S tou turbínou bych zas tak nekvaltoval..Prošel jsem dnes všechny fotky co jsem kde sehnal a mám v literatuře,včetně německé a polské verze ve skutečnosti.Trochu mi vrtá hlavou rozmístění potrubí okolo kompresoru-hlavně přívod a výfuk do dýmnice.Model má na každé straně parního dómu jakoby dva vývody s ventily pro napájení příslušenství.(to spodní bude asi dle výrobce jen madlo,nebo táhlo ovládání písečníku,ne hřídel k ovládání ventilu na parním dómu)Na fotografiích našich strojů to však vypadá jen po jednom.Stroj kolegy Voříška má přívod ke kompresoru od parního dómu na straně topiče,dle našich zvyklostí,bohužel není příliš patrné kudy je vedeno potrubí k dmychavce do dýmnice(na fotce skutečného stroje) stejně jako potrubí stříkání vody k ochlazování mouru taktéž do dýmnice.Staré stroje neměly ještě armaturu sjednocenou v jednom místě a tak zvláště u cizích strojů se při sjednocování dle našich zvyklostí zřetelně v detailech lišily.Potrubí k dmychavce snad zůstalo na straně strojvedoucího,místo původně kompresoru,ale potrubí k stříkání a později ještě k turbíně na straně topiče.I když právě známá fotka 413.068 z Brna má turbínu napravo.Potrubí byla čistě prakticky vedena nad madly které vedou po délce kotle,takže to u horších fotek docela splývá.Někdy vedly trubky téměř po hřbetu kotle.U sdružené verze ještě vede po kotli táhlo k rozjížděcímu zařízení na dýmnici.Jak jsem již psal další věc je tendr.Ve speciálu Dráhy č.1/08 je foto 413.0 kde je vidět bok tendru s víkem bočního plnění vodou.Zatím jsem se tréninkově pustil do vylepšení továrního modelu - jiná dýmniční vrata,nátěr interiéru budky,doplnění uhlí..Podobné reko jako tu proběhlo snad začnu příští týden až dojede další loko.Kotel od BV modelu mám už připraven..Škoda že tu nelze dát foto,budu to asi dávat na K report.AŤ se všem daří.