Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Aleson píše:Plán kolejiště vypadá následovně (jízda na jednokolejné trati bude probíhat v obou směrech) :
Jistě se dají použít i jiné typy snímačů (optické, magnetické ....), ale mně se z důvodu možnosti přímého propojení s počítačem zdálo řešení pomocí modulů S88 jako poměrně jednoduché a použitelné. Připojení dekodérů výhybek přímo ke kolejím jistě není úplně optimální, ale opět, považuji ho za použitelné a jednoduché. Snažím se maximálně omezit počet tahaných drátů ... Vlastním momentálně 2 moduly S88 ( které umožňují snímat celkem 16 úseků) a uvažuji ještě max. o jednom.
Aleson píše:Tak nikdo neporadí nic ? Je nějaká naděje na ten videonávod ? ...
Aleson píše:Plán kolejiště vypadá následovně (jízda na jednokolejné trati bude probíhat v obou směrech) :
Jistě se dají použít i jiné typy snímačů (optické, magnetické ....), ale mně se z důvodu možnosti přímého propojení s počítačem zdálo řešení pomocí modulů S88 jako poměrně jednoduché a použitelné. Připojení dekodérů výhybek přímo ke kolejím jistě není úplně optimální, ale opět, považuji ho za použitelné a jednoduché. Snažím se maximálně omezit počet tahaných drátů ... Vlastním momentálně 2 moduly S88 ( které umožňují snímat celkem 16 úseků) a uvažuji ještě max. o jednom.
Rosik píše:[
Zde je moje doporučení: Na všechny bloky - t.j. koleje v nádraží i na širé trati i na kusých kolejích potřebuješ min. 2 senzory polohy (S88, optika, magnetický kontakt) - ideální je samozřejmě S88..
HonzaM píše:Rosik píše:[
Zde je moje doporučení: Na všechny bloky - t.j. koleje v nádraží i na širé trati i na kusých kolejích potřebuješ min. 2 senzory polohy (S88, optika, magnetický kontakt) - ideální je samozřejmě S88..
Proč je podle Tebe ideální S88? Co třeba LocoNet (má-li DR5000)?
Aleson píše:Může tedy být jejich délka kratší, než je délka vozidel (lokomotiv), aby to správně fungovalo a jejich přejetí (krátké obsazení) bylo vyhodnoceno modulem S88 ?
Aleson píše:Dva snímací úseky do každé koleje (na konci a na začátku) tomu rozumím.
Aleson píše:Ale měly by být umístěny vždy PŘED návěstidlem (odjezdovým, vjezdovým ....) nebo ZA návěstidlem ?
Aleson píše:b) Budel-li snímací úsek za návěstidlem - je možné nastavit závislost tak, že " PO OBSAZENÍ (krátkého) ÚSEKU ZA NÁVĚSTIDLEM NASTAV NÁVĚSTIDLO NA STŮJ ?
Aleson píše:a) Bude-li snímací úsek před návěstidlem - je možné nastavit závislost tak, že " PO UVOLNĚNÍ OBSAZENÉHO ÚSEKU (toho snímacího před návěstidlem, který by mohl mít i větší délku) NASTAV NÁVĚSTIDLO NA STŮJ ?
Rosik píše:Pro tvůj případ to ale bude zcela jinak. Pokud chceš ruční řízení, pak úplně nechápu, proč chceš sledované úseky. Jen aby se zobrazili na tabletu nebo PC? To je celkem škoda. Když už bych to dělat, tak pro automatický provoz s tím, že RocRail ti umožňuje i to ruční řízení.
Aleson píše:A ještě - omlouvám se, ale neshodila by si lokomotiva při vjezdu do takto situovaného izolovaného (snímaného) úseku návěstidlo na stůj ještě před sebou ?
Aleson píše:a) Bude-li snímací úsek před návěstidlem - je možné nastavit závislost tak, že " PO UVOLNĚNÍ OBSAZENÉHO ÚSEKU (toho snímacího před návěstidlem, který by mohl mít i větší délku) NASTAV NÁVĚSTIDLO NA STŮJ ?
HonzaM píše:Detekce výhybky nutná není, jenže v připaddě obvykle používané diodové detekce je v detekovaném úseku nižší napětí a dojde ke znatelnému skokovému zpomalení. Proto nemám na kolejišti žádná nedetekovaná místa.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků