od radeksindy » ned 26 črc, 2009 10:12 pm
vozy nebudou "přesné" po všech stránkách, to bylo jasné
Prodejní cena jídelního vozu 1702 z letošního katalogu je skoro 85 euro. Za ty prachy čekám, že budou přiměřeně přesné. Vůz 1702 je v pořádku, druhá mutace z letošního katalogu je spací vůz 666, který je zase uplně mimo mísu.
3. šestinápravový jídelní vůz nesoucí číslo 1733 byl i ve skutečnosti opravdu béžově-hnědý. Tedy odpovídá také.
To ano, ale vůz 1733 pochází ze serie vyrobené v roce 1907. To se bavíme o jiných vozech. Členění bočnic bylo už jiné než u vozů vyrobených u MAN a Van der Zypen & Charlier v předchozích letech (1905 a 1906). Barva správná, ale skříň patří k jiným vozům. Rozdíly jsou značné, stačí se podívat na model a na tu existující fotografii.
Nevím, jak šestinápravové, ale ty čtyřnápravové lůžkové vozy tříčíselné série byly taktéž béžově-hnědé.
Jen ty nejluxusnější vozy byly provedeny v kombinaci krémová-hnědá, později v kombinaci s modrou. Rozhodně ne běžně, bylo jich výrazně měné než celohnědých/celomodrých a na spojích jako OE se nevyskytovaly. Tyto vozy se pohybovaly většinou na západ od Rakouska-Uherska (F, I, D, CH atd.). Stačí prohlédnout fotografie OE z té doby, existuje jich dost, ale vozy v kombinaci s krémovou na ní nejsou.
Ty celohnědé již měli čtyřčíselné značení.
Číslovací systém není nijak vázaný na barvu, typ nebo počet náprav. Všechno pěkně promixováno.
Nepovedlo se mi však nikde dohledat konkrétně číslo 1961 z modelu a nevím tedy, jaké přesné barvy a jaký počet náprav odpovídá..
1961 - čtyřnápravový lůžkový vůz vyrobený v r. 1909, výrobce MAN, typ R, 18 míst, celohnědý. Výkres nemám, ale s největší pravděpodobností má standardní rozměry a vzhled tehdy vyráběných vozů. Rozhodně se ale nedá vyrobit ze skříně unikátního vozu s číslem 1000, který byl asi tak o metr delší, s jiným počtem oddílů atd.