Jeff Hopper píše:U nejmenované konkurence zase problém s termošema
....co to je?
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Jeff Hopper píše:U nejmenované konkurence zase problém s termošema
George V. píše:...paskvil.
Nepatřičné podvozky Goerlitz V.a místo Goerlitz V. (Kuehn správně!). Madla u dveří mají být zapuštěná. Koncové osvětlení a chybějící interiér nezasluhují komentáře...
TTmili píše:Máš to "pomíchané". Vozy Y/B rozhodně měli zapuštěná madla (kromě posledních sérií z let 1970-1972). Mimoto měli i třeba ty dva schodky, zapuštěné kliky, a hlavně na čelních dveřích rozpěrné pružiny našikmo pod okny. Byla tam spousta dalších věcí co byla následně zcela předělána.
Vozy Y/B-70 měly tři schůdky, madla trčela ze skříně, kliky byly stále zapuštěné do dveří (snad kromě některých sérii již dodávaných s podvozky Goerlitz V.a), rozpěrné pružiny čelních dveří jsou schované a tak dále.
Vtip je v tom že Tillig se snaží z jedné formy vytřískat co nejvíc a proto ani jeden jeho vůz neodpovídá zcela skutečnosti. A asi nejvíc mě to štve u BDs které se dalo udělat tak aby bylo co nejlíp když se na něj musela dělat forma nová.
Jde o to že pokud Tillig tvoří typ Y/B tak udělá výlisek kastle, plácne na ní střechu odpovídající tomuhle typu (s výdechy kaloriferu na střeše) a pod vůz zase výlisek spodního vybavení vozu které jakž takž odpovídá. Jenže takovýhle vůz třeba nemá vůbec ony zapuštěná madla, chybí byť jen natištěné maznice kluznic na bočnicích a nejsou zapuštěné kliky a chybné je i okno u dveří na straně bočnice (neplatí pro první série z roku 1964-1965).
Pokud chce Tillig vůz Y/B-70 pak na ten samý výlisek nasadí hladkou střechu, a pod vůz krabice s kaloriferem a dvěma brzdovýma válcema a na bočnici u uličky natiskne mřížku od kaloriferu. To je vše co udělá, opět nesedí zapuštěné kliky, ale najednou sedí trčící madla. I to okno na chodbičce sedí. Jenže vznikají další problémy tím že skříň až na detaily vypadá spíš jako Y/B, konkrétně jde o ty rozpěrné pružiny na čelních dveřích, a celkově vzhled čela. Mimo to na Y/B-70 ani nesedí rádiusy přechodů bočnice-čelo.
No a každopádně chybné jsou podvozky v každém případě, protože neodpovídají ničemu co u nás jezdí. Jsou to sice Goerlitz V ale podvěs kolébky mají uchycený tyčemi (jako Goerlitz V.a) a nikoliv přes hraníky. Také brzdové zdrže odpovídají těm co se používají na Goerlitz V.a. Tenhle podvozek se používal na "Reko" vozech v německu, Tillig je překopal o asi rok dřív než Y, a podvozky jsou si "podobné" tak proč je nepoužít, že.
A ve finále, tebou zmiňované Bee272 (ale i některé Bee273 - ex. Beer) jsou sice z postarších typů Y/B kolem roku 1970, ale změny jako vystouplá madla i kliky se na nich událi při rekonstrukci. Tehdy se podobně jako na ex. Bh které se rekonstruovali ve větší míře na B(p)ee vyměňovali buď části bočnic (Beer) a nebo celé bočnice (Bee272) a také dveře se vyměňovaly za novější typ. Toliko k tvému postřehu, který má však nemá s původními vozy Y/B krom podvozků a části skříní nic společného.
TTmili píše:Dveře po rekonstrukci rozhodně nejsou starý, mají menší okna, a právě nezapuštěné kliky. Tady se můžeš podívat na původní podobu vozů před rekonstrukcí http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B250.php .
TTmili píše:Jsem vlastníkem celkem 5 vozů Tillig (různé provedení) a jsem nad míru spokojen. Připomínám že mám všechny vozy ČSD kde představují Y/B, takže většina chyb není až tak patrná (až na to okno na chodbičce), a celkově vypadají vozy velice dobře. Myslím že ani vedle Kuehnových vozů nebudou vypadat špatně, jediný rozdíl budou asi jinak řešená okna.
Jízdně se mi všechny vozy vyvedly velice dobře, dvojkolí nehází, a vozy ani nepřibržďují, osobně jsem měl od Tilliga skutečné problémy jen s vozem Fa.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků