Liliput BR 52

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Liliput BR 52

Příspěvekod hummus » čtv 20 bře, 2008 8:52 pm

Mel bych dotaz na parni lokomotivy BR 52 od Liliputu. Konkretne by me zajimal rozdil mezi BR 52 369 (kat. cislo 5201) a mezi BR 52 novejsi produkce (kat. cislo 105201, 105202, 105203 ). Zajima me jestli je rozdil jen v tom, ze ta novejsi ma DCC rozhrani, nebo je model kompletne predelany.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 319
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 21 bře, 2008 12:35 pm

Já měl liliputku z nové produkce - byla to ta série se suchými obtisky/propisoty, ale číslo modelu si fakt nepamatuju. Mašina měla digitální rozhraní a v komíně přípravu na Seuthe kouřák. Digitální rozhraní bylo v tentru - pod tou destičkou co imituje uhlí (při troše opatrnosti se "dá" vypáčit, nemusíš pak rozebírat celý tendr.

Liliput má dost zjednodušené detaily / v porovnání třeba i s Gutzoldem!/ a kovový tendr - sice řeší problém jak dovážit model, na druhou stranu má dost jednoduché detaily.

Jinak jízdní vlastnosti v DCC celkem OK, až na to, že je hnaný jen tendr. Liliput je fakt drahý (cena 7-12 tis. Kč), radím počkat na "Němku" od ROCO - to byl i důvod proč jsem tu svou napatinovanou dával pryč.
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod radeksindy » pát 21 bře, 2008 3:14 pm

Starý model 52 neznám, ale už pár let pravidelně provozuji ten nový, který na začátku Liliput vyráběl v celočerné variantě s propisotovými nápisy pro několik evropských železnic. Ten jsem zahodil a nechal udělat tampoprintem lepší.

Po modelové stránce je dobrá, narozdíl od 52 od Gützolda ma kovové rozvody, lépe vypadající kola, odpružené nárazníky, ale ty detaily nejsou tak propracované jako Gützold. Má v topeništi udělané osvětlení, aby to vypadalo jako že se topí. Je to příšerné, ale žárovička naštěstí rychle praskla, takže jsem to už nemusel řešit :D

Jízdní vlastnosti jsou horší než u Gützolda a to hlavně proto, že tendr má všechny nápravy pevně v rámu. Podvozky nejsou otočné! Je tedy citlivější na nesprávně položené koleje. Z výroby jsou dvě dvojkolí tendru bandážovaná a zaroveň mají z vnitřní strany kol sběrače. Tendr špatně sbíral a samostatně nejezdil. Vyřešil jsem to otočením sběračů na nehnací nebandážovaná kola tendru.

Lokomotiva sbírá pomocí napružených plíšků uvnitř rámu. Bohužel se jednou stalo, že se dotkly a lokomotivou proteklo pár ampér. Takže došlo na nové kablíky, oprava plošňáku a nový dekodér. Doporučuji ihned izolovat. Občas se stává, že vykolejuje přední běhoun, asi by pomohlo udělat nějaký přítlak nebo jiné vedení.

V Zababově jezdí pravidelně dva kusy (jedna uhelka a jedna mazutka), a až na občasné problémy se svlékáním bandáží nebo přejížděním nerovných míst, jsou to velice spolehlivé lokomotivy. V podstatě zpočátku to byly jediné parní lokomotivy, které byly schopny vydržet jezdit celé setkání (asi tři dny).
radeksindy
 
Příspěvky: 1719
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod hummus » sob 22 bře, 2008 5:51 pm

No asi taky pockam na BR 52 od ROCA. BR 52 od Guetzolda mam a jsem s ni spokojeny (akorat by to chtelo kovove rozvody), ale ROCO bude urcite lepsi.

Diky za reakce.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 319
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9


Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník