Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod BohousP » stř 13 črc, 2016 6:59 am

HonzaM píše:podobné jako v Rotavě, jen v rychlosti o hodně vyšší. Přitom trať se zdá být přímá a tak se museli nějakou dobu vidět.


Právě v místě srážky je mírný oblouk (https://www.google.cz/maps/place/41%C2%B011'51.5%22N+16%C2%B021'36.8%22E/@41.1985203,16.3610237,1217m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d41.1976389!4d16.3602222, navíc trať prochází olivovým hájem, což jsou víc keře než stromy, ale několikametrové. Při rychlosti dvakrát přes 100 km/h to asi bylo rozhodující pro možný vizuální kontakt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Andria-Corato_train_collision
Důležitá věta v článku:
The accident occurred on one of the remaining single track sections, where the line operates with "telephonic block" signalling. Station masters must notify the arrival of trains and inform drivers whether it is safe to proceed.

Zjednodušeně - řízení provozu telefonem na jednokolejní trati ...
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3032
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Vladimír » stř 13 črc, 2016 3:39 pm

HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » stř 13 črc, 2016 4:33 pm



Pořád mluví o jediné stanici, ale mám pocit, že když jsem se stavil na kus řeči se signalistou ve Slavkově, tak to bylo to samé. Výjimkou budiž vjezdové návěstidlo a předzvěst, které už v zimě kolikrát nebyli schopní utáhnout, tak jim tam dali světla.
https://plus.google.com/u/0/photos/+Pav ... 0392ebae86
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod VojtikJ » stř 13 črc, 2016 5:11 pm

tam jde o to že tam jsou i seřaďovací... Bohuslavice nad Metují mají taky jenom mechaniku, ale pouze vjezd1předvěst a odjezd...Čermná nad Orlicí má krom předvěsti a jednoho odjezdového který jsou ve světle vše mechaniky, ale zas tam nemaj seřaďovací...
proto se mluví jen o jednom kde to je vše komplet na jednom místě :)
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » stř 13 črc, 2016 5:29 pm

VojtikJ píše:tam jde o to že tam jsou i seřaďovací... Bohuslavice nad Metují mají taky jenom mechaniku, ale pouze vjezd1předvěst a odjezd...Čermná nad Orlicí má krom předvěsti a jednoho odjezdového který jsou ve světle vše mechaniky, ale zas tam nemaj seřaďovací...
proto se mluví jen o jednom kde to je vše komplet na jednom místě :)


Aha, děkuji za poučení :-)
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod VojtikJ » stř 13 črc, 2016 5:51 pm

jo taky jsem si říkal proč z toho dělaj takovej humbuk... ale ty seřaďovačky jsou asi rarita :)
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod sidlo » čtv 14 črc, 2016 11:01 am



novinky.cz píše:... Mezi podezřelými je několik zaměstnanců provozovatele trati, soukromé firmy Ferrotramviaria, ...


Stát řídí vše neefektivně (uhelné doly, výběr mýtného, registr vozidel, ...) Proto správu čehokoliv předáme soukromé firmě, která to udělá s minimálními náklady a maximálním ziskem. Nač se zdržovat s byrokratickými předpisy. :oops:

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/409196-kvuli-srazce-vlaku-vysetruji-v-italii-prednosty-stanic-a-vypravci.html
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod BohousP » čtv 14 črc, 2016 11:10 am

sidlo píše:Stát řídí vše neefektivně (uhelné doly, výběr mýtného, registr vozidel, ...) Proto správu čehokoliv předáme soukromé firmě, která to udělá s minimálními náklady a maximálním ziskem. Nač se zdržovat s byrokratickými předpisy. :oops:

To je sice pravda, ale hromada těch společností s "minimálními náklady" se nezdržuje nejen s byrokratickými předpisy, ale ani ze základními bezpečnostními předpisy či dokonce obyčejným selským rozumem. (Viz např. muničáky ve Vrběticích či u Vysokého Mýta, ale i jiné případy.)
Takže, jako obvykle, pravda bude někde uprostřed.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3032
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod polarniliska » pát 15 črc, 2016 6:27 am

HonzaM píše:
polarniliska píše:U Rotavy na Sokolovsku se to srazilo. Nové zabezpečení na trati a stejně to nepomohlo :) https://m.novinky.cz/articleDetails?aId ... &sId=&mId=

Ví se už něco bližšího? Znáte to tam někdo, Jak je trať zabezpečená? Je tam odjezdové návěstidlo, nebo má strojvedoucí čekat na příjezd protijedoucího vlaku, nebo projel návěst "stůj"? Nebo šlo o poruchu zabezpečovacího zařízení?


Navěsti na trati jsou, ale teď si nevybavuji jestli je i na ty Rotavě. Jinak musí na sebe vlaky čekat. Buď v Rotavě nebo v Oloví. Podle drážní inspekce nečekal strojvedoucí na vlak co měl přijet od Kraslic a jel.
Uživatelský avatar
polarniliska
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 12 lis, 2013 9:57 pm
Bydliště: Kraslice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Stanin » úte 19 črc, 2016 3:53 pm

Stanin
 
Příspěvky: 565
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Patrik Novák » stř 20 črc, 2016 4:40 pm

Střet s vlakem v Chropyni na Kroměřížsku řidič osobního vozidla nepřežil

http://www.pozary.cz/clanek/141046-stre ... -neprezil/
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod zdeno » stř 20 črc, 2016 7:14 pm

kdyz se na to divam, tak uvazujem, proc tam neni pluh, ktery by to auto podebral a odhodil.
Taky ty obrovske narazniky by mohly byt sklapeci, protoze jsou presne v urovni hlavy a jeste vystrcene.
---
Kazdy rok zahyne na tratich okolo 20-30 lidi, mozna by stalo za to nad tim pouvazovat.
Ja vim, ze kazdy by mel popremyslet nez vjede na prejezd, ale jsme lide omylny a umirat jen proto,
ze zeleznicarum se nechce montovat pluhy a sklapet narazniky je ponekud blbe.
Kazdy jeden ridic se musi pripoutat, pro pripad nehody a toto by byt melo neco podobne.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3156
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » stř 20 črc, 2016 7:22 pm

Proč jsou na tom přejezdu světla? Každý svého štěstí strůjcem. Bude tam mít druhý pomníček.
Kdyby tím pluhem a sklopenými nárazníky nabral naložený náklaďák, tak co? Odepíšeme dalšího fíru?
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod sidlo » čtv 21 črc, 2016 4:59 am

zdeno píše:kdyz se na to divam, tak uvazujem, proc tam neni pluh, ktery by to auto podebral a odhodil.
Taky ty obrovske narazniky by mohly byt sklapeci, protoze jsou presne v urovni hlavy a jeste vystrcene.

Když se na to dívám https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=17.3600956&y=49.3681789&z=17&l=0&base=ophoto&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=97UFKx8oGXfLajcA&ud=n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD%20Svobody%2029%2C%20Chropyn%C4%9B%2C%20768%2011%2C%20okres%20Krom%C4%9B%C5%99%C3%AD%C5%BE&ud=49%C2%B022%278.148%22N%2C%2017%C2%B021%2736.943%22E tak to auto tlačil nejmíň 200 m. Tam nějaký pluh nepomůže.

Bohužel agresivita řidičů stoupá. Na to pluhy nepomůžou.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod VojtikJ » čtv 21 črc, 2016 8:07 am

zdeno píše:kdyz se na to divam, tak uvazujem, proc tam neni pluh, ktery by to auto podebral a odhodil.
Taky ty obrovske narazniky by mohly byt sklapeci, protoze jsou presne v urovni hlavy a jeste vystrcene.
---
Kazdy rok zahyne na tratich okolo 20-30 lidi, mozna by stalo za to nad tim pouvazovat.
Ja vim, ze kazdy by mel popremyslet nez vjede na prejezd, ale jsme lide omylny a umirat jen proto,
ze zeleznicarum se nechce montovat pluhy a sklapet narazniky je ponekud blbe.
Kazdy jeden ridic se musi pripoutat, pro pripad nehody a toto by byt melo neco podobne.


Jen že právě ty nárazníky jsou v dnešní době jeden z mnoha bodů v deformační zóně co mi(strojvedoucímu) můžou zachránit život + při malé rychlosti zamezit vyšším škodám.
Proč dělat na drážních vozidlech ňáká opatření? Dá se pochopit když projede jedno auto na červenou u přejezdu, ale když jich tam profrčí dalších pět? Kde nejsou Sic člověk je tvor omylný, ale i arogantní a blbej když vjede na přejezd, nebo leze do kolejí kde nemá co dělat.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků