoliv dobu v práci,musel dělat někdy i s téměř historickým zařízením v nelehkých podmínkách a hlavně přijmul přímou zodpovědnost za své konání..mládežníci jsou líní,tak kdo by se hnal,že?! :wink:
Petrl..jen si dovolím malou poznámku - trať do Krásného Jezu není zrušena!Jen díky mizerné údržbě tehdejších ČD byl na ní zastaven provoz..a než bude doufám obnoven,přičinliví spoluobčané ji rozeberou..
Jinak musím souhlasit ,je to pěkná trať,jsem rád že jsem ji stihl několikrát navštívit za provozu..
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod pavel » pon 06 dub, 2009 7:39 pm

Jezdil jsem častěji, teď občas, není už tolik času.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod JBr » pon 06 dub, 2009 8:29 pm

petrh píše:tak to asi kvitujete zmenu lega + 010 za reginy:D


No, popravde, ja mel radsi lego a 021. V predni casti vozu hned za lokomotivou byl hezky vyhled na trat :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Charlie » pon 06 dub, 2009 9:17 pm

Občas jedu na delší vzdálenost, nebo do města které neznám, anebo když se mi nechce řídit... Jenže vždycky se vrátím z té jízdy dost vyléčenej... Teď naposled jsem jel do Zlína. Začalo to hned u nás na nádraží. Osobák na Brno přijel včas, ale napadlo asi centimetr sněhu a při stavění cesty nedolehla výhybka. Takže jsme chytili hned 20 minut zpoždění.Zpoždění jsme do Brna poněkud zkrátili asi na 6 min. Nechali nás však stát 10 min. na vjezdu do Brna těsně před nástupištěma a pustili před nás dokonce i jinej Os. V Brně přípoje pryč. Na cestě z Otrokovic do Zlína - vlak měl 10 minut zpoždění a přesto na KAŽDÉ zastávce vyskočil někdo z Regionovy a v klidu si vylepoval plakáty. Vláček vždycky počkal a zpoždění vesele rostlo. Asi nechvátali... Na zpáteční cestě nás zase nechali stát na vjezdu do Břeclavi 15 minut a zas nechali ujet přípoje! To je teď asi nějakej novej způsob řízení dopravy. Šel jsem k pokladně, že potřebuji doplatkovou jízdenku pro změnu trasy a paní v pokladně na mě ostře spustila proč jsem si ji nekoupil rovnou! Tak jsem jí řekl, že jsem si ji nekoupil proto, protože jsem nevěděl, že mi nechají ujet všechny přípoje. V Břeclavi na tabuli informující o příjezdu vlaku byl zapsán EC kterým jsem měl odjet, bez udání čísla koleje a nástupiště. Do odjezdu EC zbývaly 2 minuty a tak jsem se šel zeptat na informace kam ten vlak pojede. Paní volala výpravčímu a dostala odpověď, že prý NEVÍ. Nakonec jsem se domů dostal, ale unavenej, dopálenej a znechucenej. Jenže za pár měsíců na to zapomenu a zase pojedu, však to určitě znáte...
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 393
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Příspěvekod petrh » úte 07 dub, 2009 5:53 am

JBr píše:
petrh píše:tak to asi kvitujete zmenu lega + 010 za reginy:D


No, popravde, ja mel radsi lego a 021. V predni casti vozu hned za lokomotivou byl hezky vyhled na trat :)

tak v tomhle ja strasne mam rad Lunu - hezky hned stat na plosince u "zamcenych" dveri ven ze soupravy za kocourem a poslouchat jak si diesel bubla:D
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod PetrL » úte 07 dub, 2009 7:41 am

alf píše:..občas se něco většího semele,to je riziko dopravy,přesto oproti téměř dennímu výčtu mrtvých z našich silnic je železnice daleko bezpečnější..Při větším provozu dříve také byla spousta nehod,leč to podstatné - média nic nesměla zveřejňovat ,zatímco dnes si smlsnou na kdejaké prkotině..a když idiot vjede na blikající přejezd s červenou tak je to hned železniční nehoda...
...trať do Krásného Jezu není zrušena! Jen díky mizerné údržbě tehdejších ČD byl na ní zastaven provoz

Chápu, že hájíš své barvy, ale tolik nehod jako teď, přeci za ČSD nebývalo. Ty na přejezdech nepočítám - souhlasím včetně označení idiotů. Ale to porovnání se silniční dopravou je nesmysl. Už proto, že samotné příčiny a zejména následky nehod na silnici a na železnici se nedají srovnávat. Vzhledem k výraznému poklesu objemu přepravy ČD jak osobní, tak nákladní, by ten počet měl také klesat, ale ono je tomu spíš obráceně. Co ututlala média dřív a dnes, neberu v potaz - měli jsme možnost informací přímo od pramene - tchán pracoval leta na správě Jihozápadní dráhy. Úsměvné bylo, že rizikovým dnem býval Den železničářů - často jsme si ho proto dobírali.
Trať do Kr. Jezu - asi to je, jak píšeš, ale jako občan nevidím rozdíl mezi zrušenou tratí a zastaveným provozem. Vidím ale ten výsledek, kterým je zpustošená a zničená trať. Navíc i kdyby termín "zastavení" měl značit nějakou dočasnost, každý Čech přeci ze zkušenosti ví, že jednotkou dočasnosti je jeden Furt (v lepším případě 20 let). Také mi uniká význam označení tehdejší ČD.
TT-Analog, IIIc/IVa
Uživatelský avatar
PetrL
 
Příspěvky: 334
Registrován: čtv 02 lis, 2006 4:32 pm
Bydliště: Cheb

Příspěvekod JBr » úte 07 dub, 2009 7:45 am

PetrL: ale ono to driv vazne taky tak slavne nebylo, staci se podivat sem: http://loko.goo.cz/menu-nehody.htm
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Yarda » úte 07 dub, 2009 7:53 am

PetrL píše:Už dlouho jsem nejel. Naposledy v r. 1989. Před tím občas coby voják zákl. služby a ještě úpřed tím pravidelně zprvu týdně a potom 2 roky denně cca 100km jako student. To bylo nejhezčí. Z těch 100km bylo asi 15 nádhernou lokálkou z Chodova do Lokte (dále do Krásného Jezu). Dnes právě už jen do toho Lokte. Zbytek je zrušen a zničen. To je něco, co ČD nemohu odpustit. Určitě jste slyšeli o trati dlouhým údolím, s řekou a spoustou tunelů a příhradových i obloukových mostů - no, spíš můstků. Jejímu zániku je věnováno i několik www stránek, namátkou např.: http://www.k-report.net/clanky/kudy-jez ... predmesti/ Tenkrát, když jsem tam denně jezdil, to byla všední záležitost. Víc nás jako studenty zajímala děvčata ve vlaku, než to okolí. Děvčata jsou tu pořád, ale dráha je pryč - a podle všeho nenávratně, i když snahy o její obnovení stále jsou... Trať byla tak krásná, že později a ještě v době, kdy jsem ani netušil, že někdy budu mít vláčky doma, jsem se tam vracel a fotografoval ta krásná místa a scenérie. Škoda, že jsem tu krásu neuměl vnímat dřív...

PetrL: Tuhle trať považuju za naši nejkrásnější. Tolik viaduktů a tunelů není asi na žádné jiné trati u nás. Zvláště impozantní je obloukový viadukt u Horního Slavkova, trať z něj ústí přímo do tunelu jako na nějaké švýcarské horské dráze. Je to vidět tady http://www.mapy.cz/#x=129379664@y=136183776@z=16@mm=ZP
Ve Slavkově jsem kdysi pracoval, takže jsem trať zažil ještě v provozu, jezdily na ní tehdy motoráky M240 (820). Dokonce jsem si jí prošel pěšky až do Krásného Jezu, škoda že už je asi nenávratně zrušená.

Jinak cestování vlakem považuju za nejlepší způsob dopravy, denně dojíždím. Autem jedu jen když musím, autobusem vůbec. Na silnicích mi vadí kamikadze v dodávkách, kteří mají neustálou potřebu dokazovat všem ostatním, že jim to jede víc...
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Nomed » úte 07 dub, 2009 8:07 am

Je nás, zdá se málo, ale já chodím hlavně po svých a to hodně, a mezi městy vlakem. Strašně rád jezdím a koukám na naši krajinu. (štvou mně úzká výklopná okénka) Jezdíval jsem i 2000 km jedním vlakem a bývala to nuda. V našich zemích (ČR a SR) je co pozorovat. Auta nemusím a když už autem musím, tak se nechám vozit řidičem. Řidičák nemám - z principu - i když auto řídit umím a předpisy jakž takž znám.
Nomed
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte 06 led, 2009 1:01 pm
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod nadkachna » úte 07 dub, 2009 8:12 am

Mám rád vlaky a do práce vlakem dojíždím, je to pro mě jednoznačně nejvýhodnější. Ale o víkendu a dovolené si od kolejí tuze rád odpočinu a dám přednost vůni benzínu a spálených pneumatik :D
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 07 dub, 2009 9:00 am

Před pár lety, jsem jezdil denně vlakem do práce z Plzně do Prahy a zpět. Každý rok jsem takhle "jeden a čtvrtkrát objel zeměkouli po rovníku".
Pak jsem změnil zaměstnání, takže jsem jezdil do práce MHD nebo na kole, (občas na motorce) a nakonec jsem si musel koupit auto, protože máme stavby rozstrkané různě a zaměstanavatel by mi těžko schválil, přesuny vlakem s různým čekáním...
Navíc díky různým opatřením typu výrazné snížení /resp. zrušení zpáteční slevy, povinná rezervace přepravy jízdních kol... mě ČD od používání čím dál víc odrazují. Ještě předloni jsem jezdil do práce z Plzně do Žebráku, kde jsme stavěli kombinací kolo/vlak/kolo - tam, kolo - zpátky (přestože jsem byl za exota), ale se zavedením povinné rezervace pro kola v rychlících jsem bohužel přesedlal do auta.
Vlaky dnes zůstávají jako prostředek na výlety, navíc už jen pěší :( :( .
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod kubulak » úte 07 dub, 2009 11:24 am

Jsem na tom podobne, drive v ramci jedne volnocasove aktivity jsem skoro kazdy patek vyrazel s partou kamaradu vlakem do prirody a v nedeli zpet, pak jsme si poridili auta, a zjistili jsme ze auto je rychlejsi, pohodlnejsi, spolehlivejsi, levnejsi, CD misto aby se nas snazily zlakat zpet nejakymi racionalnimi argumenty spise delaly vse pro to aby nasi zmenu potvrdily, a vlak se stal temer totalni minulosti... v roce 2008 jsem jel snad jen 1x, asi 3 stanice na vylete na dovolene...
Ale nikdy nerikej nikdy... :)
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod Martin HO » stř 08 dub, 2009 7:12 am

Ono u ČD jsou to spojité nádoby např.: http://www.novinky.cz/krimi/165926-poli ... kazky.html
Martin HO
 

Příspěvekod BaWiS » sob 11 dub, 2009 11:21 am

Nejezdím, jen opravdu výjimečně - od té doby, co rapidně zdražily, že se mi nevyplatila ani zpáteční jízdenka oproti busu (např. OV-OP), jezdím busem.

Navíc se mi nelíbí praktiky ČD (viz ceny pendolina Brno-Praha vs. Ostrava-Praha).

Těším se, až skončí na ČD monopol a z Ostravy se do Prahy bude dát dostat jiným dopravcem, sem zvědav pak na ceny...
Kunčická garáž
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků