od George V. » čtv 09 úno, 2012 8:31 am
Vlastním dva brejlovce, 754 Roco a 750 Kuehn, takže budu srovnávat jenom je. MTB nemám a ani mít nebudu. Co se týká provozních vlastností, jednoznačně u mne vede Roco. Měl jsem štěstí na kousek s dobrým motorem, takže mu nemám provozně co vytknout. Co se týká pojezdu, považuji ho z nabízené nabídky suverénně nejlepší. Vychází z koncepce, kterou Roco dlouhodobě razí v HO, kde patří v tomto oboru ke špičce. Kovové skříně převodovek, kvalitní převody, kvalitní dvojkolí - to vše je příslibem bezchybné funkce po dlouhou dobu, přesné zpřevodování na modelovou rychlost, vynikající vlastnosti při nízkých rychlostech, nízké napětí pro rozjezd. Dále kladně hodnotím po provozní stránce spodní deklíky převodovek na šroubky, což umožňuje provádět běžnou údržbu bez nutnosti rozebírání mašiny. Dalším plusem je bezchybně pracující a i celkem robustní kinematika. Stejně tak lépe hodnotím osvětlení. U Kuehna jsem měl také štěstí na dobrý kousek, nicméně v mechanickém provedení pojezdu poněkud zaostává. Ať se ma mne TT-čkáři nezlobí, ale konstrukce pojezdu mi silně připomíná Hobby modely od PIKO v HO. Holt daň za nižší cenu. Provozní zkušenosti - zatím se nevyjádřím, z důvodu použití nevhodného šneku - budu hodnotit až po výměně; jen podotknu, že mám, stejně jako další uživatelé tohoto modelu, problémy s kinematikou - problémy s vykolejováním prvního vozu za mašinou...
to gaben:
Co se týká barev, tak měl jsem možnost srovnání 750.243 a T478.3187. Ta 750 má světlejší odstín červené, než je červeň višňová na té 187,
stejně tak střecha a pojezd nejsou podle normy hnědošedé, ale spíše šedé. Nicméně ta šedá je nejspíše správně, ale o té červené se dá docela pochybovat, já bych si tipnul, že by to měla být také spíše standardní višňová...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně