Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod Tomáš » úte 05 úno, 2013 7:35 am

carodej píše:
Tomáš píše:No nevím jak WD40 originál, ale já kdysi použil něco podobného od Den Braven na vyčištění starých přestavníků BTTB a všechny jsem tím zničil.


Jak zničil ? popiš podrobněji ?


No prvně jsem to vyčistil lihobenzínem, nechal vyschnout (vyfouknul vzduchem) a následně ze spodu očka vstříkl ten sajrajt. Asi tak 10min to fungovalo normálně. Pak se začal naleptávat ten plast červenej, přesuvní. No a nakonec to celý shořelo.. zničil jsem jich asi 10.Pět dalších už jsem vyčistil jen lihobenzinem a ty fachčí dodnes.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod Jirka1 » úte 05 úno, 2013 3:49 pm

Tomáš píše:No prvně jsem to vyčistil lihobenzínem, nechal vyschnout (vyfouknul vzduchem) a následně ze spodu očka vstříkl ten sajrajt. Asi tak 10min to fungovalo normálně. Pak se začal naleptávat ten plast červenej, přesuvní. No a nakonec to celý shořelo.. zničil jsem jich asi 10.Pět dalších už jsem vyčistil jen lihobenzinem a ty fachčí dodnes.

Podobnou zkušenost mám taky, použil jsem nějaký přípravek na čištění. Naštěstí to byl ale jeden přestavník, každopádně ale následovalo radikálnější řešení, spočívající ve využití starých Zeuke přestavníků.
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod carodej » stř 06 úno, 2013 5:45 am

Tomáš píše: ... No prvně jsem to vyčistil lihobenzínem, nechal vyschnout (vyfouknul vzduchem) a následně ze spodu očka vstříkl ten sajrajt. Asi tak 10min to fungovalo normálně. Pak se začal naleptávat ten plast červenej, přesuvní. No a nakonec to celý shořelo.. zničil jsem jich asi 10.Pět dalších už jsem vyčistil jen lihobenzinem a ty fachčí dodnes.


Aha ... to shořelo. protože se ti asi pak zadrhl ten roztékající plast ... :( ... ten lihobenzin taky není nejlepší řešení, benzin zase naleptává plasty a gumu. Nejepší je v tomhle případě ten isopropyl ... ale ten každý nemá k dispozici.
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod kuťas » pon 11 úno, 2013 6:30 pm

Tak jsem sebral odvahu a čas, vypreparoval jsem motorek. Před tím jsem si vyžádal svolení od majitele, že operaci nemusí pacient přežít. Vážení - diskuze o tom čím je vinutí kotvičky zalakováno jsou bezpředmětné. Ničím. Zlé je, že na mne po opatrném vytažení kotvičky koukaly drátky, a to tak, že dřely mezi statorem a rotorem. Zaboha nepochopím, že mašinka jela po roztažení sama. Teď musím zjistit, jak a kam drátek - vodič zapojit. Potom, jestli se to podaří - celkem mi z toho vypadly 2 závity - to něčím chci zalepit. Budu vybírat mezi epoxydem a šelakem. Pokud mi někdo poradí, budu rád. Doufám že ty dva chybějící závity by neměly vadit. Kotva má tři póly, tak snad na to zapojení přijdu. Zatím za rady všem moc děkuji.
kuťas
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob 26 led, 2013 9:32 am

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod carodej » úte 12 úno, 2013 4:23 am

K impregnaci ... šelak rozpustíš v případě potřeby ... epoxid těžko ... :)
Ad zapojení vinutí motorku ... možná ti něco pomuže tohle http://theses.cz/id/38nuxj/downloadPraceContent_adipIdno_6618
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod kuťas » úte 12 úno, 2013 9:31 am

carodej - děkuji, ale asi jsem se v tom ztratil, z toho jednoho obrázku jsem nabyl dojem, že z lamely jde vodič na cívku, z cívky na další lamelu, z ní na cívku atd. Vlastně žádné atd, při třech lamelách a třech cívkách, že ano. Našel jsem doma šelak, naředím lihem, pokud se podaří ovšem připojit drátování.Pak bych to musel opatrně vypálit při definované teplotě. Šilhám po epoxy, pochybuji, že to ještě někdo bude opravovat. Zatím zdravím, dík. P.S. Do pevných disků koukám, že chodí na součástky asi každý.

začínám přemýšlet a kladu si otázku,jakou podstatu obsahu opravňuje býti toto téma v začátečnických dotazech ? co kuťas :?: :wink:
moderátor
kuťas
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob 26 led, 2013 9:32 am

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod Tomáš » úte 12 úno, 2013 10:23 am

:lol: :lol: :lol: :lol: souhlasím s moderátorem. Začátečník by určitě motor neopravoval, ale asi vyměnil za jiný = kus za kus
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod Ivos » úte 12 úno, 2013 12:20 pm

Myslím si, že pokud se drát v cívce dotáhne bez vůle a připájí se k komutátoru, nemusí se už ničím zalévat.
Kdysi jsme běžně převíjeli motorky do autíček na autodráhu, tyto motorky točily až 60000 ot/min a nikdy jsme je nezalévali a vydržely v pohodě. Už jako originál nebyly ničím zality.
Modely TT a 1
Uživatelský avatar
Ivos
 
Příspěvky: 17
Registrován: sob 28 bře, 2009 6:21 am
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod kuťas » úte 12 úno, 2013 6:50 pm

Tak já se velmi omlouvám, že jsem se vyjádřil v nesprávné rubrice, ale nevím kde jinde, nikdy jsem se modelařině nevěnoval, vnuk by těžko mohl vzhledem k částečné indispozici zde komunikovat, mě je skoro 70 let, snažil jsem se mu za pomoci Vás odborníků udělat radost, což se zatím zdá se daří. Nyní k věci. Oba konce které trčely z vinutí rotoru jsem pájením propojil, proměřil, přezkoušel, motorek se točí už na 4,5 V. Jelikož jsou závity na cívkách vyloženě volné, přelakování šelakem vidím jako nutnost, asi to soudruzi v NDR nezvládli, i když to je otázka, po asi 30letech tvrdit. Ještě lapovacím papírem oživím kolektor, složím, namažu a je hlavně díky Vaším radám hotovo. Bez té podpory tady, bych se do toho nikdy nepustil. Snad ještě asi dlužím to základní, vada byla v tak volném vinutí, že zřejmě spadnul závit, o stator se roztrhnul, proto mašina jela jen po rozstrčení, na dvě cívky. Bylo mi tu s Vámi dobře, ještě jednou děkuji. :D :D :D

a kam by jsi utíkal,jen si již tu zůstaň moderátor
kuťas
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob 26 led, 2013 9:32 am

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod Hříbek » úte 21 kvě, 2013 1:01 pm

kuťas píše: Rád bych mu opravil lokomotivu,výše uvedenou, stáří cca více nežli 20let

Hmmm, TT diesel Škoda 107001-0, co to je za mašinku, víte to někdo?
Já dělám TTéčko asi 35 roků, ale s takovou mašinou jsem se ještě nesetkal :?:
Nemá pán na mysli Hektora v DR provedení? Ty byly myslím označeny řadou 107, ale to je výroba ČKD.

Jinak, pokud mašinka potřebuje jenom "pošťouchnout", jelikož se sama nerozjede, tak bych radil nejdřív důkladně vyčistit, promazat a pokud možno vyměnit motor.
No ale i tak bych od toho moc nečekal, protože jestli je to něco staršího od BTTB, tak tam budou vůle jak prase a celkově to bude asi dost vyběhaný :cry:
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod ladino1 » stř 22 kvě, 2013 8:17 pm

No nevím, stále mám v živé paměti z dob kdy jsem se živil prací jako údržba telefonní ústředny - tenkrát kontaktní, osazené krokovými voliči. Parťáka tenkrát napadlo celou ústřednu důkladně prostříkat Kontaktolem či jak se ten šmejd jmenoval. No a my, jeho 4 ovečky jsme pak ztrávili týden čištěním kontaktů aby ústředna opětně fungovala. Takže od té doby podobné spreje nikdy více.
ladino1
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 13 led, 2009 5:12 pm
Bydliště: Fialková 450, 541 02 Trutnov

Re: Oprava lokomotivy TT diesel Škoda 107001-0

Příspěvekod ladino1 » stř 22 kvě, 2013 8:21 pm

Jinak ta mašinka je asi V 107, tedy německá mutace Hektora. Jestli je to ta úplně první, ta měla hnanou všehovšudy jednu osu a stěží uvezla sama sebe. U ní bych se opravou nezabýval a vnukovi na hraní koupil třeba něco z Aukra. Spíš páru, to mají děti rády, jak se "šmrdlají" táhla. Nebo koukni na modely-sisel
ladino1
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 13 led, 2009 5:12 pm
Bydliště: Fialková 450, 541 02 Trutnov

Předchozí

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků