Nehoda u Studénky.

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Myšpulín » pát 08 srp, 2008 10:55 pm

Když jsem viděl ty obrázky, no hrůza. Jen mě při tom napadlo, jak by to dopadlo, když by v místě střetu ten most neležel na zemi, ale byl tak 1,5 m vysoko a celý vlak ho vlastně podjel. Radši asi ani nedomýšlet.

Ano, obcházet zákony a nařízení je v poslední době snad víc než pravidlo. Kdy se tohle změní?

Jinak hlubokou soustrast pozůstalým a přeživším co nejmenší následky nejen fyzické, ale i psychické.
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Lubomír Dudek » sob 09 srp, 2008 7:01 am

Michal Šuhajda píše:
Lubomír Dudek píše:Stavební firma opravu mostu podle tv svěřila subdodavateli.Je to megaprůser,kterej zase odnese nějakej bagrák,že neměl monterky a předpisový boty.Jsem fakt,fakt zvědav.

Tohle je běžná praxe, při stavbě čehokoliv, a snad je jedno jestli savbu provádí Skasnka nebo Mertostav nebo kdokoliv jiný. Opravdu nevím jak to souvisí s tím, že se zřítí konstrukce.
Bojím se, že podobné soudy jsou opravdu hodně tendenční ve stylu TV NOHA a hlavně předčasné.

Asi jsem to špatně napsal.Taky jsem pracoval na stavbách a vim jak to chodí s předáváním zakázek subfirmám a drobným firmičkám na dodělávku.Ctěl jsem jen podotknout,že jedna z prvních informací byla špína,že zakázku předaly někomu jinýmu.Pro někoho běžná věc,pro chytrýsky u televize voda na mlejn.
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod JM » sob 09 srp, 2008 8:11 am

Martin HO píše:No dřív dráhy při jakékoli (i vlastní) činnosti kolem drážního tělesa buďto dělaly výluky, nebo ale přikazovaly pomalou rychlost. Tady nasunují most přes několik kolejí a pod tím frčí IC 130 tkou. To mi hlava nebere.

To je přesně uhozenej hřebík na hlavičku :!: Jak je to vůboc možný?? Někdy je snížená rychlost na 30 ikdyž se cca 50 metrů od trati zhutňuje podklad pod silnici a tady se mává mostem nad kolejema za plnýho provozu a nikdo nic neví...to fakt hlava nebere. Chudáci pozůstalí a všichni kterých se to dotklo :cry:
Uživatelský avatar
JM
 
Příspěvky: 232
Registrován: stř 07 úno, 2007 4:11 pm
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvekod vlastimil vašíček » sob 09 srp, 2008 8:50 am

protože to nikdo nikomu neřekl. byl pátek, chlapi chtěli být brzo doma. most se měl nasouvat v noci, tak si řekli že si pohnou. nikomu nic neřekli, drbli do mostu aby ho nasunuli a on se jim sesunul. oprava mostu mimo koleje není důvod k omezení rychlosti. ovšem to nasouvání konstrukce měli oznámit. tohle se dělá při totálním zastavení provozu
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod JBr » sob 09 srp, 2008 12:41 pm

Podle hekttoriho webu je Jura jednim ze zranenych z nehody a momentalne je v nemocnici na pozorovani. Snad bude vsechno v pohode a brzo se nam sem vrati. Drzim palce.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Jarda H. » sob 09 srp, 2008 12:52 pm

Je to hrozné neštěstí !! Jurovi z "hekttora" (a všem ostatním) držím palec, aby se brzy uzdravili !!!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod TTcko » sob 09 srp, 2008 2:52 pm

jj je , ze to postihlo i kamarada, snad vse dobre dopadne a bude zase zdravy jako driv...
Miluju tt lokomotivy a kolejiste
TTcko
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 25 kvě, 2008 10:15 am
Bydliště: PRAHA

Příspěvekod Jirka1 » sob 09 srp, 2008 6:12 pm

S Jurou jsem mluvil před chvílí po telefonu, přišel mi veselejší a je už v pořádku. Za pár dní by ho měli pustit z nemocnice...
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Příspěvekod honzik » sob 09 srp, 2008 7:04 pm

Jirka1 píše:S Jurou jsem mluvil před chvílí po telefonu, přišel mi veselejší a je už v pořádku. Za pár dní by ho měli pustit z nemocnice...


Jura dneska vyhrozoval, ze v pondeli by ho snad meli pustit.
Ahoj Honza
Uživatelský avatar
honzik
 
Příspěvky: 91
Registrován: čtv 20 bře, 2008 10:43 am

Příspěvekod petrh » sob 09 srp, 2008 7:08 pm

honzik píše:
Jirka1 píše:S Jurou jsem mluvil před chvílí po telefonu, přišel mi veselejší a je už v pořádku. Za pár dní by ho měli pustit z nemocnice...


Jura dneska vyhrozoval, ze v pondeli by ho snad meli pustit.
Ahoj Honza

tak to ej dobre, protoze v patek rano jsme jeste komunikovali po SZ, doufam, ze bude plne v poradku stejne jako zbytek prezivsich....
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod TTcko » sob 09 srp, 2008 8:13 pm

Snad jo...
Miluju tt lokomotivy a kolejiste
TTcko
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 25 kvě, 2008 10:15 am
Bydliště: PRAHA

Příspěvekod nakly » sob 09 srp, 2008 11:01 pm

Danfirman píše:Nehoda je fakt hrozná 6 mrtých je až příiš moc - na to není dostatečný trest natožpak finanční odškodnění. Peníze jim život už nevrátí. Všude platí dvakrát měř jednou řež.Kdyby to dělali pořádně tak by těch šest lidí dorazilo v pořádku domů. Jinak jestli se nepletu tak to bude první zrušenej banán v historii. Vím že nejnebezpečnější je ú spojů mezi vozy-když přední vagon zastaví a ty jseš ve vagoně za ním tak to máš docela blbý-platí to zválště u přípojňáků Baafx(010,012,...)


určitě to neni první zrušenej banán:
"v roce 1981 těžce havaroval. Lokomotiva tehdy vedla vlak R 128 a u Spišské Nové Vsi v rychlosti 97 km/h najela na konec stojícího vlaku; stroj byl zcela zdemolován a následně zrušen."
bráno z: http://www.atlaslokomotiv.cz/loko-150.html

jinak neštěstí to je hrozný, docela šok...
TT ve fázi projektu, DCC, asi IV
nakly
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 24 črc, 2008 11:23 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod radekkrupka » ned 10 srp, 2008 8:22 pm

Jirka1 píše:
Martin HO píše:No dřív dráhy při jakékoli (i vlastní) činnosti kolem drážního tělesa buďto dělaly výluky, nebo ale přikazovaly pomalou rychlost. Tady nasunují most přes několik kolejí a pod tím frčí IC 130 tkou. To mi hlava nebere.


No ve zprávách říkali, že o tom na ČD ani nevěděli...


Jako stavař (mostař) bych se rád vyjádřil také.

Takže

za a) sdělení v TV o nehodě jsou z odborného hlediska zcela nicneříkající. Novináři, zvlášť u nás, si zvykli informovat o čemkoli, co se stane, zbrkle, svými vlastními slovy, zklesleně a včetně vlastních, zcela nepodložených závěrů!!!! Např. most nebyl zasouván, nýbž vysouván (navzdory všem médiím), ... atd. Vím, že řadě z vás tento rozdíl nic neřekne, ale pro lidi od fochu je nemožné si podle zpráv udělat obrázek o tom, co se stalo...

za b) Mosty padají. Ne všechny, ale občas ano...padaly a budou padat. Drtivá většina mostů spadla právě během výstavby. Většinou ovšem v místě staveniště neprojíždějí rychlíky. Jen na stavbě nového úseku D8 (Trmice - státní hranice) došlo ke dvěma nehodám zřícení jenoho pole při výstavbě!!!

za c) To, že o stavbě nikdo od dráhy nevěděl, je obecně řečeno - tak, jak to vyznělo ve zprávách, NESMYSL!!! Veškerá výstavba, která probíhá v ochranném pásmu dráhy - což je tuším 100 m od kolejí - podléhá schvalování drážního úřadu při stavebním řízení, který má ke každé stavbě XY podmínek... Jiná věc by byla, kdyby vysouvání konstrukce probíhalo mimo dohodnuté termíny, výluky, atd...ale je to operace, která vyžaduje delší přípravu, je poměrně složitá a řekl bych, že si to hned tak někdo "nelajzne"...nejhorší je, že skutečnou příčinu se již nedovíme, protože o výsledcích vyšetřování už média neinformují - není to tak poutavé, chybí emoce, mrtví, atd...Jen si vzpomeňte, jak před rokem spadl za provozu velký silniční most v USA - týden se novináři mohli roztrhnout když nikdo nevěděl co se stalo a od té doby ticho po pěšině - bublina splaskla, přišly nové tragedie... a nemysleme si, že ČT je jiná než NOVA

za d) Pokud výsuv a montáž konstrukce prováděla fa. Bogl a Krýsl, o něčem to svědčí - je to firma s německou matkou a českým šlendriánem...na zmiňované D8 v tom byli až po uši...

za e) Je to velká tragedie. Promarněné životy, zranění,... A věřte, že i stavbyvedoucí a projektanti prožívájí muka...ti jsou totiž v konečném důsledku za vše odpovědní - doživotně!!! - zatímco ředitelé a šéfové jen tlačí na termíny a úspory, v konečném důsledku jsou z obliga....to hlavně stavbyvedoucí překračují denně hranici kriminálu a života-smrti...jsou pod tlakem a hledají hranice. Pak stačí méně soudný, méně zkušený a více lehkomyslný člověk a neštěstí je na světě...

Jinak, podle zpráv to vypadá, že došlo k technické závadě na zařízení při vysouvání konstrukce - jde o hydraulické lisy, které se používají právě k uvedení konstrukce do pohybu, k rektifikaci posunu, k brždění výsunu a podpírání...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Martin HO » pon 11 srp, 2008 5:07 am

Souhlasím, ale tím víc nepochopím, že někdo dá příkaz k manipulaci (začne manipulovat) s mostem nad několika kolejemi, když ví že na nich nebyl zastaven provoz a jezdí po nich vlaky neomezenou rychlostí.
Naposledy upravil Martin HO dne pon 11 srp, 2008 11:40 am, celkově upraveno 1
Martin HO
 

Příspěvekod TTcko » pon 11 srp, 2008 8:50 am

Miluju tt lokomotivy a kolejiste
TTcko
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 25 kvě, 2008 10:15 am
Bydliště: PRAHA

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Zlámalík a 1 návštěvník