RailCo 5.8 - základní praxe

Software pro železniční modelářství, simulátory, ovládání, plánování....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: český návod

Příspěvekod PaMi » čtv 10 dub, 2008 12:54 pm

JBr píše:
PaMi píše:Ale vždyť je u nás oficiálně prodáván. Takže poviností dovozce/prodejce ze zákona je zajistit manuál v češtině.


Nejsem si jisty, jestli je tohle platne i u software. Pouzivame ruzne programy (case nastroje, databaze atp) zakoupene u ceskych zastoupeni ruznych firem a snad ani u jednoho nebyl cesky manual.


To je běžná praxe. Ale věřte, že by si na tom ČOI smlsla. Tady je ještě další problém - autorská práva. I kdyby někdo manuál nakrásně přeložil (dejme tomu za zmiňovaných 100.000,-) a získal také schválení autora a prodával to dejme tomu po 2.000,-. Doufal by, že to koupí alespoň 50 lidí aby se mu to vrátilo a co bude navíc tak bude mít alespoň na pivo. Jenže po pěti prodaných kusech by se určitě našel někdo kdo by to vyšvihnul na web bez ohledu na autorská práva. No a překladatel by si mohl říct, to jsem zase udělal charitativní počin.
Takže "Učit se, učit se, učit se angličtinu".
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Příspěvekod Jan Svatoň » čtv 10 dub, 2008 1:43 pm

Já sice taky nemám český manuál, ale základní věci se dají pochytit i z německého či anglického a vyzkoušet. A potom si myslím, že už ti, kteří mají nějakou praxi, tak ostatním třeba pomohou radou (já co budu vědět tak se určitě o zkušenosti podělím). Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod Jarda » čtv 10 dub, 2008 7:36 pm

Nejsem právník, ani specialista na obchodní a občanský zákoník.

Přesto se na základě zkušeností s touto problematikou domnívám, že software není zboží. 8) a jedná se o "Převod užívacích práv" dle zákona autorského.
Pokud bych toto dovedl do absurdity, potom by k CD s skladbami v AJ musel být český překlad všech skladeb :lol: :lol: :lol: :lol:

Návod v češtině by dle mne měl být pouze k nosiči, na kterém je SW uloženo :roll: :roll: :roll: :roll:



Možná se pletu a vše je jinak ...... :?: :shock: :shock: :?:
Uživatelský avatar
Jarda
 
Příspěvky: 83
Registrován: pát 20 dub, 2007 6:19 pm
Bydliště: Český Brod

Re: český návod

Příspěvekod kvasha » pát 11 dub, 2008 3:51 pm

PaMi píše:
JBr píše:
PaMi píše:Ale vždyť je u nás oficiálně prodáván. Takže poviností dovozce/prodejce ze zákona je zajistit manuál v češtině.


Nejsem si jisty, jestli je tohle platne i u software. Pouzivame ruzne programy (case nastroje, databaze atp) zakoupene u ceskych zastoupeni ruznych firem a snad ani u jednoho nebyl cesky manual.


To je běžná praxe. Ale věřte, že by si na tom ČOI smlsla. Tady je ještě další problém - autorská práva. I kdyby někdo manuál nakrásně přeložil (dejme tomu za zmiňovaných 100.000,-) a získal také schválení autora a prodával to dejme tomu po 2.000,-. Doufal by, že to koupí alespoň 50 lidí aby se mu to vrátilo a co bude navíc tak bude mít alespoň na pivo. Jenže po pěti prodaných kusech by se určitě našel někdo kdo by to vyšvihnul na web bez ohledu na autorská práva. No a překladatel by si mohl říct, to jsem zase udělal charitativní počin.
Takže "Učit se, učit se, učit se angličtinu".


ČOI by si na tom tak akorát vylámala zuby ... viz výše příspěvek Jardy. Bohužel na tom ostatním co píšeš je hodně pravdy. ...
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod kvasha » pát 11 dub, 2008 3:56 pm

Jan Svatoň píše:Já sice taky nemám český manuál, ale základní věci se dají pochytit i z německého či anglického a vyzkoušet. A potom si myslím, že už ti, kteří mají nějakou praxi, tak ostatním třeba pomohou radou (já co budu vědět tak se určitě o zkušenosti podělím). Honza S.


To je určitě ano, i já se snažím pomoci když vím, ale jak oba dva moc dobře víme, jsou věci, které jen experimenty nevyřešíš. Minimálně všechny zákonitosti a vazby by bylo dobré na začátku nastudovat. Potom už jen spíše kombinovat. Navíc v případě tohoto SW mi nepomáhá ani poměrně solidní znalost angličtiny. Prostě jsou věci, které nejsou ani v orig ENG manuálu popsány podrobně. Jako příklad poslouží opět společné téma. Přesné zastavení, resp. závioslost hodnoty RAMP na nastavení rychlostních charakteristik lokomotiv a opačně. ...
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Jizda více vlaků současně

Příspěvekod vorelj » ned 20 dub, 2008 3:56 pm

Vytvořil jsem v Train Controleru (Dispatcher, Schedules) několik cest. V Timetables ovšem mohu spustit tyto cesty pouze za sebou, nikoliv současně. Např. první vlak odjede o 3 bloky a chtěl bych aby mohl se rozjet již další vlak. Zatím skutečnost je taková , že mohu další vlak spustit až po ukončení předcházející cesty. To znamená aby byly současně v pohybu dva i více vlaků pokud to kolejiště dovolí svým rozsahem. Je to možné?
vorelj
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 07 dub, 2008 2:59 pm
Bydliště: Klenovice

Příspěvekod Jan Svatoň » ned 20 dub, 2008 4:17 pm

Pokud se ta druhá cesta nějak dotýká té první, tak mi to taky nejde. Pokud je úplně samostatná, tak to jde kdykoliv. Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod Tax » ned 20 dub, 2008 4:59 pm

Jarda píše:Možná se pletu a vše je jinak ...... :?: :shock: :shock: :?:
Nie, nepletieš sa, je to tak - ani cudzojazyčnú kniku predsa nemáš preloženú do zrozumiteľného jazyka :wink: Návod sa skutočne viaže len k nosiču, akurát na obale musí byť uvedené, že sa jedná o dielo ( encyklopédia, program ... ) v cudzom jazyku. Nikto nie je nikým nútený, aby ho používal, keď tomu nerozumie.
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod vorelj » ned 20 dub, 2008 5:40 pm

viz níže
Naposledy upravil vorelj dne ned 20 dub, 2008 5:58 pm, celkově upraveno 1
vorelj
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 07 dub, 2008 2:59 pm
Bydliště: Klenovice

Příspěvekod vorelj » ned 20 dub, 2008 5:56 pm

Jan Svatoň píše:Pokud se ta druhá cesta nějak dotýká té první, tak mi to taky nejde. Pokud je úplně samostatná, tak to jde kdykoliv. Honza S.


Ano druhá cesta využívá částečně společnou kolej . Myslím, že právě řízení počítačem by mělo umožňit současný běh více vlaků najednou s omezením třech zablokovaných úseků předchozí cestou. !. Není potřeba něco v programu jinak nastavit?. Nemám český manuál.
vorelj
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 07 dub, 2008 2:59 pm
Bydliště: Klenovice

Příspěvekod Jan Svatoň » ned 20 dub, 2008 6:50 pm

Já taky nemám manuál v češtině. Pouze nějakou dřívější verzi. Nevím, jak máš zapojenou cestu? Poud ji máš postavenou najednou, tak to podle mne nepůjde. Pokud ji máš sestavenou z částečných "podcest", tak by to mohlo jít - po obsazení následujícího úseku se zruší postavení předchozí části cesty. Ale to je pouze teorie, v praxi to asi nemám odzkoušené. Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod Jan Svatoň » pon 21 dub, 2008 8:36 pm

Tak jsem si to trochu odzkoušel. Předpokládám 1. cestu sestavenou z bloků A(nádražní kolej)-Bmezilehlá trať)-C(skryté nádraží). Pokud vlak vyjede z A (jsou poszaveny cesty A-B a B-C) a vjede do B, ještě se nic neděje. Jakmile však v bloku B najede na zastavovací kontakt tohoto bloku (já ho mám jako virtuální), tak bez ohledu na to, zda je vlak ještě v bloku B, se zruší postavená cesta mezi bloky A-B (cesta mezi bloky B-C je stále postavena) a je možné již stavět další cesty v nádraží. Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod kvasha » pon 21 dub, 2008 9:01 pm

Jan Svatoň píše:Tak jsem si to trochu odzkoušel. Předpokládám 1. cestu sestavenou z bloků A(nádražní kolej)-Bmezilehlá trať)-C(skryté nádraží). Pokud vlak vyjede z A (jsou poszaveny cesty A-B a B-C) a vjede do B, ještě se nic neděje. Jakmile však v bloku B najede na zastavovací kontakt tohoto bloku (já ho mám jako virtuální), tak bez ohledu na to, zda je vlak ještě v bloku B, se zruší postavená cesta mezi bloky A-B (cesta mezi bloky B-C je stále postavena) a je možné již stavět další cesty v nádraží. Honza S.


Tohle takhle funguje, ale pozor na takovou drobnost. Pokud je delší souprava, tak se může stát, že po zrušení cesty A-B a aktivování další cesty (řekněme třeba E-F) kde dojde k přestavení společné výhybky tras A-B i E-F, může konec soupravy odjet na jinou kolej :!: stalo se mi již několikrát. Vyřešilo to instalování odporových náprav, kdy k nastavení cesty E-F dojde až ve chvíli kdy není společný prvek obsazen vlakem. Pozor tedy na společné prvky cest a časové prodlevy ... :-)
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod Jan Svatoň » pon 21 dub, 2008 10:04 pm

To: Kvasha
To se mi nezdá. Mně to funguje tak, že cesta se zruší až vpodstatě po zastavení vlaku (nebo po sepnutí zastavovacího kontaktu). Tzn. že (pokud nemám vlak delší než celý blok!) k tomuto nemůže dojít (pouze můj názor). Honza S.
Jan Svatoň
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 led, 2008 12:47 am
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod kvasha » úte 22 dub, 2008 5:07 pm

zkusím to lépe popsat.
Ukázková situace. Z nádraží 2. kolej odjezd souprava v čele s krokodýlem (pravý úsek). Z levé strany příjezd osobního vlaku na 3.kolej (levý úsek):
Obrázek
ještě pro úplnost, ty červené čárky značí hranice od sebe izolovaných úseků (odpovídá i blokům v RailCu):
Obrázek
Jakmile lokomotiva přejede z jednoho do druhého úseku
Obrázek
a nejsou na osobních vagonech odporová kolečka dochází ke spuštění druhé cesty, jelikož levý úsek je pro RailCo již volný a tím dojde k přestavení výhybky. V tom okažiku vagony osobního vlaku přejíždění na 2.kolej vstříc srážce s Krokodýlem. Ten tomu, ve spuštěné cestě, jede naproti.
Obrázek

možné situace:
-1- k tomuto dochází v případě, kdy jízdy vlaků a stavění cest určuje Dispatcher (např. podle SW hodin) a cesta nákladního vlaku časově začíná ve chvíli, kdy osobní vlak projíždí výše popsaným úsekem. Do té doby je obsazený úsek obsazen (rezervován) pro jízdu osobního vlaku.
-2- Může k tomu dojít i ve chvíli, kdy cesta nákladního vlaku ze 2.koleje navazuje na cestu osobního vlaku, který ovšem zastaví ve vzdálenosti kratší, než je jeho celková délka k výhybce. Jen s tím rozdílem, že vagony už nikam nepojedou. V tomto případě to nevyřeší ani časová prodleva ve spuštění návazností.

Jediné, jak by bylo možné tomu zabránit, je určité zpoždění při rušení cesty. (Ale pouze u VAR -1-).

Při mém nastavení je totiž ten problém, že cesta se ukončuje ve chvíli, kdy loko (resp. cokoliv co sepne kontakt) vjede do posledního úseku cesty. To je ta chvíle, o které ty mluvíš, jako o sepnutí zastavovacího kontaktu.

snad jsem to popsal srozumitelně.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

PředchozíDalší

Zpět na Software

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků