Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod Jarda H. » stř 17 srp, 2011 10:28 am

Dotaz do fóra - nemá někdo informaci o německém webu či české literatuře, kde jsou nějaké informace o německých spěšných vozech C4i-30 a BC4i-30 a jejich využití po válce, cca do začátku 50.let 20.století ?! Stránku německé wiki s krátkou informací o této řadě znám. Ale nemihla se tahle "30" řada někde v naší literatuře ?! Díky za za informace - jsou-li nějaké ......

POZN. : info o řadě "28" jsem získal díky Zababovu, článek p.Maruny ... http://zababov.cz/fileadmin/multiscale/ ... e_1928.pdf
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 17 srp, 2011 12:52 pm

Pokud náhodou neznáš tohle,tak se můžeš porochnit :D a třeba tam něco najdeš nebo Tě to někam navede. :D
http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod radeksindy » stř 17 srp, 2011 2:19 pm

kde jsou nějaké informace o německých spěšných vozech C4i-30 a BC4i-30

Jde o to co znamená "nějaké informace"?
A využití? Původně jen pro osobní a spěšné vlaky, proto se v této konstrukční řadě nevyskytovala 1.třída. Ale v poválečném zmatku, v nedostatku solidních vozů, asi všechno včetně rychlíků.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod Jarda H. » stř 17 srp, 2011 2:32 pm

radeksindy píše: Jde o to co znamená "nějaké informace"? .....


Úmyslně :D jsem položil obecný dotaz - a teď na konkrétní výzvu konkrétní dotaz : jak moc autentické byly modely vozů ČSD Ca 4-5580 a 5588, které před delším časem v omezeném množství byly na trhu (výroba snad Tillig nebo jen jako zakázka pouze pro Deltax - nevím přesně) ?! Byly vozy u ČSD jako ř. Ca 4-xxxx jen přeznačenými kořistními vozy, tedy ex C(BC)4i-30 ?! Anebo šlo jen o fikci výrobce - německý vůz s českým popisem ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod Donatelli » stř 17 srp, 2011 3:44 pm

Jenom pro info, oba vozy Ca 5580 katalog. čísla 500 407 a Ca 5586 katalog. čísla 500 408 šly do prodeje v prosnci 2005. Oba navazovaly na vůz Ca 5586 kat. čísla 13 327, který byl vyroben pro Deltax na 5 tý TT víkend 8. -9. května 2004 v počtu 300 kusů. Dál ještě navazuje set 3 vozů katalog. čísla 500 398, obsahující vůz na přepravu zavazadel, Ala a 2/3. Taktéž v prodeji od prosince 2005
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod TTmili » stř 17 srp, 2011 5:03 pm

To těch vozů bylo tolik? Jestli dobře počítám tak to jsou 3 vozy třetí třídy, jedna trojka/dvojka, a ten Ala. Já mám jen ten Ca 5586 a jsem rád aspoň za něj, sehnat tyhle vozy dneska je docela zázrak. Jak je to tedy s jejich autentičností když je po nich taková scháňka? U Ala a toho služebáku je jistota že u nás jezdily, a ty osobní?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod radeksindy » stř 17 srp, 2011 7:36 pm

U Tilliga jsou to vozy C4i-30 a BC4i-31. K nim bohužel nemohu přesně odpovědět, protože já jsem se snažil dát vozy (Eilzugy) vyráběné u ROCO (B4i-30, BC4i-37 a C4i-36). Žádný z těchto vozů se nenachází v intervalu 4-55xx. Například v H0 vyrobené "Eilzugy" mají čísla 4-5144 a 49. Ca 4-5578 a 85 dostaly "Hechty", taktéž ověřená a existující čísla. Jenomže to neznamená, že sousední číslo byl stejný typ vozu. Zkusím se dohledat a poptat se.

Druhý problém je v tom, že vůz Ca nemusel být původně C4, ale klidně BC4. Škody na vnitřním vybavení mohly vést k rozhodnutí "degradovat" vůz. Například v odkazovaném článku Z.Maruny o generaci z roku 1928 je vidět, že dva ze tří vozů ABC4ü-29 sloužily u ČSD od začátku jako Ca.

A doplnění: Všechny vozy Ca měly číslo 4-5xxx. Od 4-5000 začínala výroba z let 1924 až 1931 (106ks), od 4-5400 pak byly řazeny převzaté vozy po kkStB různých vozových skupin, končilo to někde kolem čísla 4-5570 a od 4-5700 se pak zařadily vozy od MÁV, BEB, ATE a vozy KBD, přes 20 vozů. Po válce se mezi tato čísla zařadily kořistní vozy.

A ještě k použití vozů. Velká část vozů byla velmi vysoké kvality (tedy v porovnání s meziválečnou skladbou parku vozů ČSD), takže velká část dostala tzv. rychlíková čísla a sloužily tedy pro rychlíkovou dopravu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod Jarda H. » čtv 18 srp, 2011 2:06 pm

Radku, díky za snahu a informace :!:
Ještě takové malé zamyšlení ohledně barevného provedení / beru to zatím tak, že ex C4i-30 jsou naše kořistní Ca 4-55xx / - ze zvědavosti jsem mrknul na polské stránky "rumia" na stránky jednotlivých modelů a modely ČSD označené jako Ca 4-xxxx jsou v takové té řekl bych typické české vagonové zeleni ? Vím, že obrázky zkreslují (skutečné modely jsem navíc v ruce neměl), podle porovnání katalogu se barva skříně zčásti blíží provedení modelů drah DR (jakási zelená) , přitom by dle mého měla odpovídat barvám DRG (šedozelená či jaká to vlastně je) ?!

Proč ? Jako kořistní vozy jsme je zdědili v r.1945 po říských drahách DRG a myslím, že kromě rychlého přemalování značení vozu a přemalování označení původního provozovatele moc nátěrových úprav nebylo ?! Navíc snad tyhle vozy zmizely po r.1952 z našich tratí. Dráhy DR byly nástupnickou organizací po DRG v dřívější NSR, tedy od r.1949 - aspoň v téhle informaci já žiju .... Takže by ty naše Ca 4-55xx měly být šedozelené ala DRG ?! Nebo že by se v poválečných letech přestříkala opravdu celá skříň vozu ?

Jak to bylo s používáním kořistních vozů pro osobní dopravu ? Neberte prosím tehle příspěvek jako rejpání či hledání blech, spíše jen jako debatu o historii a taky trochu (možná) další barevnou fikci výrobce modelů ?! Anebo se mýlím já a je to všechno jinak ! Taky je to možné ..... :lol:

PS : mluvím o modelech ve velikosti TT :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod Donatelli » čtv 18 srp, 2011 3:10 pm

Barva vozu ( skříně ta zelená) je dle mě stejná jako na 3 nápravových vozech kat. čísla 13 147 a 13148. Jaká však byla ve skutečnosti vůbec netuším.
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod radeksindy » čtv 18 srp, 2011 3:29 pm

Navíc snad tyhle vozy zmizely po r.1952 z našich tratí.

Já snad mluvím do dubu :D Když mluvím o rychlíkovém čísle, mám na mysli to čtyřmístné číslo, které se na vozy dostalo po roce 1957 (doporučuji dívat se do tabulek u článku o generaci 1928). Později se od rozdělování vozů pro rychlíkovou a osobní zrušilo. Takže z toho se dá soudit, že po roce 1952 nezmizely, protože velká část číslo z číslovacího plánu po roce 1957 dostala. Ba co víc, malá část z nich dostala v roce 1966 i UIC číslo. Z toho je vidět kdy se asi rušily.
Nemluvím teď o těch vozech, které se sice na naše území zůstaly, ale majetkem ČSD se nestaly, byly vráceny a žádné číslo ČSD nedostaly.

Nebo že by se v poválečných letech přestříkala opravdu celá skříň vozu ?

To bych čekal. Asi se tak nestalo v červnu 45, ale v té době asi nedostal ČSD číslo. V okamžiku kdy se stal majetkem, podle mě byl uveden do stavu obvyklého u ČSD. Tím spíše, že po válce asi nebyl zrovna v exkluzivním stavu a potřeboval to jako pes drbání. Pár fotografií kořistních vozů se stínovaným číslem je a nevypadá to, že by čísla ČSD nesly nějak provizorně.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Spěšné německé vozy BC4i-30 a C4i-30

Příspěvekod Jarda H. » čtv 18 srp, 2011 6:23 pm

radeksindy píše: ..... Já snad mluvím do dubu :D Když mluvím o rychlíkovém čísle, mám na mysli to čtyřmístné číslo ......


:oops: ... ne do dubu, ale do pařezu Radku !! Slibuji, že budu pozorněji studovat odkazy i číst příspěvky. V každém případě i dosavadní informace rozšířily moje obzory, tož díky !! Pokud narazíš na další informace v souvislosti s těmito vozy, prosím svěř se tady ve fóru .....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm


Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků