Vagony firmy PERESVET

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Vagony firmy PERESVET

Příspěvekod Jarda H. » sob 05 dub, 2008 5:55 pm

Velikost modelů TT :
Ve snaze oživit park otevřených vozů (Elo, Om, Omm, Ommu44, Es) jsem si našel model Omm52 (kovová hladká skříň vozu) v katalogu f.Peresvet, k tomu jsem objednal další dva modely, ale jeden z nich už nebyl vyráběn, ačkoliv v katalogu na r.2007 byl - objednával jsem koncem roku 2007, objednáváno přes jeden nejmenovaný e-shop !

Takže nakonec mi došel otevřený vagon Omm52 s nákladem uhlí, DR, IV.epocha (katalog.č. 3223) a nízkopodlažní vagon na přepravu cívek, DR, III.epocha (katal.č. 3310). A k vlastním modelům :

1) všeobecně - modely poměrně dobře baleny, kartonová krabička a dvojitá plastová vložka, takže se model v krabičce nekloktá, plošiňák navíc doložen molitan.kostkou. Modely jsou dodávány s klasickým očkovým spřáhlem, myslím že nová spřáhla (vzor Tillig) u Peresvetu zatím nehrozí ! Očko spřáhla sice není tak pravidelné jako originál Tillig, je na čele rovné, ale s originálem se spojuje bez problémů. Spřáhla jsou stranově pohyblivá, uložená v jakési kapse cca 4x4x2,5 mm, ale není vidět, jak z této krabičky spřáhlo vyjmout ?! Případná výměna za kulisu spřáhla by neměla ale být problém, krabička je k podvozku přichycena v rozích na čtyřech nožíčkách cca 1 až 1,5 mm vysokých ! Takže odřezat, odbrousit a vlepit kulisu krátkého spřáhla.
Soukolí jsou kovová, jízdní vlastnosti dobré, odzkoušeno na starých plechových kolejích i na modelových, odzkoušen i průjezd "minimálním" obloukem kolejí R286 mm - bez problémů, nedrhne (vždyť je to dvouosý vagon, to by bylo smutné :? !).

2) Omm52 - takto je vagon značen v katalogu, na vlastním vagonu je ale značení (jen) El a číslo vagonu 559 855-3. Jinak popisky a tabulky na vagonu jsou jasné, čitelné. Záporem :cry: je ale náklad uhlí - vlepený molitan nabarvený načerno (půjde pryč !!) ! Přijde tam buď uhlí vlastnoručně doma udělaný náklad (příp. dřevo - kulatina z "živých" větviček), nejspíš ale bude zaplachtován - viz návod na plachtu vaonu na trainmánii. Vnitřek vagonu tedy reliéf stěn odbytý stejně jako Es od Tilligu, tady navíc bohužel jako by bez podlahy - plechové závaží :cry: a na něm přilepený molitan = uhlí !

3) nízkopodlažní vagon s budkou - tady (zřejmě ?) chybí u brzdařské budky dveře (nevím, nemám fotku orginálu ve skutečnosti), ale vzhledem k jednoduchosti typu vagonu možná ani nemají být ?! K modelu jsou v sáčku na dolepení stupačky, na obě strany k budce. Popisky vagonu jsou ale opět jasné, čitelné !

SHRNUTÍ : jízdní vlastnosti dobré, bezproblémové, provedení ne zcela dokonalé (až na popisy), zpracování řekl bych odpovídá o něco lepším tiligovským TT-START setům. Vzhledem k ceně jde spíše o modely pro sběratele než pro normální ježdění běžného vláčkaře.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2528
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků