434.1 od Kleinmodellbahn

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

434.1 od Kleinmodellbahn

Příspěvekod Sandy » čtv 27 bře, 2008 4:53 pm

Po dlouhém rozhodování jsem si koupil lokomotivu řady 434.1 od Kleinmodellbahn.
Hodnotit modelovou věrnost si netroufnu, konečně , model byl přestavěn z řady 270 KkStB.
Snad jediné – světla na čele lokomotivy i na tendru se mi zdají příliš velká. Lokomotiva vypadá jako když má „ vyvalené oči“!
Model má motorek uložený v tendru a ten je také hlavním pohonem.
Poháněno je i třetí dvojkolí na lokomotivě a to pružným kardanovým převodem. Z prvních dvou dvojkolí na lokomotivě je sbírán proud.
Krajní dvojkolí tendru jsou bandážovaná, prostřední sbírá proud. Tendr s lokomotivou je spojen konektorem, který slouží i jako spřáhlo a výše zmíněným kardanem. Tendr jezdí samostatně. Model má přípravu na dekodér, který se vkládá do tendru pod imitaci uhlí. Přístup je velmi jednoduchý.
První, druhé a čtvrté soukolí na lokomotivě jsou stranově posuvná a tak průjezd malými poloměry je bezproblémový.
Jízdní vlastnosti jsem zkoušel na svém kolejišti.
Na části kolejiště je plechové kolejivo PIKO a na části profilové Rocco. Výhybky a jeden angličan jsou staré známé výrobky PIKO.
Na kolejišti mám dvě stoupání : jedno v délce cca 220 cm s převýšením 10 cm, z toho 105 cm v přímé koleji. Druhé o délce 240 cm , dvojité S, s jedním úsekem, kde je protioblouk bez přechodnice. Převýšení je také 10 cm.
Oblouky jsou o poloměrech 380 a 440 mm.
Napájení je pulsním regulátorem.
První dojem bylo lehké zděšení. Lokomotiva se pohybovala trhavě, odmítala přejet výhybky a zastavovala se na různých místech trati. Protože jiné lokomotivy tyto problémy neměly, usoudil jsem, že je chyba v ní. Očistil jsem proto kolečka a mírně napružil sběrací plech v tendru. Pak už bylo po problémech. Lokomotiva jezdí spolehlivě, všechny výhybky přejede bez problémů, nevadí jí ani malé poloměry. Jediný problém je ve výše zmíněném protioblouku, kde jakoby zadrhne a při jízdě ze spádu občas vykolejí.
Nevím si rady s hodnocením rychlosti.
Úsek 1m ujede při plně vytočeném regulátoru za zhruba 8 vteřin. Tj. přepočtená modelová rychlost asi 40 km/hod.( Hektor od ČStrainu přejede stejnou vzdálenost za necelých 7 vteřin.)
Naopak je možné jet krokem a bez problémů zastavit na přesně zvoleném místě.
Rozjezd je plynulý, naopak dojezd je prakticky nulový.
Lokomotiva na obou stoupáních bez problému uvezla 10 dvounápravových vozů.
Překvapilo mě, že jezdí rovnoměrnou rychlostí a ani ve spádu nezrychluje.
Jízdní vlastnosti nicméně hodnotím o stupeň níže než např. model řady 413.0.. PIKO Hobby.
Sandy
 
Příspěvky: 920
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Zippich » pát 28 bře, 2008 8:35 am

Při srovnávání 413.0 a 434.1 se musím trochu zastat stroje KMB. U obou modelů je dobré si před koupí ověřit, zda tendr nešmajdá, ale z konstrukčního hlediska je myslím lépe provedena 434.1. U 413.0 mi vadí příliš rychlé zpřevodování, takže lokomotiva sice hravě dosahuje hračkové přepočtené rychlosti 100km/h, zatímco při modelově věrné 40km/h a SS napájení není vůbec zřetelné osvětlení a malých rychlostí pro posun, nebo věrného "parního" rozjezdu z nuly není schopna...
Zippich
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Sandy » sob 29 bře, 2008 10:26 pm

Zippich píše:Při srovnávání 413.0 a 434.1 se musím trochu zastat stroje KMB. U obou modelů je dobré si před koupí ověřit, zda tendr nešmajdá, ale z konstrukčního hlediska je myslím lépe provedena 434.1. U 413.0 mi vadí příliš rychlé zpřevodování, takže lokomotiva sice hravě dosahuje hračkové přepočtené rychlosti 100km/h, zatímco při modelově věrné 40km/h a SS napájení není vůbec zřetelné osvětlení a malých rychlostí pro posun, nebo věrného "parního" rozjezdu z nuly není schopna...

Při pulsním napájení je možné výše uvedené " nedostatky" odstranit.
Je pravda, že rozjezd není tak plynulý jako u 434.1, ale malé rychlosti při posunu nebo nájezd na přesné místo jí nedělají potíže. Ve prospěch 413.0 zase mluví lepší tažná síla ( hravě utáhne 10 dvounápravových a dva čtyřnápravové vozy - více jsem nezkoušel) a schopnost projet bez " zaškobrtnutí" všechny záludnosti na mém kolejišti ( a to i rychlostí, blížící se rychlíku).
Sandy
 
Příspěvky: 920
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Petr Berka » stř 02 dub, 2008 3:15 pm

Sandy píše:
Zippich píše:Při srovnávání 413.0 a 434.1 se musím trochu zastat stroje KMB. U obou modelů je dobré si před koupí ověřit, zda tendr nešmajdá, ale z konstrukčního hlediska je myslím lépe provedena 434.1. U 413.0 mi vadí příliš rychlé zpřevodování, takže lokomotiva sice hravě dosahuje hračkové přepočtené rychlosti 100km/h, zatímco při modelově věrné 40km/h a SS napájení není vůbec zřetelné osvětlení a malých rychlostí pro posun, nebo věrného "parního" rozjezdu z nuly není schopna...

Při pulsním napájení je možné výše uvedené " nedostatky" odstranit.
Je pravda, že rozjezd není tak plynulý jako u 434.1, ale malé rychlosti při posunu nebo nájezd na přesné místo jí nedělají potíže. Ve prospěch 413.0 zase mluví lepší tažná síla ( hravě utáhne 10 dvounápravových a dva čtyřnápravové vozy - více jsem nezkoušel) a schopnost projet bez " zaškobrtnutí" všechny záludnosti na mém kolejišti ( a to i rychlostí, blížící se rychlíku).


Já jsem 413.0 remotorizoval, což mi trvalo asi 1,5 hod a je z ní jedna z nejspolehlivějších pár jezdících maximálně 40km/h... 434.1 nemám, ale pokud bych srovnával s 434.0 /170, tak 413.0 jezdí líp. Hlavně tendr od KMB nic neutáhne, pokud je bez mašiny a hluk je daleko větší...
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 144
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Příspěvekod Sandy » stř 02 dub, 2008 3:49 pm

Petr Berka píše:
Já jsem 413.0 remotorizoval, což mi trvalo asi 1,5 hod a je z ní jedna z nejspolehlivějších pár jezdících maximálně 40km/h... 434.1 nemám, ale pokud bych srovnával s 434.0 /170, tak 413.0 jezdí líp. Hlavně tendr od KMB nic neutáhne, pokud je bez mašiny a hluk je daleko větší...

Nejhorší je, když někdo něco nakousne a nechá nás tápat. :roll:
Tak se pochlub, prosím. :lol:
Sandy
 
Příspěvky: 920
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Petr Berka » čtv 03 dub, 2008 8:52 am

Ono není s čím se chlubit, dělal jsem to tak, abych do originálu nekousal. Takže jsmem prohrabal zásoby, našel MABUSHI, který jsem kdysi koupil v Německu asi za 5,-€, který je trošku menší, a má max. tak 6000 ot/min. Bohužel má vývod jen na jednu stranu. (PS: je na 16 V, tzn. že při 12V má tak 4500). Z původního motoru jsem stáhl šnek (jde to blbě), nalisoval na nový motor, vytočil kroužek, který drží motor vepředu, motor jsem obložil kouskem olověného plechu zespodu a zvrchu, abych mohl použít původní třmen, který drží motor, připájel vývody a jezdí to. Opravdu tak na 1,5 hod. i s přemýšlením.

PS2: fotky, příp. spíš video nejdřív o víkendu, model je u rodičů...
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 144
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice


Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník