Zašlapané projekty - T 499.002

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Konstrukce

Příspěvekod mariov8 » pát 30 led, 2009 7:35 pm

No, že by byla BR119 Německé konstrukce se nabízí samo, stačí se podívat na uspořádání agregátů. Jejich 060 je vlastně licence Sulzer zcela jiné konstrukční školy.

Hmotnost je vyřešena, neřešme ji. Jooo, "pomeranč" to je ingot. Mít tak polštář vycpaný bankovkama a být nějaký na prodej...

Co se týče motorů, tak dle toho co vím já (a můžu se mýlit i přesvědčit bych se nechal), tam dávali licenční konstrukčně postarší MTU (Rumuni již vyráběli nějakou dobu motor MB820b), protože východní Němec nedodal požadované vlastní KVD... no, na zbytku se vlastně se shodneme, protože až se ukázalo jak jsou nespolehlivé a nekvalitní, postupně se měnili za KVD. Je možné, že ta fabrika na chladící automaty nemohla dělat dieselovy motory, protože dělala elektrické lokomotivy... O německé pečlivosti budu raději mlčet. 8) Živí mne. :lol: Naštěstí se to opět a již neustále zlepšuje.

Dotaz/výzva pro návštěvníky tohoto threadu, nemáte doma nějaké materiály k motorům Mercedes-Benz/Maybach/MTU řad MB836, MB820, řadě motorů 65x, Maybach GT05 a GT06? Cca 40-tá až 80-tá léta.
H0 a H0e, analog (zatím), III a IV epocha. Lepty. Prototypy. Technika a její vývoj - historie.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Rumunsko

Příspěvekod JanoH0e » pát 30 led, 2009 10:22 pm

Výroba diesel hydraulických strojov v Rumunsku má zaujímave pozadie. Keď Caučesku v 68 sa stal pre odpor k invázii do ČSSR miláčikom západu a v čase ropného embarge arabských krajín dodával rumunskú ropu na západ, zbohatol a rozhodol sa peniaze investovať do nákupu licencii zo západu. Kúpili tak licencie na motory Maybach, prevodovky Voith, Henschel, Peugot, atd., dokonca od Američanov na vrtné naftové veže. Z toho potom stavali lokomotívy podľa priania zákazníkov. Je fakt, že niektoré typy lokomotív boli nepodarky, iné zasa patria k špičke.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod George V. » sob 31 led, 2009 11:07 am

Mám doma knížku 1000 lokomotiv, a tam se v sekci o britských lokomotivách tvrdí, že se prý některé vyráběly i v Rumunsku :?: :?:

Jinak Rumunský lokomotivy jsou snad až na řadu 060 všechno nepodarky, typicky řada LDH.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod mariov8 » pon 02 úno, 2009 9:45 pm

Tak o té ropě se to ke mně dostalo také a má to logický základ.

Rumuni pro Brity stavěly lokomotivy řady 56. Teď lokomotivy opět nakupují venku, nové lokomotivy jsou americké dvoutakty, z Kanady nebo stavěné v Evropě na základě licence!
H0 a H0e, analog (zatím), III a IV epocha. Lepty. Prototypy. Technika a její vývoj - historie.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod George V. » úte 03 úno, 2009 5:49 am

Nemáš někde odkaz na tu ř. 56. Co to bylo zač? Logické by bylo, kdyby to vycházelo ze Sulzera 060, to byly vydařený mašinky. Spousta se jich exportovala do Číny...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

t 499

Příspěvekod JanoH0e » pát 10 črc, 2009 2:01 pm

V časopise Svět velké a malé Železnice č.30 -2/09 je článok 35 let rady T 499.0 z ČKD autor Jaroslav Wagner. Z dokumentácie vyplýva, že problém bola hmotnosť, nie RVHP.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod TTmili » pát 10 črc, 2009 3:52 pm

No nechci být neslušný ale lidi toho nakecaj. Problém byl ale na obou frontách, ČSD chtěli lehkou výkonou mašinu, a RVHP nechtěla nechat vyrábět velký výkoný mašiny pro jedinou zemi v ČSSR. To sou ty problémy víc v tom není.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod radeksindy » pát 10 črc, 2009 7:10 pm

No nechci být neslušný ale lidi toho nakecaj.

Žejo :D

J. Wágner toho o motorových lokomotivách přečetl v archivech docela dost a také toho dost napsal. Mimo jiné dva prozatím vyšlé díly Encyklopedie motorových lokomotiv. Takže to vypadá, že ten kdo toho dost nakecá je TTmili :lol:

Doporučuji nejříve přečíst a pak mluvit.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod George V. » sob 11 črc, 2009 11:42 am

Proč?
TTmili má pravdu. ČSD chtěli čtyřnápravovou rychlíkovou motorovou lokomotivu o výkonu 2400k s elektrickým topením, s EDB a s hmotností na nápravu 19t a tu v RVHP opravdu nikdo nechtěl udělat a ČKD ji neumělo... Das ist ales.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

M63

Příspěvekod fousek » sob 11 črc, 2009 12:10 pm

Zapomínáte pánové na M63, která jezdila v maďarsku. Ta byla ve svých osudech Kyklopovi nejpodobnější. ( ...byť byla šestinápravová).
Byla to lokomotiva s výkonem 1980kw, elektrickým přenosem výkonu a elektrickým vytápěním. Motor je přeplňovaný 18ti válcový Pielstick, později vyráběný v licenci, maximální rychlost 130 ev 160 km/h. Byly vyrobeny prototypy a ověřovací série ( jak vidno RVHP to asi nevadilo i když byl ve stejných parametrech k dispozici Ragulin).
No a vše skončilo neslavně- lokomotivy byly nespolehlivé, prakticky celou dobu svého provozu se řešily různé havárie na motorech, vstřikovacích čerpadlech aj., byly zbytečně těžké a s postupující elektrifikací vlastně i nadbytečné. Nakonec skončily na nákladech. Hádám, že by to stejně dopadlo i s Kyklopem ( vysoce přeplňovaný motor, co má výkonový limit níž). Ten snad taky skončil na nákladech.
fousek
 
Příspěvky: 513
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod George V. » sob 11 črc, 2009 12:14 pm

Právě že kyklop by vzhledem k čtyřnápravové koncepci na nákladech neskončil, ale jezdil by tam, kde dneska jezdí čtyřkový brejlovci. Teda, pokud by nebyl tak těžký...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod fousek » sob 11 črc, 2009 1:17 pm

To už je hádání co by, kdyby... V reálu skončily oba prototypy na těžké nákladní dopravě v okolí Děčína.
fousek
 
Příspěvky: 513
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod George V. » sob 11 črc, 2009 1:19 pm

Tak to je snad běžný osud většiny prototypů, ne? Pro turnusové nasazení v osobní dopravě byly kyklopové dost nespolehlivý...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Předchozí

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků