Liliput (obecně)

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod vmucha » úte 05 úno, 2013 7:10 pm

Budou Míro troleje?
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 06 úno, 2013 4:37 am

vmucha píše:Budou Míro troleje?

No to mi chroustá v hlavě nejvíc :D protože bych musel snést to telegrafní vedení ve stanici a jako bonus mám poněkud nižší průjezdný průřez pod mostem na pravém zhlaví. :evil: Páry bez problému podlezou,ale jak by to vypadalo s elektrikou netuším.Pokud ano,stejně by bylo nefunkční,protože do podzemí už dráty roubovat skutečně nebudu. :lol: Ještě mě napadla varianta,že bych vytvořil variantu trolejového vedení ve výstavbě,tzn.zadrátovat pouze průjezdnou kolej a zbytek nechat bez trolejí.

Edit:No zaplať pán bůh,že nemám točnu :lol:
http://www.drg-ler.de/HTML/Projekte/Obe ... /index.htm
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod George V. » stř 06 úno, 2013 12:14 pm

Tak zadrátovaná točna snad není povinná. Co já vím, tak u ČSD byla snad jediná kdysi na Wilsonu pod 1500V, normálně se to strká malýma traktorama...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3203
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod Jarda H. » stř 06 úno, 2013 1:02 pm

miroslav lengyel píše: .....
Edit:No zaplať pán bůh,že nemám točnu :lol:


No jo, ale bez točny jako bys ani nebyl :lol: :lol: :lol: .....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2796
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 06 úno, 2013 1:45 pm

George V. píše:Tak zadrátovaná točna snad není povinná. Co já vím, tak u ČSD byla snad jediná kdysi na Wilsonu pod 1500V, normálně se to strká malýma traktorama...


No jo Georgi,když ale já jsem v Německu :D ale jak říkám,naštěstí ji nemám a nikdy mít nebudu,protože není místo a ani by se k mé staničce nehodila. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 06 úno, 2013 1:46 pm

Jarda H. píše:
miroslav lengyel píše: .....
Edit:No zaplať pán bůh,že nemám točnu :lol:


No jo, ale bez točny jako bys ani nebyl :lol: :lol: :lol: .....


Jardo,tak to já klidně jako nebudu. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod Jarda H. » stř 06 úno, 2013 2:05 pm

No ale Míro zpět k tématu - myslm, že v jednoduchosti je síla a řešení nastínil juroH0 ....

juroH0 píše:...... môžeš jazdiť tak, že pred vlak ťahaný elektrikou dáš paru a pôjde odklonom po trati bez troleja kvôli výluke :wink:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2796
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 06 úno, 2013 3:20 pm

Jarda H. píše:No ale Míro zpět k tématu - myslm, že v jednoduchosti je síla a řešení nastínil juroH0 ....

juroH0 píše:...... môžeš jazdiť tak, že pred vlak ťahaný elektrikou dáš paru a pôjde odklonom po trati bez troleja kvôli výluke :wink:


Tak to už je jednodušší zapřáhnout za to rovnou páru a je to. :D Svého času třeba na trati UL-Cheb také jezdila elektrika z UL do CV,pak to táhly do Varů Brejle a z Varů zase Laminátka.Vtip je v tom,že Karwendel tahaly od samého počátku pouze elektriky,takže smolík. :? Navíc si ani nemůžu vzhledem k délce kolejí ve skryťáku takový luxus dovolit,je to tak na 4 klasy+mašina,vždyť to víš,ne?No to je tak,když se vymýšlí kraviny,ale když ony jsou ty vagóny tak krásný :lol: Koukal jsem už na Sommerfeldt a vypadá to zajímavě. :mrgreen:Ale žádnou paniku,ještě nemám vybranou ani mašinu.Dle mého pátrání tam jezdila spíše 44.0,kterou dělá Roco,ale mně by se víc lbila 44.5 od Liliputu.Navíc mám z Roca po zkušenostech docela strach,nejradši bych za to zapřáhl Fleischmanna http://www.okvlacky.cz/produkt/elektric ... -9059.html
ale ten tam nemá bohužel co dělat.Na druhou stranu by to k těm modrým vagónům pasovalo jak pr..l na hrnec.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod jirkan » sob 09 úno, 2013 3:29 pm

Jen matně lovím v paměti, ale zdá se mi, že by tam patřily E244, což byla odvozenina z E44, ale s jinou elektrickou výstrojí - ona snad celá ta část tratí byla elektrifikována jiným systémem. Lokomotivy byly v obou verzích - s i bez představků, takže v zásadě lze použít oboje (ROCO i Liliput), ty jiný střeva se snad dají přehlédnout. Zdá se mi ale, že základní nátěr byl šedý až modrošedý (předpokládám, že jde o epochu II).
Prosím ale, berte to vše s rezervou - paměť už tak neslouží a pramen nějak nemůžu dohledat :mrgreen:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod jirkan » sob 09 úno, 2013 3:49 pm

Abych to vrátil k Liliputu - pánové se pochlapili, a tak mi konečně dorazila BR56ka, kterou jsem měl objednanou asi 2 roky.
Jedná se o model původní BR55, která byla rekonstruována na 1D, takže jde o jinou lokomotivu, než známe např. od Fleischmanna nebo Guetzolda.
Model je řešen podobně jako modely od Rivy nebo Brawy, tj. motor je v kotli, pohon přes malou převodovou skříň na poslední spřaženou nápravu, která je obandážovaná. Díky tomu je zachován průhled pod kotlem.
V tendru je místo na elektroniku - vespod příprava na 23 mm reprák, nahoře místo pro dekodér (21 PIN).
Na obou koncích lokomotivy i mezi loko a tendrem krátká spřáhla.
Spojení mezi loko a tendrem je navíc snadno rozpojitelné - spojka je současně i konektor. Díky tomu je to ale celé trochu rozměrné a tak to při bočním pohledu ruší.
Jízdně to zatím vypadá dobře - max. rychlost v digitálu je jen trochu překročena - podle letmých měření cca 75 km/hod. Při pomalé jízdě OK, projíždí i poloměr cca 360mm.
Takže celkem povedený stroj, navíc s univerzálnějším použitím než BR55. Možná i zajímavý námět pro přestavbu na naše stroje 1D tam, kde se dříve používal modifikovaný pojezd PIKO BR55.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 09 úno, 2013 4:24 pm

jirkan píše:Jen matně lovím v paměti, ale zdá se mi, že by tam patřily E244, což byla odvozenina z E44, ale s jinou elektrickou výstrojí - ona snad celá ta část tratí byla elektrifikována jiným systémem. Lokomotivy byly v obou verzích - s i bez představků, takže v zásadě lze použít oboje (ROCO i Liliput), ty jiný střeva se snad dají přehlédnout. Zdá se mi ale, že základní nátěr byl šedý až modrošedý (předpokládám, že jde o epochu II).
Prosím ale, berte to vše s rezervou - paměť už tak neslouží a pramen nějak nemůžu dohledat :mrgreen:


Zdarec kolego,tak co vím naprosto přesně :D že E244 to určtitě nebyla.Pod tímto označením ji používaly po válce DR,DB pod označením E 144,jednalo se však o E 44.0 http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_E_44
Po nějakou dobu se pak vyráběly E 44.5 viz.článek výše.Také skutečně vyrobili prototyp,který měl označení E 244,ale provozoval se pouze na trati v Černém lese a navíc co mašina,to originál. :lol:
No jo,ale aby tam hezky napsali,zda jezdlily a které na Mittenwaldu,tak to né.Jak jsem psal výše,dohadují se o tom i Němci :lol:
http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=2&t=26626 a nějak se mi nezdá,že by se dobrali nějakého výsledku.
To já už jsem se dobral :D budu muset koupit elok a ještě k tomu oberleitung. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 09 úno, 2013 4:38 pm

jirkan píše:Abych to vrátil k Liliputu - pánové se pochlapili, a tak mi konečně dorazila BR56ka, kterou jsem měl objednanou asi 2 roky.
Jedná se o model původní BR55, která byla rekonstruována na 1D, takže jde o jinou lokomotivu, než známe např. od Fleischmanna nebo Guetzolda.
Model je řešen podobně jako modely od Rivy nebo Brawy, tj. motor je v kotli, pohon přes malou převodovou skříň na poslední spřaženou nápravu, která je obandážovaná. Díky tomu je zachován průhled pod kotlem.
V tendru je místo na elektroniku - vespod příprava na 23 mm reprák, nahoře místo pro dekodér (21 PIN).
Na obou koncích lokomotivy i mezi loko a tendrem krátká spřáhla.
Spojení mezi loko a tendrem je navíc snadno rozpojitelné - spojka je současně i konektor. Díky tomu je to ale celé trochu rozměrné a tak to při bočním pohledu ruší.
Jízdně to zatím vypadá dobře - max. rychlost v digitálu je jen trochu překročena - podle letmých měření cca 75 km/hod. Při pomalé jízdě OK, projíždí i poloměr cca 360mm.
Takže celkem povedený stroj, navíc s univerzálnějším použitím než BR55. Možná i zajímavý námět pro přestavbu na naše stroje 1D tam, kde se dříve používal modifikovaný pojezd PIKO BR55.


Tak já mám už oba stroje BR 55 a 56 samozřejmě od Fleischmanna :D a měnit je nebudu ani za nic.Nicméně jsem zvědav na BR 75 od Liliputa,kterou naštěstí pro mě posunuli až na léto neb jsem si s těmi krásnými modrými vagónky zase přidělal výdaje.Teda on za to vlastně může Radek,já za to chtěl zapřáhnout původně tu nádhernou BR 18.5 od FLM ale to né,tam musí přijít jedině elektrika. :mrgreen: Nicméně,když už se budu pinožit s těma drátama,tak jsem si říkal,že by mi šel docela k pleti tento stroj. :lol: http://happymodel.cz/liliput-133540-ele ... ka-elt1901
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod jirkan » sob 09 úno, 2013 9:43 pm

Opravdu se jedná o E 244 DRG (což je něco jiného než 244DR ve 4. epoše), jednalo se o upravené lokomotivy na systém 20 kV-50 Hz, které konstrukčně vycházely z E44 DRG, které byly na klasických 15 kV a 16 2/3 Hz. Rok výroby někde mezi 36 a 37, v provozu zůstaly u DB do cca 1960.
Ale opravdu nevím, zda se hodí k těm vozům.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 10 úno, 2013 5:31 am

Já se také o to nepřu,vtip je v tom,že byly pouze 4 a Karwendel netahaly. :D O vagónech se dá sehnat informací docela dost,ale s mašinama to už je horší.Zatím jsem našel,že v různých dobách tam jezdily různé mašiny,takže to klidně mohla tahat E 16,17,44.0,44.5,takže asi z žádnou z nich chybu neudělám.Ony i tyhle bledě modré vozy tam nejezdily věčně a byly nahrazeny jinými.Nakonec jsem zjistil,že Karwendel mohla táhnout i E 18 :D
Naposledy upravil miroslav lengyel dne ned 10 úno, 2013 5:16 pm, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Liliput (obecně)

Příspěvekod jirkan » ned 10 úno, 2013 9:45 am

Omlouvám se :wink: , jak jsem se teď trochu hrabal starou literaturou, tak vidím, že to bylo trochu mimo. Protože jsem se ale dočetl, že některé E44 i E44.5 byly pro provoz na tratích s velkými stoupáními vybaveny odporovou brzdou, tak to vypadá logicky, že by tam mohly být nasazeny.
S E44.5 od Liliputa nemám zkušenost, ale E44 od ROCO mám, a je zatím zcela bez problémů.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků