Brno a okolí

Komunikujte s modeláři ve vašem městě či obci....

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod Tomáš » stř 24 bře, 2010 3:06 pm

nějak takhle? co?

http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#a.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#b.jpg

pokud by se ten díl povedl "zkulturnit" bylo by dobré :D
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » stř 24 bře, 2010 6:58 pm

Tomáš píše:nějak takhle? co?

http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#a.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#b.jpg

pokud by se ten díl povedl "zkulturnit" bylo by dobré :D


Špatně ,matematiku....Rozteč kolejí musí být u TT 43mm :!: minimálně 40mm :!: :!: :!: :!: za předpokladu ,že tam nebude výhybkové spojení....
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Tomáš » stř 24 bře, 2010 7:12 pm

milan ferdián píše:
Tomáš píše:nějak takhle? co?

http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#a.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#b.jpg

pokud by se ten díl povedl "zkulturnit" bylo by dobré :D


Špatně ,matematiku....Rozteč kolejí musí být u TT 43mm :!: minimálně 40mm :!: :!: :!: :!: za předpokladu ,že tam nebude výhybkové spojení....


teď si asi sedím na vedení,ale vůbec jsem tě teď nepochopil....mimo jiné matematika je opravdu moje smrt.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » stř 24 bře, 2010 7:21 pm

Tomáš píše:
milan ferdián píše:
Tomáš píše:nějak takhle? co?

http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#a.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#b.jpg

pokud by se ten díl povedl "zkulturnit" bylo by dobré :D


Špatně ,matematiku....Rozteč kolejí musí být u TT 43mm :!: minimálně 40mm :!: :!: :!: :!: za předpokladu ,že tam nebude výhybkové spojení....


teď si asi sedím na vedení,ale vůbec jsem tě teď nepochopil....mimo jiné matematika je opravdu moje smrt.


Teď už chápu plně slova od kolegy Myšpulína,že si fakt s tebou Tomáši člověk užije... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod MirekTT » stř 24 bře, 2010 7:21 pm

Milan asi myslel ty výhybku, ze které vybíhá vnější oblouk R353 odbočkou a rovně je kus rovinky a oblouk. Tím se ti obě koleje v zatáčce dostávají moc blízko sebe. Budˇ zrušit krátkou rovinku za výhybkou, nebo přidat rovinku za odbočením, aby se mezi těmi kolejemi v oblouku zvětšil rozestup.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod milan ferdián » stř 24 bře, 2010 7:22 pm

MirekTT píše:Milan asi myslel ty výhybku, ze které vybíhá vnější oblouk R353 odbočkou a rovně je kus rovinky a oblouk. Tím se ti obě koleje v zatáčce dostávají moc blízko sebe. Budˇ zrušit krátkou rovinku za výhybkou, nebo přidat rovinku za odbočením, aby se mezi těmi kolejemi v oblouku zvětšil rozestup.



Bingóóóó..... :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Tomáš » stř 24 bře, 2010 7:26 pm

No tak to řeknu rovnou a nedělám tajnosti...takže za vyhybkou rovnou oblouk z obou konců :idea:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » stř 24 bře, 2010 7:50 pm

milan ferdián píše:
Tomáš píše:
milan ferdián píše:
Tomáš píše:nějak takhle? co?

http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#a.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#b.jpg

pokud by se ten díl povedl "zkulturnit" bylo by dobré :D


Špatně ,matematiku....Rozteč kolejí musí být u TT 43mm :!: minimálně 40mm :!: :!: :!: :!: za předpokladu ,že tam nebude výhybkové spojení....


teď si asi sedím na vedení,ale vůbec jsem tě teď nepochopil....mimo jiné matematika je opravdu moje smrt.




Teď už chápu plně slova od kolegy Myšpulína,že si fakt s tebou Tomáši člověk užije... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


sem ze blba,ale to se občas stane :roll: ...hold tyhle věci jdou mimo mě...na posledním kolejišti jsem to dostal od tebe polopaticky namalovaný,stačilo to jen zhotovit.Tohle je můj "vývoj" a podle toho to vypadá.Začínám z toho už být špatnej...mám v hlavě představy a nápady,bohužel je nedovedu popsat a nakreslit
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Myšpulín » čtv 25 bře, 2010 6:08 am

Tomáš píše:...mám v hlavě představy a nápady,bohužel je nedovedu popsat a nakreslit

Todle není tvůj největší problém. S tím ti tady plno lidí pomůže. Tady jde o něco jiného. Ty tu jak na obrtlíku měníš celkovou koncepci, nastíníš dost neuměle (holt ne každý se umí řádně vyjádřit) základní pravidla, která ovšem obratem zrušíš a nastolíš nová, o kterých ostatní nemají ani páru.
Mě třeba udivuje toto:
1) Nastínil jsi celkový rozměr "kolejiště", ale sám vytváříš návrhy mnohem větší
2) Udal jsi, že potřebuješ celé to "kolejiště" mít na 10 segmentech 50 x 30 cm, ale tvé vlastní konstrukce jen samotných segmentů tento počet převyšují, nehledě na to, že se objevily nějaké rohové díly, o kterých nikdo nic neví
3) Řešíš detail zastávky, ačkoli nevíš, jak bude a na jakých dílech situovaná

Takhle bych mohl pokračovat. Ano, při vymýšlení se každý dostává do fáze, že cestička, kterou si vybral, někde za rohem či dvěma končí, a musí se vrátit a jít jinudy. Máme-li tě na té cestě doprovázet (a jak vidíš, pár nás tu je), musíš nám ty důvody těch změn říci, abychom je akceptovali a věděli, že se změnily ty a ty podmínky a podle nich zase třeba něco navrhli.

Teď to asi ode mne zní dost tvrdě, ale mě se třeba líbí ta tvoje snaha udělat si tu radost z toho ježdění a tedy snažím se ti s tím pomoci, jak umím. Ale prostě vydolovat z tebe, co si v návrhu mohu a co nemohu dovolit, co mne (vlastně tebe) svazuje a co je nepodstatné, to je oříšek a ten největší problém.

Zcela určitě by se to řešilo lépe, kdybychom nad tím seděli společně u jednoho stolu (a flašky vína), než takhle na dálku po netu. Ale neboj, určitě to po nějaké době, delší nebo ještě delší, zvládnem!

Tak konec lelkování a vzhůru na tu stanici.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Tomáš » čtv 25 bře, 2010 9:16 am

Moc si všeho vážím,hlavně vaší pomoci. (Myšpulín,Milan,Mirek,Depo) Snad se to společným úsilím povede a vy se mě nešedivíte.
Takže nastavíme si pevná pravidla která už nebudu měnit slibuji:

1)rozměr celého díla se segmentů.Není to zas až tak rozhodující,protože,jezdit budu stejně jen v nepřítomnosti mých ratolestí.Ideální by bylo,kdybych to celý mohl rozložit na postel 200x160,ale není to podmínkou.Můžu si to rozložit i na zemi a nebo na postel šoupnu desku,kterou pak zasunu za skříň.Celá plocha by ale neměla přesáhnout 300x200cm
2)Segmenty: počet segmentů by neměl přesáhnout počet 10kusů,rovných dílůRozměr rovných segmentů je 50x30cm.Pak jsou tu ty oblouky.Jejich velikost by se měla odvíjet spíš podle poloměru,Ten by měl být min.R395.Líbila byl by se mi tento tvar rohových dílů
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#roh.jpg
Kdyby to mělo být moc velký,tan trojúhelník,tak by to mohlo končit tak jak je vyznačeno modře.
3)Uspořádání segmentů spodek "oválu" Stanice budkovice 2 díly tak jak mám zde. http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#P3220188.jpg
Napojení z prava na oblouk stanice by mělo být řešeno tak aby se kolej vrátila zpět na osu.(jeden rovný díl),pak oblouk 90stupňů a rovný díl most.Pak další oblouk 90St a vjezd do stanice.Oblouk by mohl být řešen,tak nějak jak uvádím zde. http://tauvec.rajce.idnes.cz/stanice/#b.jpg
problém asi bude v napojení na most,ale není podmínkou aby byl most v ose segmentu.Stanice tři díly a zase oblouk 90St. něco podobnýho.Další rovnej díl,nebo něco tak aby to šlo uzavřít a napojit na budkovice,které končí taky obloukem.To bych nechal tak jak to pěkně nenuceně vyjde.

Takže asi takhle no,ideál kdybych tam ještě někde napasoval přejezd,a mostek s polní cestou nadjezd.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » čtv 25 bře, 2010 9:49 am

Tomáš píše:ze mě nešedivíte.

Já už jsem šedivej byl před tím. Leda že by to začalo opadávat :lol: :lol: :lol:

Tomáš píše:Takže nastavíme si pevná pravidla která už nebudu měnit slibuji.

zaprotokolovat, podepsat, archivovat :D

Tomáš píše:jezdit budu stejně jen v nepřítomnosti mých ratolestí.

To je přesně to, co jsem říkal. Budeš potřebovat systém rychlého spojování, který bude přístupný jinak, než ze spodu, jak je tomu u modulovky. Proto jsem ti doporučoval ty přezky z boku segmentů v mailu.

Tomáš píše:Líbila byl by se mi tento tvar rohových dílů
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#roh.jpg.

No z tohohle mi ty vlasy padat začnou. V tom tvaru je jeden úhlový roh navíc, což se projeví velmi komplikovanou konstrukcí náročnou na přesnost. Doporučuji klasický pravidelný lichoběžník.

Bohužel s námětem ti nepomůžu, to moc neumím, takže ten zbytek ti poradí jiní borci. Drž se hlavně zásady tvarů segmentů: v rozích pravidelné lichoběžníky a na rovinkách obdélníky. Jinak si zaděláváš na nedozírné konstrukční problémy.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » čtv 25 bře, 2010 12:02 pm

Tomáš píše:Líbila byl by se mi tento tvar rohových dílů
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#roh.jpg.

No z tohohle mi ty vlasy padat začnou. V tom tvaru je jeden úhlový roh navíc, což se projeví velmi komplikovanou konstrukcí náročnou na přesnost. Doporučuji klasický pravidelný lichoběžník.[/quote]

já si to myslel chtěl jsem ten tvar jenom proto aby se mi tam vlezla třeba i nějaká ta vlečka jak bylo nakresleno...no nic bude to tedy lichoběžník
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod boy.rough » čtv 25 bře, 2010 12:29 pm

Ahoj, trochu se Vám nabourám do diskuse :D .
Tomáši, prosím Tě, ujasni si jak velký to vlastně chceš mít :lol: .
200 x 160, nebo 300 x 200 je podle mě sakra rozdíl. Řekl bych, že ve Tvém případě je to zásadní, právě kvuli projekci.
Ahoj, Olda.
PS: s velikým zájmem sleduji celé toto vlákno :D :shock: .
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán) a opravdu s nimi nemám problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 630
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Příspěvekod MirekTT » čtv 25 bře, 2010 1:21 pm

Tomáš píše:já si to myslel chtěl jsem ten tvar jenom proto aby se mi tam vlezla třeba i nějaká ta vlečka jak bylo nakresleno...no nic bude to tedy lichoběžník

Ted´ nevím, jestli zase nerozvířím celkové rozměry tvé snahy, ale z konstrukčního hlediska lepší než lichoběžník, je čtverec, nebo odélník. Tak jestli na tom lichoběžníku není prostorově nutné kosit ty rohy, pak bys mohl vlečku vyvést do těchto jinak přebytečných míst. :wink:
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod depo201 » čtv 25 bře, 2010 6:58 pm

http://img705.imageshack.us/gal.php?g=dscn3174s.jpg

dneska jsem si jen tak oddechově chystal pokládku koleje a když už sem vyměřoval, ...tak pár foteček, trošku se to s tím focením zlepšuje :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Region Morava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník