Brno a okolí

Komunikujte s modeláři ve vašem městě či obci....

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod milan ferdián » čtv 25 bře, 2010 7:55 pm

MirekTT píše:
Tomáš píše:já si to myslel chtěl jsem ten tvar jenom proto aby se mi tam vlezla třeba i nějaká ta vlečka jak bylo nakresleno...no nic bude to tedy lichoběžník

Ted´ nevím, jestli zase nerozvířím celkové rozměry tvé snahy, ale z konstrukčního hlediska lepší než lichoběžník, je čtverec, nebo odélník. Tak jestli na tom lichoběžníku není prostorově nutné kosit ty rohy, pak bys mohl vlečku vyvést do těchto jinak přebytečných míst. :wink:


Jako profík ,kdo nemá přístup k formátce a neumí na ni pracovat,tak tyto tvary,viz lichoběžník a jiné patvary,nedoporučuji... :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod MirekTT » čtv 25 bře, 2010 8:03 pm

milan ferdián píše:Jako profík ,kdo nemá přístup k formátce a neumí na ni pracovat,tak tyto tvary,viz lichoběžník a jiné patvary,nedoporučuji... :wink:

Jako amík, co to zkusil, jen potvrzuji. :D
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 25 bře, 2010 8:05 pm

MirekTT píše:
milan ferdián píše:Jako profík ,kdo nemá přístup k formátce a neumí na ni pracovat,tak tyto tvary,viz lichoběžník a jiné patvary,nedoporučuji... :wink:

Jako amík, co to zkusil, jen potvrzuji. :D


Ámen.... :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Tomáš » pát 26 bře, 2010 2:37 am

Tak s tím souhlasím,ale já bych to stejně s nejvědší pravděpodobností nechal někde nažezat,protože ani základní tvary doma ničím neupižlu
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » pát 26 bře, 2010 3:13 am

Tomáš píše:Tak s tím souhlasím,ale já bych to stejně s nejvědší pravděpodobností nechal někde nažezat,protože ani základní tvary doma ničím neupižlu


Nařežou ti jen obdélníky nebo čtverce (pořezák) :!: a to vše s kolmým řezem..
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Tomáš » pát 26 bře, 2010 12:15 pm

milan ferdián píše:
Tomáš píše:Tak s tím souhlasím,ale já bych to stejně s nejvědší pravděpodobností nechal někde nažezat,protože ani základní tvary doma ničím neupižlu


Nařežou ti jen obdélníky nebo čtverce (pořezák) :!: a to vše s kolmým řezem..


Sehnal jsem pána...teda zatím,jen na doporučení kolegy z práce, je to stolař..důchodce..udělá prej cokoliv za lidové ceny.Volal jsem s ním a prej není problém nařezat cokoliv z čehokoliv...tím pádem jsem se ptal na ten patvar...ovšem podmínka je mít víkres :oops:
Takže kdo mi doplní zbývající rozměry :oops: :wink:
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#oblouk_dil.jpg
R396 by bylo ideál,nebráním se ale i R353,pokud by to s 396 mělo být moc velký
Je to jen zatím teorie,ale pokud budou rozměry přijatelné nechám si to zhotovit
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » pát 26 bře, 2010 12:57 pm

Hm, na konstrukční výkres je to tedy hypermálo. Je třeba znát celou skladbu dílů, ze kterých modul bude, jejich tlouštky. Bez toho nelze nic nakreslit.
Příklad:
Já jsem věděl, že základní nosná konstrukce bude s 8mm překližky. Že přední čela, na které ještě přijdou normočela tlouštky 10mm, budou z 10mm překližky, že přes boky přijde dotvarovat dle krajiny bočnice z 5mm překližky. Že když to budu všechno řezat pod jinýmy úhly, než 90°, nemůžu počítat s tlouštkami materiálu, ale s jejich úhlovým zvětšením v řezu.
Proto jsem normomudul, který má mít celkem 40cm šířky, zmenšil v nosné konstrukci o 1cm právě kvůli těm dvěma 5-timm bočnicím. A stejně jsem zkrátil i délku modulu o normočela, která tam pak přišly přilípnout. A stejně jsem prodloužil všechny díly, které byly seřezávany pod nestandardnímy úhly, aby k sobě díly pak doléhaly celou plochou řezu, a ne jen jeho hranou.

Zkrátka musíš to mít předem vymyšlené, jinak to nepůjde nařezat. Rádi ti pomůžem i s výkresem, ale musíš říct, jak tlustý bude matroš, jestli budeš přidávat z boků další bočnice a jaké. A musíš slíbit, že už to nezměníš. :wink:

Nevím, jak moc je to srozumitelné, ale v první části fotoseriálu na mém rajčeti o stavbě modulů bys to měl vycítit, co to chce. Nemusíš to číst celé, stačí jen začátek: http://mirektt.rajce.idnes.cz/Moduly/
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » pát 26 bře, 2010 1:17 pm

no myslím,že to budu stavět celý tak jak to vidím u tebe.Vše bych dělal z 10překližky
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » pát 26 bře, 2010 2:42 pm

Dobře, a ty ochranné bočnice? Taky z desítky? Nebo je nebudeš dávat?
Jde o to určit maximální šířku obrysu a pak jen odvozovat rozměry dílů. Pravidlo č.1 styčné čelo je vždy přes celou maximální šířku. Nosné části se dělají menší o krycí části. Krycím dílem je styčné čelo a bočnice. Styčné čelo musí být pevné masivní - tedy 10mm min. Ted´ ty bočnice. Budou? A jak tlusté? Desítka je moc. Nezapomen, že je budeš dořezávat dle terénu, tak at to nemusíš dělat motorovkou.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » pát 26 bře, 2010 4:22 pm

MirekTT píše:Dobře, a ty ochranné bočnice? Taky z desítky? Nebo je nebudeš dávat?
Jde o to určit maximální šířku obrysu a pak jen odvozovat rozměry dílů. Pravidlo č.1 styčné čelo je vždy přes celou maximální šířku. Nosné části se dělají menší o krycí části. Krycím dílem je styčné čelo a bočnice. Styčné čelo musí být pevné masivní - tedy 10mm min. Ted´ ty bočnice. Budou? A jak tlusté? Desítka je moc. Nezapomen, že je budeš dořezávat dle terénu, tak at to nemusíš dělat motorovkou.


Jo takže upřesňuji: styčné čelo 10 překližka,bočnice tak buď 8 překližka,nebo nějakej tenkej sololit 5ka.Zbytečně to nemusím přehánět,dílce se budou transportovat jen vyjímečně. Bočnice,jestli jsem pochopil budu dořezávat až nakonec podle krajiny,tzn,že budou překrývat boky celýho modulu.Tím pádem to vyleze max o 1-2cm.takže nosná šíře může být jen třeba max.280mm,když celek má mít 300.S délkou je to obdobně takže nosná délka 480mm z každé strany vyleze o 10kový čelo.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » pát 26 bře, 2010 4:26 pm

Tomáš píše:
MirekTT píše:Dobře, a ty ochranné bočnice? Taky z desítky? Nebo je nebudeš dávat?
Jde o to určit maximální šířku obrysu a pak jen odvozovat rozměry dílů. Pravidlo č.1 styčné čelo je vždy přes celou maximální šířku. Nosné části se dělají menší o krycí části. Krycím dílem je styčné čelo a bočnice. Styčné čelo musí být pevné masivní - tedy 10mm min. Ted´ ty bočnice. Budou? A jak tlusté? Desítka je moc. Nezapomen, že je budeš dořezávat dle terénu, tak at to nemusíš dělat motorovkou.


Jo takže upřesňuji: styčné čelo 10 překližka,bočnice tak buď 8 překližka,nebo nějakej tenkej sololit 5ka.Zbytečně to nemusím přehánět,dílce se budou transportovat jen vyjímečně. Bočnice,jestli jsem pochopil budu dořezávat až nakonec podle krajiny,tzn,že budou překrývat boky celýho modulu.Tím pádem to vyleze max o 1-2cm.takže nosná šíře může být jen třeba max.280mm,když celek má mít 300.S délkou je to obdobně takže nosná délka 480mm z každé strany vyleze o 10kový čelo.


Na sololit ,jako nosnou konstrukci nebo jen oplášťování,na to zapomeň.. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod D » pát 26 bře, 2010 4:34 pm

Tomáš
> R396 by bylo ideál,nebráním se ale i R353,pokud by to s 396 mělo být moc velký
To snad dokážeš posoudit podle druhého návrhu (R400), který jsem ti tu už kreslil.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tomáš » pát 26 bře, 2010 4:56 pm

ANO ANO málem bych na to zapoměl.Já věděl,že už to někde bylo.Už se v tom velkým počtu návrhů strácím.Takže podmět už tu máme
http://qu.wu.cz/vlacky/planky/tomas-r400.png
Z toho možno vycházet
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » pát 26 bře, 2010 5:12 pm

Tak tedy to nastavím takto: nosné konstrukce a přechodová čela překližka tlouštky 10mm, bočnice překližka 5mm. Tvar bude ten čtverec s jedním seříznutým úkosem o 45° tak, aby se vnější rozměry čtverce o délce strany 50cm (nebo 55cm) zmenšily na 30cm. Říkám to správně?

Dále čela. Je klíčové znát ten poloměr zatáčky, aby se pomocí vestavby zatáčky 90° určila vzdálenost středu kolejí od vnějšího okraje segmentu, a tím se mohlo narýsovat a vyrobit čelo.
Druhá možnost je udělat zatáčku tak, aby středová osa koleje vyšla přesně do půlky šířky přechodových třiceticentimetrových čel, tedy 15cm. A tím očekávat, že z toho bude zatáčka o rozumném poloměru (zatím jsem nad tím matematicky nebádal)

Pravidlo č.2: Je třeba vědět, že zatáčením bude končit až na vnější okraji přechodového čela, nikoli čela nosné konstrukce.

Takže pochopeno? Říkám to správně?
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod depo201 » pát 26 bře, 2010 6:41 pm

Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Region Morava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník