Není to sice železnice-ale po kolejích to jezdilo

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Není to sice železnice-ale po kolejích to jezdilo

Příspěvekod vorisekml » stř 11 bře, 2009 9:47 pm

Sice to není železnice, ale po kolejích to jezdilo, mělo to i pantografy, rozchod jsem neměril, 1435mm ani náhodou! V r.2008 došlo k likvidaci tohoto unikátního "KOMOROVÉHO JEŘÁBU" v rámci nové výstavby- stáčení světlých produktů v Unipetrolu RPA . Čest jeho památce.
Byl to jedinný původní nerekonstruovaný jeřáb r.v.1940, jedna z mnoha památek na HGV (Herman Goering Werke-Sudetladische triebstock werke)-pak od r.1949 Stalinovy závody,potom ChZ ČSSP,dnes Unipetrol . Napájení 3 fázovým proudem cca 750v. Už není na světě, zlikvidován 9.08. Skvělá inspirace pro megalomany :lol: Ještě tam máme 2 podobné, ale ty jsou po totální reko. z 50.let.

Obrázky: http://cpavkar.rajce.idnes.cz/komorak_08/#album
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod Myšpulín » čtv 12 bře, 2009 5:18 am

Zaujala mne ta spojka u té brzdy. Neví někdo název tohoto typu? Soudím, že se jedná o pryžové válečky.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod vorisekml » čtv 12 bře, 2009 9:54 am

Tam jak je vidět ten buben s pryž.válečky tak to byla spojka od el.motoru k převodům. A shora/z venku na buben spojky se přitlačovaly brzdové třecí elementy. Ale většinou se to nepoužívalo, jelo max.0.8 Km/h. Brzdilo se to hlavně při větru, aby necestoval po kolejích při vichřicích.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most


Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků