Uzlová stanice v TT Bílá nad Bělou

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Uzlová stanice v TT Bílá nad Bělou

Příspěvekod BaWiS » čtv 28 bře, 2013 7:33 pm

Zdravím moduláři :) Tady mám téma pro odlehčení a nezávaznou diskuzi :D
Chtěl bych se zeptat, co si vy moduláři (ti, kteří mají zkušenosti s provozem stanic na setkáních), myslíte o téhle stanici. Je to uzlová vlakotvorná stanice, (vlevo nahoře je v reálu depo), je elektrifikovaná, trať zleva je dvoukolejná, zprava jednokolejná a z severozápadu vycházejí 2 jednokolejné tratě. Délka je kolem 9 m v TT.

Myslíte si, že má smysl stavět takovou stanici pro modulová setkání? Stanice je stavěna (už se začalo) podle reálu. Měs zajímá, od znalých, hlavně tohle: myslíte si, že na setkáních bude vůbec obsluha schopna řídit takovou stanici? hlavně z pohledu toho, že jen hrstka lidí dokáže dělat na stanicích rozumné posuny (aby byly ve shodě s reálem, netrvalo to dlouho, aby by pak nebyly zácpy a nemusela zasahovat ruka Boha). není to moc megalomanské? Jak to asi pak dopadne, až se s tím přijede na setkání? Zájímá mě vyloženě jen obsluha a přínos (nebo komplikace) takové stanice na setkáních. Věci kolem ceny, přepravy, místa ne. Pokud se někomu bude chtít odepsat, tak sem s tím :) a prosím žádné vražedné a intoušské diskuze :D

Obrázek

Obrázek
Kunčická garáž
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm

Re: Uzlová stanice v TT Bílá nad Bělou

Příspěvekod MirekTT » čtv 28 bře, 2013 7:47 pm

Tak já bych začal:
BaWiS píše:......je elektrifikovaná.....

Ty znáš nějaké elektrifikované moduly s širou tratí? Nebo kam že se s tím chceš připojit?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Uzlová stanice v TT Bílá nad Bělou

Příspěvekod milan ferdián » čtv 28 bře, 2013 8:09 pm

Záleží jak budete zdatní.Tady je třeba bez pardónu dvou lidí stále obsluhy a i to si myslím je málo.Je třeba hlídat GVD s tím spojené odhlášky a nabídky vlaků,dále někdo se musí starat o posun v celé stanici a když to vezmu,že zde končí dvě jednokolejné tratě,tak lokomotivní depo by mělo být kapku větší a to dle počtu hnacích vozidel přidělených na tratě.Jelikož stanice je k tomu ještě přechodová,končí zde troleje nebo snad troleje pokračují dále napravo po jednokolejce :?:
Další připomínky mám konstrukční.Napravo,kolej 6 napojit na kolej 2.Nalevo kolej 5 výtažná,na co tam je naproti řada šturců,když jediná přístupová kolej 3 je kusá :?:
edit- a co je vlastně reál a co modul :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Uzlová stanice v TT Bílá nad Bělou

Příspěvekod milan ferdián » čtv 28 bře, 2013 8:27 pm

A proč námět je v off-topicc a né v modulech :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Uzlová stanice v TT Bílá nad Bělou

Příspěvekod BaWiS » čtv 28 bře, 2013 9:13 pm

Nojo, to mě mohlo napadnout, že se ozve Milan :) Tebe jsem si chtěl odchytit osobně jako odborný posuzovátor za týden v Kundicách :D
No stanice je do všech stran elektrifikována, co se týká reality, tak koleje jsou tak jak v reálu, jen části chybí, vedle třetí koleje je v reálu kolem 5 odstravých kolejí (které vycházejí z té 5. výtažné) a pak z 30 koleje vychází asi 9 kolejí nákladových.

