Pára 335.1

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Pára 335.1

Příspěvekod michalkomarek » čtv 02 dub, 2009 7:08 am

Zdravím Vás kolegové.Na stránkách pragomodelu jsem objevil nové modely ve velikosti TT.Velmi mě zaujala parní lokomotiva ČSD ř.335.1.
Máte prosím někdo stímto modelem zkušenosti??Je to přestavba od výrobce JATT.Dokonce jsem včera jednu našel na Aukru.Zajímají mě jakékoliv vaše poznatky,hlavně jízdní vlastnosti,použitý motor,hlučnost modelu,možnost digitalizace,osazení novým spřáhlem..no prostě všechno!!
Předem dík za vaše poznatky!!
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod ondra115 » ned 07 čer, 2009 5:04 pm

Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jestli už nemáš k této lokomotivě nějaké podrobnější informace, plánuji si ji také pořídit :-). Díky
ondra115
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 07 čer, 2009 5:02 pm

Příspěvekod michalkomarek » pon 08 čer, 2009 9:17 am

Ahoj.Zatím nemám nemám vůbec žádné info!!!Vypadá to že ji snad nikdo nemá..??
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

335.1

Příspěvekod milan ferdián » pon 08 čer, 2009 2:57 pm

Pruská tendrová lokomotiva T 9.3 s uspořádáním dvojkolí 1´C.Stavěly v létech 1900 až 1914 pro provoz na místních drahách a pro posilovou dopravu osobních vlaků.Lokomotivky Borsig/Esslingen,Hanomad a atd.Celkový počet 2211ks.U nás byly nasazeny po odstoupení Sudet Říší v říjnu 1938 pod správou DR, na tratích až do konce války Rudoltice-Lanškroun,lokálky na Jesenicku,výtopna Suchdol nad Odrou.Po skončení II.světové války je v počtu cca 20 ks , ČSD přeznačily na řadu 335.1.Postupně se předávaly do bizónie.Ostatní se od roku 1947 do roku 1949 předaly PKP (Tki 3).
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod kvasha » pon 08 čer, 2009 5:02 pm

Milane, fakt jich bylo vyrobeno 2.211 (dvatisícedvěstějedenáct) kusů ?!?!
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 čer, 2009 1:51 pm

kvasha píše:Milane, fakt jich bylo vyrobeno 2.211 (dvatisícedvěstějedenáct) kusů ?!?!


Ano..... :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod michalkomarek » úte 09 čer, 2009 2:04 pm

Milane díky za info o historii této krásné páry!!Pánové vlastní někdo z Vás ten model???Tu přestavbu dělá Pragomodel..
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod kvasha » úte 09 čer, 2009 3:47 pm

milan ferdián píše:
kvasha píše:Milane, fakt jich bylo vyrobeno 2.211 (dvatisícedvěstějedenáct) kusů ?!?!


Ano..... :wink:


Tak to je snad výrobní rekord ?!?!
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod juroH0 » úte 09 čer, 2009 4:06 pm

To kvasha: nie najviac z parných mašín bolo rady BR52 (naša 555.0) no rôzne zdroje uvádzajú odlišné informácie, ja som našiel napr. 6728ks.
No u nás to bolo takmer 8000 čmeliakov teda T669 a CME3 z ČKD.
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 09 čer, 2009 4:10 pm

kvasha píše:
milan ferdián píše:
kvasha píše:Milane, fakt jich bylo vyrobeno 2.211 (dvatisícedvěstějedenáct) kusů ?!?!


Ano..... :wink:


Tak to je snad výrobní rekord ?!?!

Ale kdeže, třeba BR 50 (u nás 555.1) bylo vyrobeno víc. Ale pokud vím rekord drží BR 52 (u nás 555.0 - "Němka", nebo "Prajzák"). Třetí říše byla veliká a tratí mnoho. Pro přesná čísla bych musel zalistovat v moudrých knihách, nerad bych tu z hlavy plácal nesmysly.
Ještě mě napadlo, že možná v USA, nebo v Rusku by mohla být nějaká rekordmanská řada, ale to bych kecal
Upraveno 9.6. v cca 21 hod.:
Takže jsem zalovil v literatuře a jsem rád, že si ještě aspoň něco pamatuju :D
Encyklopedie lokomotiv Parní lokomotivy, díl 3., autoři Jindřich a Zdeněk Bek uvádí, že: "Lokomotiv BR 50 bylo vyrobeno celkem 3446 strojů (včetně 282 lokomotiv vyrobených v Rumunsku v letech 1947-59.
Kolik bylo vyrobeno lokomotiv BR 52 není přesně známo. Uvádějí se různé počty. V encyklopedii je uvedeno číslo 6728. Mnohé lokomotivy byly zničeny v lokomotivkách během náletů na lokomotivky. Nicméně se jedná o nejpočetnější sérii parní lokomotivy na světě. Protože se k páře na kolejích hromadně už asi nevrátíme :( , tento rekord už "Němkám" nikdo nesebere. Jinak řada 52 byla vyráběna i po válce např v Polsku a v Belgii." konec volné citace.
Upraveno 9.6. V 21:39 - omlouvám se za rozáhlé odbočení od tématu :oops: :oops:
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne úte 09 čer, 2009 7:40 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Jarda H. » úte 09 čer, 2009 7:13 pm

michalkomarek píše:Milane díky za info o historii této krásné páry!!Pánové vlastní někdo z Vás ten model???Tu přestavbu dělá Pragomodel..


Mám takový dojem, že dopadneš stejně jako my při dotazu na párovku BR64 / 365.4 ČSD od Schirmera ?! Bohužel mezi modeláři tady z fóra dotazovaný model 335.1 (zřejmě) taky NEJEZDÍ :wink:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod michalkomarek » úte 09 čer, 2009 8:07 pm

No jo..už to tak vypadá že ji nikdo nemá.A tu ČSD 365.4 od Schimera mám objednanou.Prý už by měly být každým dnem...tak su zvědavý!!
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod kvasha » stř 10 čer, 2009 8:49 am

TO: Juro a TO: Michal,
pánové díky za vyčerpávající info. Přiznávám, a to bez omluvy, že páry nejsou mojí oblíbenou epochou, že jsem tohle absolutně netušil. Při listování různými encyklopediemi jsem narážel maximálně na počty 400 - 800 ks. I pro meziválečné i přímo válečné období jsem uvažoval max o stovkách kusů. Je pravda, že při důkladněm prozkoumání jezné z nich je u řady 91. (Pr. T 18, Wu. T 9) opravdu uvedeno 2211 ks :-)
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod holyholy » úte 16 čer, 2009 3:23 pm

Ahoj. Chtěl bych si 335.1 ve značení ČSD a velikosti TT objednat. Máte někdo nějaké informace s jakými osobními a služebními vozy se na našem území pohybovala? Rád bych dal dohromady reálnou soupravu za pomoci leptů od Kubera. Dík
TT - to je láska na celej život
TT-analog-ČSD
Uživatelský avatar
holyholy
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon 25 srp, 2008 5:04 pm
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvekod Jarda H. » úte 16 čer, 2009 4:33 pm

Konkrétní typy vozů ti neřeknu :D , jen to, že vozy musí odpovídat realitě, tj. vozy provozované v době 1945-49 = doba, kdy bylo pár lokomotiv po válce zařazeno k ČSD jako 335.1 !
Tipem pro ověření CO a JAKÉ vagony může být katalog na parostroji, tam jsou u vagonů uvedeny roky od kdy do kdy byly vyráběny.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Další

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník