V modulovce se v klubu Zababov většinou používá ovládání prostřednictvím LocoNetu (sběrnice nazývaná X3) a ovladačů FREMO/FRED. To ovšem znamená nutnost tuto sběrnici rozvést po celém layoutu pomocí rozvodných LN boxů, strojvedoucí musí při jízdě vlaku svůj FRED od jednotlivých LN boxů postupně odpojovat a následně připojovat k dalšímu LN boxu. V klubu N modul začali místo toho používat bezdrátové ovládání s centrálou Z21 a ovladači WLANmaus. Problém tohoto řešení je, že se může stát, že se dva ovladače přihlásí k téže lokomotivě, aniž by si toho strojvedoucí všiml. Tento problém odpadá u centrály TCS 2, jakmile je lokomotiva vybrána na jednom ovladači, musí ji ten dosavadní ovladač propustit, jinak se volba nepodaří.
Já jsem ale chtěl se svou centrálou DR5000 používat podstatně modernější ovladač ESU Mobile Control II. Na internetu jsem narazil na prvek Digitrax LNWI. To jsem již popsal ve vláknu k centrále DR5000. Následně jsem zjistil, že s pomocí tohoto prvku se lze připojit k rozvodu Loconetu, na němž jsou zároveň používány ovladače FRED. Podstatné je zjištění, že pokud se na ovladači ESU pokusím zvolit lokomotivu, kterou již někdo má nastavenu na svém FREDu, objeví se na displeji upozornění, že již lokomotivu má někdo vybránu a volba se neuskuteční, dokud příslušný FRED adresu neuvolní (nestačí odpojení kabelu Loconetu). Naopak, pokud je lokomotiva zvolena na ovladači ESU a připojil bych FRED s touto adresou, stane se totéž co v případě dvou FREDů, rozsvítí se mi na tom FREDu červená a adresa se v něm zruší.
Toto připojení je možné také z mobilu s Androidem s aplikaci Engine Driver nebo z iPhonu s aplikací WiThrottle, není tedy nutné mít ovladač ESU.
Zatím nemám zjištěn dosah toho prvku, zda by stačil k pokrytí sálu.