Hmotnost je vyřešena, neřešme ji. Jooo, "pomeranč" to je ingot. Mít tak polštář vycpaný bankovkama a být nějaký na prodej...
Co se týče motorů, tak dle toho co vím já (a můžu se mýlit i přesvědčit bych se nechal), tam dávali licenční konstrukčně postarší MTU (Rumuni již vyráběli nějakou dobu motor MB820b), protože východní Němec nedodal požadované vlastní KVD... no, na zbytku se vlastně se shodneme, protože až se ukázalo jak jsou nespolehlivé a nekvalitní, postupně se měnili za KVD. Je možné, že ta fabrika na chladící automaty nemohla dělat dieselovy motory, protože dělala elektrické lokomotivy... O německé pečlivosti budu raději mlčet.


Dotaz/výzva pro návštěvníky tohoto threadu, nemáte doma nějaké materiály k motorům Mercedes-Benz/Maybach/MTU řad MB836, MB820, řadě motorů 65x, Maybach GT05 a GT06? Cca 40-tá až 80-tá léta.