mnitka píše:mnitka píše:No, nevím. Myslím že v minulosti byla doprava po želenici daleko větší a kapacita stále stačila?
No to ano, ale...Jasně, že se na koridorech dost změnilo
Co se změnilo?
Oproti "minulým létům" je lecos horší. Obecně osobních zastávkových vlaků je víc. V okolí velkých aglomerací jezdí po 15-20ti minutách. Současně se zvýšil počet a rychlost vlaků rychlých. Toto samo o sobě přináší zásadní neshodu v rychlostech vlaků tzn Os 40 km/h, EC 120-160 km/h, nákl 80-100 km/h. Běžná trať vybavená autoblokem je schopna zvládnout v jednom směru každé tři minuty vlak! Podmínka je jediná -> vlaky musí jet stejně rychle! Z toho pramení, že koktejl extrémě rychlých a extrémě pomalých vlaků kapacitu velmi omezuje. Takže, V "minulých létech" to bylo trošku jednodužší. Os vlaků nebylo tolik, R nejezdikly tak rychle a N se couraly jeden za druhým.
Konkurenční boj se měl odehrát u stolu na MD nikoli na kolejích. Výsledkem budou neobsazená místa ve vlacích (ať jakéhokoli dopravce) a vyčerpaná kapacita tratí. Výsledkem může být např. neuspokojení nákladních dopravců z důvodu žlutomodročerné války. Chybí tu regulace! Trh vše nevyřeší, to by jsme tu už mohli vědět?
Tenhle ten trh udělal z řetězce LIDL obchodníka roku. Díky mě ne!
Problematika je to velmi obsáhlá a nejednoduchá.
Pěkná myšlenka kolego,ale nestačilo by ji sdělit jednou?

