Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Radek Strnad » pát 20 led, 2017 10:25 am

Ovšem je třeba přiznat, že při rychlosti výkupů pozemků v našem státě, několikanásobným žalobám ekologů a jiných zájmových skupin a vše a všude, finančním tunelážím, ve kterých se ztrácejí miliardy a nikdo není schopen vypátrat kde, by stavba nových koridorů v nové ose trvala asi tak 100let. Je tedy otázkou, po čem bychom vlastně teď jezdili, když do starých tratí by se masívně neinvestovalo, aby tedy bylo na nové a nové by vznikaly obvyklým šnečím tempem(viz. stavby dálnice D8 a Pražského okruhu). Nemyslím, že stát, který není schopen postavit 100 km dálnice za 30 let, by byl s to na železnici, která je oproti dálnici podstatně složitější stavebně i projektově, vystavět tisíce km koridorů za třeba nějakých rozumných a všeobecně přijatelných 10 let. Bohužel..... :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Brejla » pát 20 led, 2017 10:34 am

sidlo píše:
Brejla píše:Stejně jako v průmyslu vymizely stejnosměrné pohony, to samé čeká i železnici. A to, že někteří odborníci zamrzli se svými schopnostmi v dobách prvních Křižíkových pokusů na tom nic nezmění.


To je bohužel neprávně použitý příklad. V průmyslu se nedělaly rekonstrukce starých zařízení (výměna stejnosměrných pohonů za střídavé), ale stavěly se úplně nové technologie a staré technologie se opustily. Kdybychom se opravdu inspirovali průmyslem, tak bychom ty miliardy v zastaralých tratích neutápěli a ty obrovské peníze dali na tratě nové.


Rozhodně ne všude. Speciálně u velkých pohonů ve válcovnách, na povrchových dolech apod. se měnili jen pohony s regulací. Často tam byly ještě Ward-Leonardy z počátků elektrizace.
A v případě železnice je zrovna příklad, kdy ve východní Evropě zítra již znamená včera. Tam těch AC 25kV mají již dosti dlouho. :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod hank » pát 20 led, 2017 11:31 am

Brejla: Potvrzuji, že úplně stejná situace jako na těch válcovacích stolicích byla v papírnách. Sám jsem v letech 1995-1999 v loučovické papírně zažil plně provozuschopné Ward-Leonardovo soustrojí fy Siemens z roku 1936. (Když to viděli lidi od Siemensů z Německa, hned ho chtěli do podnikového muzea... :lol: ) A naopak dnes už se při zachování a repasích podstatných částí starého strojního zařízení v papírnách ("železo" vydrží hodně...) nebo při přeprodeji repasovaných second-hand papírenských strojů vždy mění pohony a regulace.

Při zavádění střídavé trakce je snad potřeba myslet i národohospodářsky. Nejlepší způsob dosažení energetických úspor je energii vůbec nespotřebovat, druhý nejlepší způsob je odstranění ztrát. Obojí bude v tomto případě splněno.

Radek Strnad: Ekologové v tomto a podobných případech nejsou zájmová skupina, ale spíš hlídací pes. Ten, kdo při plánování a realizaci staveb nejvíc porušuje zákony, jsou vedle zainteresovaných korporací (od nichž se to tak nějak víceméně čeká... :roll: ) státní úředníci na všech úrovních, což bylo koneckonců x-krát dokázáno při soudních sporech, které ekologové skoro vždycky vyhrávají. Viz D8 - kdyby se postupovalo tak, jak to navrhovali ekologové, dálnice by už dávno stála, ušetřilo by se a nehrozily by další průsery. (A to jsou ještě někteří politici, úředníci a novináři tak chucpe, že vinu za ty průtahy, vícenáklady a průsery házejí právě na ekology. :evil: )
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6213
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod czhunter » pát 20 led, 2017 1:05 pm

Kolegové uveřnili video z návrhu nového vizuálního stylu interiérů ČD, tak snad se dočká brzké realizace a bude se líbit :)

https://www.youtube.com/watch?v=fk9zphzZJLg

Tentokrát to nedělal Najbrt - i když z jeho návrhu to vychází, aby zase nebyl "každý pes jiná ves" a v budoucnu se pokračovalo evolucí designu ala DB a OBB, ne náhodnými skoky jako dosud.
Je to manuál barev, povrchů a materiálů, nikoliv tvarových a technických řešení pro konkrétní vlaky
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 568
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » pon 23 led, 2017 9:50 am

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1360
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » čtv 26 led, 2017 8:00 am

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1360
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod look23 » čtv 26 led, 2017 9:26 am


Pozoruhodná je činnost přejezdového zabezpečovacího zařízení. Před srážkou nic, po srážce se rozblikají světla a pak se sklopí závory.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1185
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 26 led, 2017 9:49 pm

look23 píše:

Pozoruhodná je činnost přejezdového zabezpečovacího zařízení. Před srážkou nic, po srážce se rozblikají světla a pak se sklopí závory.

Leč snadno zdůvodnitelná. "Detekce" ze strany přijíždějícího vlaku prostě nezaznamenala přijíždějící vlak. Až vjel do "anuláku" tak to přejezd vyhodnotil jako vlak z druhé strany a spustil se až po projetí... Nevím jak v USA, ale u nás by to šlo za řidičem trucku - žádné bílé světlo = může jet vlak a máš si to ohlídat... (a termitologii mám hroznou)
V neposlední řadě v USA mívají rozhledové podmínky velmi dobré (stovky metrů) a rádi houkají...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1230
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod look23 » čtv 26 led, 2017 10:41 pm

Vladimír_B píše:... a rádi houkají...

Není to v USA povinnost před každým přejezdem houkat?
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1185
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Barbucha » sob 28 led, 2017 11:03 pm

Vladimír_B píše: - žádné bílé světlo...

Bílá světla neznají.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » pon 30 led, 2017 8:44 am

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1360
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod sidlo » pon 30 led, 2017 9:29 am

Ve starých pověstech českých se spalo Dlouhé vlasy krátký rozum.
Dneska spíše platí Velké auto žádný rozum.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3626
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Patrik Novák » pon 30 led, 2017 9:49 pm

U Lukové na Orlickoústecku se střetl expres s nákladním autem, posádka stačila vyskočit

http://www.pozary.cz/clanek/155929-u-lu ... -vyskocit/
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » úte 31 led, 2017 5:15 pm

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1360
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Martin70 » úte 28 úno, 2017 8:49 am

Na můj vkus poměrně šíléné nápady chorých mozků v Británii. Zlatá dobrá stará, současná železnice.
https://video.aktualne.cz/ze-sveta/zmiz ... position-3
U nás zase blbou s kapslí Brno-Praha... :lol: :roll: Pro lidi je důležitější dostat se do práce, k doktorovi atd. Než jezdil přes půl republiky večer do divadla v Praze jak navrhují. :wink:
Začátečník a obdivovatel H0, nyní bez kolejiště. Hledám informace a uvidím zda se pustím do stavby.
Uživatelský avatar
Martin70
 
Příspěvky: 351
Registrován: sob 19 bře, 2016 9:07 am
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků