Ahoj,
rozhodl jsem se pustit do stavby dioramatu, tentokrát výřezu z prostoru stanice před VB.
Jedná se o fiktivní stanici o 4 kolejích s výpravní budovou XVI/H s verandou (kb model). Období cca 1970-1980. Kolej nejblíž VB je manipulační (vpravo za okrajem dioramatu by následovalo skladiště, rampa, ...), další dvě koleje jsou dopravní se sypaným nástupištěm se zpevněnou hranou. Kolej nejdále od VB je neurčená. Mezi dvěmi nejvzdálenějšími kolejemi prochází linie drážních lamp a je zde umístěn vodní jeřáb pro zbrojení projíždějících strojů - snad jeho umístění není naprostý nesmysl. Chtěl bych ho ve stanici mít a zde mi přišel nejlogičtější.
Vlevo od VB plánuju hospodářství přednosty (zahrádka, kolna, obehnáno dřevěným plotem). Vpravo od VB je přístupový chodník z ulice (vč. trafiky), malý parčík pod lípou, obehnaný betonovým plotem. Za parčíkem záchodky a konec prostoru pro cestující.
Měřítko TT, rozměr cca 30x40 cm. Prozatím je pouze na papíře ale chci si vyjasnit pár posledních detailů, než se pustím do stavby. A tady bych prosil o pár rad.
1) jaké záchodky (ze sortimentu TT na trhu) použít, aby nebyly v rozporu s budovou XVI/H? VB bych rád v provedení kb model Vrané n/Vlt s eternitovou střechou. Záchodky si představuju něco jako bylo v Horním Slavkově, mohou být ale i jiné.
2) Prostor před verandou byste ještě dláždili nebo už přejít spíše do sypané plochy? Jde mi o návaznost na chodník z ulice
3) Nejsem si jist ohledně umístění několika doplňků - ani ne tak z hlediska "přeplácanosti" ale "zdůvodnitelnosti".
- je možno umístit na 3. kolej od VB popelovou jámu vedle vodního jeřábu? Pro účely odpopelnění projíždějících strojů.
- bylo by logické zcela za kolejemi (tedy v dolním pravém rohu) umístit linii drátovodů v šachtách? Tedy ne na sloupcích? Musely by ovšem jakoby vést ze samostatného stavědla nebo stanoviště výhybkáře. Nechci je vytahovat z VB.
Předem díky za podněty.