Jojo, moduly tratí pod drátama jsou k dispozici :)

A je to v téhle sekci, bo to je nedůležitý dotaz :) Nemá to být diskuze k budování stanice. Já se neznám na obsluze anio na posunech, tak jsem chtěl jen slyšet ohlasy jiných, co si o tom myslí, kdyby jim to někdo přines do layoutu :)
Kunčická garáž
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm

Re: Uzlová stanice v TT Bílá nad Bělou

Příspěvekod mlha » pát 29 bře, 2013 5:44 am

Určitě to bude hodně náročné na obsluhu,u takové stanice bych asi použil ovládání v digitálu,asi loconet nebo lenz,kde budeš mít funkční zpětné vazby,jinak na obsluhu tři lidi a nastává problém,kde se Ti vejdou fírové s vlakama,aby nebylo kolem stanice přebuchtíno.Určitě bych měl problém s drátama,při velikosti stanice se neubráníš poškození při svěšování a odvěšování vozů.Možná by stálo za to udělat stanici bez elektrifikace,nevím,kdy byly drátováno v reálu
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Uzlová stanice v TT Bílá nad Bělou

Příspěvekod BaWiS » sob 30 bře, 2013 10:57 am

Pánové, díky za komentáře, chtěl jsem slyšet názor zasvěcených, bo já jako laik (čti: debil), vůbec nemám šajnu, co si o tom myslet :D Jinak koho by zajímalo, jak taková stanice vypadá komplet, tak tady je schématický nákres.
Obrázek

PS: omlouvám se za imageshack, ale my co máme komp proti vysakokování reklam dobře zajištěn si neuvědomujeme, že některé slabé nátury jako Ferda z toho dostanou infarkt a musím jim to posílat na mail :lol: :lol: :lol:
Kunčická garáž
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm

Re: Uzlová stanice v TT Bílá nad Bělou

Příspěvekod mlha » sob 30 bře, 2013 2:30 pm

no mě by zajímalo co sis vzal z našich komentářů....
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Uzlová stanice v TT Bílá nad Bělou

Příspěvekod radeksindy » sob 30 bře, 2013 4:26 pm

Doporučuji opravdu přesunout do modulů, tam to rozhodně patří.

Přidám zkušenosti z H0 - Zababov/FREMO.

Obsluha:
Pro takto velkou stanici bude potřeba kolem 5 lidí na obsluhu. Dva budou zajišťovat výpravu vlaků a komunikaci s okolními stanicemi, další tři budou muset zvládnout nákladní provoz. Dva budou vlastně tvořit zálohy - je potřeba obsluhovat vlečky, seřazovat vlaky a také pomáhat v osobní části. Dá se předpokládat, že vlaky se tu můžou spojovat, odvěšovat části atd. Je jasné, že to musí být sehraný tým se schopným lídrem. Často je vidět na setkáních, že jedna skupina ve stanici funguje jako hodinky, druhá vyrábí chaos a zpoždění.

Provoz, GVD:
Velké problémy působí velikost stanice ve vztahu ke svému okolí. Pokud do stanice ústí více tratí a na každé chcete mít slušný provoz, aby se strojvedoucí a obsluhy stanic nenudily, tak stanice bude přetížená. Pokud navrhnete provoz akorát pro stanici, tak některé trati budou provozně nudné. To je důsledek zkrácení času a požadavku na dobrou zábavu pro všechny. Rozumně taková stanice funguje pokud má odpovídající partnery a je zapojena do dostatečně výkonných tratí tj. s odpovídajícím traťovým zařízením. Třeba traťový souhlas nebo blok hodně pomáhá.

Zatrolejování nemusí být problém, ale tady může být problém v šířce modulu. Odhadem to vidím minimálně na 1m, což samozřejmě znamená, že vzdálenější místa budou špatně dostupná a s tím bude i výrazně vyšší riziko poškození troleje. Už na běžných stanicích trpí lampy, stromy atd.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm


Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků