kvasha píše:milan ferdián píše:kvasha píše:Milane, fakt jich bylo vyrobeno 2.211 (dvatisícedvěstějedenáct) kusů ?!?!
Ano.....

Tak to je snad výrobní rekord ?!?!
Ale kdeže, třeba BR 50 (u nás 555.1) bylo vyrobeno víc. Ale pokud vím rekord drží BR 52 (u nás 555.0 - "Němka", nebo "Prajzák"). Třetí říše byla veliká a tratí mnoho. Pro přesná čísla bych musel zalistovat v moudrých knihách, nerad bych tu z hlavy plácal nesmysly.
Ještě mě napadlo, že možná v USA, nebo v Rusku by mohla být nějaká rekordmanská řada, ale to bych kecal
Upraveno 9.6. v cca 21 hod.:
Takže jsem zalovil v literatuře a jsem rád, že si ještě aspoň něco pamatuju
Encyklopedie lokomotiv Parní lokomotivy, díl 3., autoři Jindřich a Zdeněk Bek uvádí, že: "Lokomotiv BR 50 bylo vyrobeno celkem 3446 strojů (včetně 282 lokomotiv vyrobených v Rumunsku v letech 1947-59.
Kolik bylo vyrobeno lokomotiv BR 52 není přesně známo. Uvádějí se různé počty. V encyklopedii je uvedeno číslo 6728. Mnohé lokomotivy byly zničeny v lokomotivkách během náletů na lokomotivky. Nicméně se jedná o nejpočetnější sérii parní lokomotivy na světě. Protože se k páře na kolejích hromadně už asi nevrátíme

, tento rekord už "Němkám" nikdo nesebere. Jinak řada 52 byla vyráběna i po válce např v Polsku a v Belgii." konec volné citace.
Upraveno 9.6. V 21:39 - omlouvám se za rozáhlé odbočení od tématu
