S troskou zpozdeni ( co je to par roku ) jsem se konecne dokopal ke stavbe osmidveraku Cai/Bai. Prototyp mam doma v supliku pres dvacet let, ale najak mi nekopala muza. Az nyni.
Prvne rozjezd montazni linky, zatim hola stavba v mosazi ( a strecha z odlitku ), vzhledem k tomu, ze jsem to pres dvacet konstruoval v hlave, tak to ani nebylo tak komplikovane, dily dobre sedely a nebylo moc uprav, jedine jsem musel trochu zuzit vnitrni zarizeni, nebot mi nejak uslo,ze i zapustena okna moji urcitou tloustku do interieru ( vyrabim je z plexi 1mm )
Pak nasledovala zkouska prujezdu obloukem, u tohoto vozu velmi dulezita, vzhledem k jeho konstrukci, ktera ho zuzuje samozrejme v tom nejnesikovnejsim miste, tady jsem v R1
a nakonec byl prvni vuz odeslan do laku
Umyslne jsem volil verzi bez zakryti spodku, to bylo jenom z vyroby a dost rychle to bylo odstraneno, navic pro konstrukci pojezdu mi to pomohlo zvetsit moznost otaceni podvozku
Jak jsem byl rozjety, tak jsem se pustil do prestavby vozu Pao na vysostenny Paov, takze uz mam tech plosinaku ruznych verzi radu ( na fotce chybi klanicak)
Docela sranda bylo znazornit dostatecne jemne retez, ktery spojuje klanice.
Vzhledem k tomu, ze mi verze nizkostenna nic nerika, pristi prestavba Pao bude asi verze s pridanou nadobou na dopravu cementu systemu POSISTA. Ted se to resilo na foru, docela mi to zaujalo, proc ne?
Jinak malou poznamku na zaver, jelikoz patrim k tem, kteri podle urcitych nazoru "ustrnuli" na III nebo IV epose, plne vyuzivam moznosti mit vozovy a lokomotivni park znacne rozmanity s typickymi vozidly, ktere maji jeste "narodni" design , vec ktera by byla obtizna v pate ci seste epose. Unifikovane eurolokomotivy ( a zejmena elektricky provoz ), ucelene soupravy, ktere se lisi dost casto jen barevnou dekoraci a ucelene nakladni vlaky mi pripadaji uz jen dost chudym odvarem zeleznicniho provozu, navic je vidim znacne obtizne smysuplne prevest do modelu, kazdy nema doma telocvicnu, aby stavel model koridorove trati,a vzhledem k tomu, ze na vedlejsich a mistnich tratich je provoz ( a zejmena nakladni) uz jen smutnym stinem minulych dob tak ztraci na vyznamu je stavet jako model ( a to nepocitam "optimalizaci" s DZZ a drastickym omezenim kolejovych schemat), hlavni dvoukolejny koridor je doma absurdnost a i v provozu na modulisti mi nejak neinspiruje, jde vetsinou o bezduchou jizdu s konce na konec a paklize chcem byt verni predloze s minimem zastavek. A navic dnes i v mezinarodnim provozu interoperativnost lokomotiv a tedy zruseni preprahu na hranicich.
Takze s plezirem zustanu v epose IV a budu si predstirat, ze zeleznice je jeste dulezity prepravni prostredek. A podle toho budu tvorit i nove modely.